Skocz do zawartości

Polskie pociągi pancerne 2


Rekomendowane odpowiedzi

Z nowych ustaleń Ingo Huttera, m.in:

Co do Ti3-14: obie lokomotywy 4052 Essen i 4024 Posen trafiły do PKP, więc numer 4024 jest przypuszczalny.

Co do pozostałych numerów, które cytował Sadyk, a nie ma w tabelce, to brak jest śladu po takich Ti3 na PKP. Ale:

- Elberfeld 4018 to był Ti1-26,
- Köln 4018 to był Ti1-27
- Osten 4018 to był Ti1-25
- Erfurt 4175 to był Ti4-57
- Mainz 4175 to był Ti4-110
- Elsaß-Lothringen 4199 to był Ti2-74

Jest więc nad czym pomyśleć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 431
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Wyszperalem:
1. Uzupelnienie dla Mi.Der.: Ti3-5 obslugiwal pp Smierc".
2. Uzupelnienie dla Grendel: Drezyna, ktora widac na zdjeciu z pp Gen. Sosnkowski" (wg Magnuskiego) - ta z tylu o nazwie Osa" - to Tatra" nr 106 i byla przynalezna do pp Danuta" (przynamniej w pierwszej polowie lat trzydziestych).
Cdn....
Z gory odpowiadam na ewentualne pytania: na podawane przeze mnie informacje mam potwierdzenie w zrodlach.
Pozdrawiam
Sadyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadyk,
Juz chyba uzgodnilismy, ze ten Sosnkowski", to niekoniecznie sie wtedy tak zwal ;o)
Wielkie dzieki za informacje!Moze w koncu uda sie te sprawy jakos uporzadkowac - ktora drezyna, gdzie, kiedy i w jakim skladzie...
Pozdrowienia
Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi.Der.
1. W moim spisie parowozow pp Smierc" w latach dwudziestych mial G5^1 4018.
2. Czy w 1939 nie odpowiem wprost, poniewaz sytuacja jest bardziej skomplikowana. W dyonach parowozy byly zakonserwowane" i nie pelnily stalej sluzby. Mialy natomiast przydzialy do poszczegolnych pp. Tak bylo w przypadku Smierci". Przypuszczam, ze w 1939 piatka" jednak byla w pp 15.
3. Moze cos wiesz o opancerzonym Tp1-112 ?
Pozdrawiam
Sadyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Mi.Der.
1/ Numer 4408 wiedzialem, Stettin i DRB nie. Dla informacji podam, ze mial on fabryczny numer kotla 3170. Zdjety z niego pancerz (chyba w 1930 r.)przeszedl na jeden z Ti3 (ktory?). Interesuje mnie czy wczesniej sluzyl w jakims pociagu pancernym.
2/ Dla zainteresowanych drezyna Tatra".
Michal na swojej stronie o pp podal, ze jej uzbrojenie stanowił karabin maszynowy umieszczony w jednym z dwóch jarzm umieszczonych obok siebie w przedniej ścianie wieży obrotowej. Istniała konstrukcyjna możliwość zamocowania dwóch km-ów obok siebie wz. 25 (Hotchkiss) lub chłodzonego wodą karabinu maszynowego 7,92mm wz. 30 (Colt-Browning), lecz nie są znane żadne zdjęcia potwierdzające taki zestaw uzbrojenia. Obok ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to już są znane :-) Ale czy taki zestaw dwóch km-ów używano w praktyce?.. Ten drugi km i tak byłby jedynie zapasowy". Przy początkowej wersji strony oparłem się na przekroju J. Magnuskiego i radycyjnych" danych z literatury, że miała 2 km-y - później to zmieniłem, bo na zdjęciach albo nie ma broni, albo ma 1 Hotchkissa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslalem sie Michale, ze znasz te zdjecia. Ale jak mowil Adam sa tez patrzacze" i byc moze oni ich nie widzieli. Rzeczywiscie Tatry" wystepuja najczesciej bez uzbrojenia. Tak jak ta obok.
Tatra" Niepolomice 2 Dyon. Byc moze ta sama ktora pokazal Adam w poscie - chyba - z 16 stycznia br.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Sadyk co to zdjęcie wieży tatry takie obcięte? Umieść całe to popatrze na nie.
A tak poważnie wspominałeś dość dawno temu o artykule nt Hallerczyka. Czy może już się ukazał. Uchyl proszę rąbka tajemnicy.
Pozdrawiam.
Waldek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. MiDer.Przypuszczam, ze zdjecie (pochodzi z Reg. Poc. panc) jest tylko ilustracja pokazujaca, ze i 08 i Hotchkiss wlazi do wiezy. Juz pozostale zdjecia z tegoz regulaminu pokazuje wylacznie pojedynczy km Hotchkissa. A wyslalem ci kiedys te same uwagi i zdjecie, co teraz Sadyk, poleniles sie, nie chcialo ci sie zmienic tego ustepu o km plot!
2. Sadyk, masz przyzwoitej jakosci repro tych zdjec?. Udalo mi sie znalezc wgladowki, ale negatywy sa gdzies wetkniete -a by mi sie wlasnie przydaly, bo Grendel zarazil mnie miloscia do Tatry i wlasnie zaczynam dlubac 1/35.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie Adamie ze sie odezwales. Rzeczywiscie te zdjecia pochodza z Re.Br.Panc.". Nie wiem czy mam lepszej jakosci, ale ta wiezyczke, ktora uprzedziles mnie, chyba mam troche lepsza. Oczywiscie wysle dla czystosci sumienia....:)
Do Michala, malowanie ciekawe, ale w calosci jeszcze lepsze. Magnuski rysowal swoja" Tatre z Danuty" na podstawie tego regulaminu. Warto zauwazyc nazwe drezyny - jednym slowem nr 106.
Do WaldekM. Wydaje mi sie, ze Tatra" ma cala wiezyczke. Chyba, ze chodzil Ci o sasiada Smialego" - z tym gorzej. Material m.in. o Hallerczyku jeszcze sie nie ukazal, jak wspomnialem ma byc w drugim numerze PHW".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczę, że z aktualizacją wielu stron się lenię - ale ustęp o km plot właśnie zdążyłem poprawić i cytowany chyba jest dobry :-) Swoją drogą, ten km miał chyba kąt ostrzału w formie stożka nad drezyną tak na oko 30 stopni, czyli raczej tylko bombowców nurkujących...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
tu
http://www.odkrywca-online.pl/picsforum10/44346131.jpg
i tu
http://www.odkrywca-online.pl/picsforum10/45503593.jpg
jest drugie działo Smoka Kaszubskiego. Pewno nie to samo ale takie samo.
Pozdrawiam.
Waldek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodziu, sorry, że tak późno...
Ale Twoja fotka z 2005-02-28 12:13:00, 2005-02-28 12:40:00 i 2005-02-28 12:48:00 przedstawia Poznańczyka (a właściwie jego części) stojące na stacji Ożarów.
Niemcy część uszkodzonych wagonów zrzucili z torowiska, aby udrożnić linię, a resztę wraz z lokomotywą i platformami podstawili na rozjazd przy stacji.
W tamtym miejscu jest teraz „dzikie” przejście ze stacji przez tory na miasto, w którym lubią chować się panowie z SOK-u i karać gapowiczów :)
Jak słusznie zauważył natomiast mój kumpel, który też „siedzi w temacie” na fotce z 2005-02-28 12:40:00 widać w tle budynek, który stoi do dzisiaj.
Notabene tory przy budynku mają wybitą datę 49r. :)

Pozdrawiam, MAB

Ps. Sorry, że operuję datami postów, ale nie chciałem zaśmiecać forum wrzucając te same fotki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie