Jump to content
  • 0

Identyfikacja ułana na koniu jaki pułk


Question

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Właśnie... nie ustalony. Chyba że Formoza coś się dowiedział. Chyba odznaka ma zaokrąglone ramiona krzyża. A takie miały 9 Pułk Strzelców Konnych i 9 Pułk Ułanów?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Czołem.

Szabla pruska M 1896 - troczona do siodła - to też może pomóc w ustaleniu pułku.

mon_3psks.jpg.92f294dd587b1196c48838c89c9ab305.thumb.jpg.5d0da066f85cda597d6e743cc806aa26.jpg

Spis pułków uzbrojonych w pruskie  M 1896 - w latach.

1.prusy.thumb.JPG.b9eb8dfd8307dd827b07d73e72e37068.JPG

pzdr.

stani

Edited by toyotomi
Link to post
Share on other sites
  • 0

Ale Panowie  proszę zwrócić uwagę iż widoczny na fotografii żołnierz to nie żaden ułan i nawet nie kawalerzysta, doskonale widoczne ciemne patki na kołnierzu a kawaleria nie nosiła patek tylko proporczyki naszywane bezpośrednio na kołnierzu. Moim zdaniem widoczny żołnierz dosiadł konia tylko do tejże fotografii a z jakiego pułku pochodził koń to inna sprawa albo to artylerzysta a artyleria chyba też miała na stanie szable pruskie.

Edited by Edmundo
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 0
2 godziny temu, Tyr napisał:

Chyba że Formoza coś się dowiedział

Niestety, od umieszczenia kadru w wątku o ozdobnych czaprakach nie dowiedziałem się więcej. Nie spotkałem się z podobnym monogramen... do dziś.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Może widoczna litera inicjału z pętlą na dole z lewej strony to "Ź" ?

Jeśli jest to "ż" to pierwszą literą byłaby "S" czyli "S.Ż." - Stanisław Żółkiewski (honorowy szef pułku). W środku buława hetmańska.

Takie inicjały były w 6.pułku strzelców konnych

Link to post
Share on other sites
  • 0

No nie bardzo Sedco, na zdjęciu wiodącym w wątku  otok rogatywki , odznaka pamiątkowa, oraz miejsce na kołnierzu kurtki  nie wskazuje, że to może być 6 PSK. Zresztą na drugim zdjęciu, odnośnie otoku, to potwierdza.

zs.JPG

Link to post
Share on other sites
  • 0
On 12.07.2021 o 19:04, Tyr napisał:

Jeśli to artylerzysta to odznaka pasuje pod 11 PAC

 

On 12.07.2021 o 19:40, Edmundo napisał:

Tyr malutka uwaga, nie było 11 PAC-u, tych było tylko dziesięć

Dziobaczku, toż to wiekopomne odkrycie, odnaleźć zaginiony w pomroce... pułk. Pisz dziobaczku monografię a pierwszy w kolejce po autograf się ustawię.

Będzie hicior. Hi hi hi.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dam ci jak chcesz adres możesz już przyjechać po "autograf"  Możesz wszystkie swoje buraczane wcielenia forumowe przywieźć...

W dniu 12.07.2021 o 19:40, Edmundo napisał:

Tyr malutka uwaga, nie było 11 PAC-u, tych było tylko dziesięć czyli 1-10, jaka to odznaka, tego nie wiem ale zapewne tak jak napisałeś coś z artylerii.

Dwa razy kliknąłem-tablet... i nie zauważyłem a podobną w kształcie miał 1 PAC.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information