Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

jotes

Artyleria '39

Recommended Posts

Jotes,
Te Schneider'y to chyba jednak polskie.Byly w cyklu zdjec wrzesniowych, a i plot w tle jakby swojski;o)
Co do pierwszego to pewnosci nie tez nie mam.
Grendel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pierwszej fotce jest 155 mm haubica wz. 1897 Schneider, używana przez Wojsko Polskie, więc to zdjęcie może być z Polski.

Pozdrawiam
Leuthen

Share this post


Link to post
Share on other sites
A dlaczego jej lufa zatrzymana jest w tylnym położeniu? Oporopowrotnik nawalił?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Linki do stro ze zdjęciami, które dodał Jotes:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15504&item=3294255256&rd=1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15504&item=3294254778&rd=1
Pzdr
Bodziu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te kobitki na pierwszym ewidentnie nasze. Dla znawców folkloru do rozszyfrowania region po kolorze chust.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To to na samym początku to haubica 155 mmm wz. 17.
Do przemarszów lufę zostawiano w tylnym położeniu. To oczywiście tylko przypuszczenie, ale wynika z wielu zdjęć które widziałem. Jest również możliwe, że nasi rozwalili oporopowrotnik zanim porzucili tę haubicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie nie, to położenie marszowe - na fotkach z przedwojennych defilad tak samo wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjecie wyciete z innej aukcji i w dodatku opisane, jako Serbia, Besarabia i Ukraina.Nie mam pewnosci.
Grendel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak przy okazji tematu o wrześniowej artylerii, mam pytanie. Czy armaty 105mm Schneider były na wyposażeniu 9DACu z Włodawy? Wg. mnie tak, ale nie jestem w tej dziedzinie specem.
A może ktoś zna wojenne losy tego dywizjonu? Jestem bardzo ciekaw...

Share this post


Link to post
Share on other sites
lufa przy haubicach do marszu była cofana poniewarz to ułatwiało transport bo ciezar był rownomiernie rozłozony


Schrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zdjęcie koleś mi przyniósł - chyba 75-ki wz.02/26 w czasie czyszczenia w koszarach. Z tyłu data 1925".

pzdr

bjar_1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyżby to była armata 75mm Star w wersji półstałej (wz.37?) - http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=36048&item=2246231371

Polscy jeńcy: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=36048&item=2246231357 i na kilku innych

Share this post


Link to post
Share on other sites
Byla taka francuska armata A-A.Nie pamietam kto ja robil.
Ale sie przy tym nie upieram.
G.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No dobrze, dla ułatwienia" powiem, że nasza armata 75mm Star miała identyczny charakterystyczny układ oporopowrotnika itp. - tylko nie widzialem dotąd tej armaty w wersji z podwoziem jednoosiowym, ale podobno taka istniała.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Osobiście jestem przekonany, że to polska armata p.lot. 75 mm.
Według opracowań w temacie nie było wersji jedno osiowej, ale jest bardzo prawdopodbne, że źródła i tym razem się mylą.
Możliwe jest również, że to zwykła 75 mm wz. 36 ST po wypadku (?).

Share this post


Link to post
Share on other sites
A. Konstankiewicz pisze o armacie wz.37, w wersji półstałej, w której zastosowano podwozie dwukołowe, przy czym po ustawieniu na stanowisko koła były odejmowane. Podobno było ich aż" 38, czyli więcej od zwykłych wz.38 (czy wz.36).

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information