Skocz do zawartości

Polski sprzęt !


JoncaA

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Kolejny falstart. To nie jest prototyp polskiego moździerza" tylko jak najbardziej rasowa haubica (określana jako morser") 30,5 cm M16, a właściwie już 30,5 cm M16 (t), choc trudno powiedzieć czy to akurat Max" czy też może Moritz" - Działa odkupione od Czechów po Monachium. Faktycznie użyte pod Warszawą w 1939 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zdjęcie ciągnika PZInż.152 jest niewątpliwie przedwojenne i ciągnie haubicę 155mm na gumowych kołach.

2. Ciągnik z kabiną kilka postów wyżej na pewno nie jest polski.

3. Podpis do tego rzekomego moździerza 310mm rzeczywiście się redakcji udał..

4. Jeszcze przypomnę link do wątku z informacjami o Renault wz.32 http://odkrywca-online.com/index1.php?action=forum&iletab=jedna&sub=pokaz_watek&ktory=103191
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
hmmm... to wogóle jakieś dziwne jest.

Przede wszystkim ma strasznie grube burty. Na mój gust wykonane są one z betonu a nie ze stali. No i koła jezdne nie przypominają tych stosowanych na PZInż 140 152 ani na 130. Może pojawi się jakis inne zdjecie tego pojazdu, które ujawni więcej szczegółow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Coe, burty są wykonane z betonu, nawet widać pręty zbrojeniowe. Dlatego napisałem, PZInż 160, bo ma on bardzo podobną sylwetkę. Zasugerowałem się też napisem sprzedającego o polskim czołgu, a nie zauważyłem aby ten ktoś podawał błędne opisy. Oprócz tego brak jest dokładnych opisów tego naszego pojazdu, i nie można wykluczyć, że prototyp, jeżeli go zbudowano, mógł mieć akurat taką dziwną konstrukcję. Zobaczymy może wypłynie jeszcze jakieś ciekawe zdjęcie, np. z drugiej strony.
Pzdr
Bodziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodziu,
Chcialbym, zebys mial racje, ale nie wydaje mi sie jednak, ze tak jest tym razem.
Dlaczego?
Pierwsze, co mi sie narzuca - powyzszy pojazd wydaje mi sie miec kolo napedowe z jednym rzedem zebow, podczas gdy
Pz. Inz. 130/140 (na ktorych 160" mial ponoc bazowac) mialy kola napedowe z DWURZEDOWE.
W/g mnie na zdjeciu jest jakis betonowy Borgward.Swoja droga - tez ciekawostka, choc nie polska.
Pozdrowienia
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal,
Na 100 BII zlozono zamowienie,ale po egzemplarzu prototypowym produkcje wstrzymano przeznaczajac moce produkcyjne dla Goliath'a.
Co ciekawe - wyglada na to, ze B I byly produkowane zarowno z nadwoziami metalowymi, jak i betonowymi.Przejzalem troche zdjec, bo mnie to zaintrygowalo.Jesli chodzi o BII, to wszystkie (raptem trzy), ktore widziale prawdopodobnie przedstawiaja ten sam egzemplarz.Nie mam niestety zadnej porzadniejszej pracy na ten temat, wiec nie moge nic wiecej dodac.
Pozdrowienia
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 2 years later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie