Skocz do zawartości

Bomba lotnicza AO-2.5 - jak to działa?


Rekomendowane odpowiedzi

Kto ze znawców może mnie oświecić w kontekście budowy tej bomby? Natknąłem się w sieci i zastanawia mnie, po co zapalnik ma tak gęste skrzydełka, oczywiście narzuca się wyjaśnienie, że po to aby wirować w czasie spadania, tylko po co bombie taka funkcja? Nie może po prostu spadać bez takich udziwnień? Jestem laikiem w temacie, stąd moje niezrozumienie. Z góry dziękuję za jakąś merytoryczną odpowiedź. Zdjęcia z allegro, archiwalna aukcja.

bomba lotnicza AO-25.jpg

bomba lotnicza AO-25a.jpg

bomba lotnicza AO-25b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znawcą nie jestem , ale z tego co wyczytałem to jest to bezpiecznik. Po zrzuceniu bomby , skrzydełka zaczynały się kręcić , i cały przedni bezpiecznik odkręcał się z bomby i odpadał , wtedy już zapalnik nie był odbezpieczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku rosyjskojęzyczne strony o bombach ,mówią co innego . Patrząc na 2 zdjęcie , to z czego iglica ma się wysunąć ? Przecież śmigiełko to jest jednorodna część.

W opisie bezpiecznika AGM-1 stosowanego w bombach AO-2.5 , jest wyraźnie napisane , że po zrzucie bomby śmigiełko obraca się , aż do całkowitego odłączenia się od korpusu bomby. W bombach AO-2.5 stosowano także bezpieczniki AM-A , które różniły się od AGM-1 brakiem zawleczki.

Co ciekawe , część bomb AO-2.5 była produkowana poprzez dospawanie do pocisku artyleryjskiego 45mm tylnego 4-brzechwowego stabilizatora.

vzryvateli-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Hej! Dzięki za wyjaśnienia i ilustrację filmową, wpisałem w google AGM-1 i jest nawet przekrój i opis po polsku, wszystko jasne. Dość inteligentna konstrukcja, siła powietrza działająca na wiatraczek musiała pokonać opór tarcia na gwincie, żeby właściwe elementy się odkręciły i możliwe było zadziałanie zapalnika.