Jump to content

Idontcare

Forum members
  • Posts

    58
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Idontcare last won the day on May 9

Idontcare had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Idontcare's Achievements

11

Reputation

  1. Znalezione na grupie fb "Старый Аэроплан/Old Aeroplane", wrzucił Евгений Аранов.
  2. PZInż Junior w kolekcji prywatnego muzeum "Polskie Drogi" w Modliszewicach. Jest to egzemplarz, od którego zaczął się niniejszy wątek. Zdjęcie z fb, autorstwa Roberta Stecia.
  3. O, serdeczne dzięki! Teraz to naprawdę jestem zdezorientowany... Zastanawiam się jakie one mają bicia na misce olejowej. Muszę ten Kraków odwiedzić :) podzielę się tym co zarejestruję.
  4. Dzięki za link, faktycznie znam ten silnik tylko nie skojarzyłem z tej perspektywy no i nie wiedziałem że ma polski gaźnik. Tak, to tłok i korbowód nr 3, niestety bez stopy. Za to w denku korbowodu znalazłem dwie bryłki metalu, które po wyczyszczeniu okazały się nakrętkami stopy korbowodu. Przy rozbiórce mojego silnika wychodzą różne ciekawostki, dwie załączam. Pierwsza to numer 892, cudem zachowany na dolnym półkarterze. Oczywiście połówki karteru były numerowane po to, żeby nie pomylić ich przy składaniu (dla niezorientowanych - otwory korpusu dzielonego w osi są obrabiane w złożeniu, przy finalnym montażu połówki muszą być złożone w komplecie, nie są zamienne). Zastanawiam się tylko czy numer 892 może mieć jakiekolwiek odniesienie do numeru seryjnego. Drugie to przedwojenny smar, który pokazał się po zdjęciu podpory wieszaka silnika. Niesamowity widok, kiedy mamy do czynienia z obiektem, który przeleżał 81 lat w wodzie, błocie a na końcu w ziemi. Oczywiście nie usuwałem, podpora wróci na swoje miejsce, a smar pozostanie wewnątrz.
  5. No proszę, nie wiedziałem że mają Juniora w MWP, bardzo ciekawe jaka jest jego historia. Z moim silnikiem został znaleziony kolektor ssący do Juniora, więc silnik też pewnie był. Można przypuszczać, że ktoś go po wojnie znalazł i wywiózł na złom.
  6. Jednak znalazłem :) Autor podpisał się u dołu po lewej. U mnie na dysku jest od 2018 roku, ciekawy jaki jest stan tego auta dzisiaj.
  7. Resztki ciężarówki też tam są, gdzieś mam zdjęcie z górną częścią kabiny (w strzępach), ale w tej chwili nie znajdę. Te, które wrzucam, były dostępne w sieci.
  8. Mam książkę z 1952 roku po polsku pt. Instrukcja o obsłudze i użytkowaniu samochodów FIAT mod. 666 N7, 666 RN, SPA mod. A.10000. Skoro Ministerstwo Transportu Drogowego i Lotniczego wydało taką instrukcję, to przypuszczam, że sprowadzono wcześniej do Polski większą liczbę takich pojazdów.
  9. Napisałem parę dni temu, jakby nie było na skrzynce to sprawdź spam.
  10. Jeden z kolegów zidentyfikował ten element jako dach od kabiny ciągnika Ursus :) W życiu bym nie wpadł, ale trafił. Wątek zamykam.
  11. Jak zobaczyłem to byłem przekonany że od Ziła 131, ale nie. Zdjęcie tylko jedno bo mnie spod płotu przegonił pies Baskerville'ów. Może ktoś skojarzy ciężarówkę, sam nie mam za bardzo pomysłów.
  12. Korpus od środka i element z tworzywa ze znaczkiem "V". nie upieram się, że przedwojenny.
×
×
  • Create New...

Important Information