Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak w nawiązaniu w wątku o trałowcach i weryfikacjach. Znalazłem to niedawno w necie. Funkcjonuje, mimo, że wiadomo od dłuższego czasu jak wyglądały w rzeczywistości i ostatecznie kutry meldunkowe. Mimo, ze do końca nie jest pewne, czy KU 30 miał osłony na nkm, czy nie ? 

Ta nasza jednostka wrzucona ostatnio, to może być KU6 lub KU 7 przed kolejną modernizacją. Dlaczego? Ponieważ znamy ich wygląd ich finalny wygląd. Ale nie z wiarygodnych zdjęć, lecz np. z rysunków Kuligiewicza. I to mnie nie cieszy. Mam wrażenie, ze mimo wszystko, wiele przed nami. Oczywiście , gdy pojawią się kolejne zdjęcia i to z istotnym opisem czasu. Autorytety w tym temacie, powtarzają w kolejnych publikacjach informacje, nowych brak, niestety.

3c691014ef305cfb721596b87f9ab6b3.jpg

Napisano
1 godzinę temu, formoza58 napisał:

Autorytety w tym temacie, powtarzają w kolejnych publikacjach informacje, nowych brak, niestety.

Zdarzają się też piramidalne nieporozumienia, że tak delikatnie powiem.

Napisano

Ot, choćby  tak na " biegu"... W ostatnich publikacjach pojawia się zdjęcie jednostek w porcie wojennym, w 1938 roku. W opisach, ach och, czego tam nie ma. Monitor, krypa, kuter, ba, nawet "Sierpinek". A nikt, zanim , nie opublikuje, nie spojrzy uważniej. Nikt chyba nie zdaje sobie sprawy , że ma niejako " wisienkę w torcie" w postaci dwóch kanonierek od prawej. Jednostek, które znamy w ikonografii z niewyraźnego zdjęcia i to sowieckiego sowieckiego...

port2.JPG

mar kanonier.JPG

Napisano

No właśnie, zdjęcie znane od prawie 30 lat, jak nie dłużej, a kanonierka na rysunku z 2015 wyszła jak wyszła.

Ja bym tu dorzucił trzecią kanonierkę,  drugi monitor, ''Sikorskiego'' i ''KU21''. ?

Napisano
1 godzinę temu, ptasznik napisał:

a kanonierka na rysunku z 2015 wyszła jak wyszła.

No właśnie. I min.  wszechobecne zawsze na rysunkach żurawiki i łódka, których tutaj brak.

Napisano

Bosak na swoim miejscu, ale brak identyfikacji tego zdjęcia spowodował, że na rysunkach koło ratunkowe jest umieszczane, nie tam gdzie wisieć powinno.

Napisano
15 godzin temu, ptasznik napisał:

Zdjęcie uciekło, więc dla przypomnienia. Z wcześniej przygotowanych do dyskusyji.

ku r 2.jpg

kuku.jpg

To będzie do kompletu... Inny czas, ale to samo miejsce i inne jednostki do " obróbki" ? 

mar co to.JPG

Napisano

Prawy dolny kuter jakby podobny do górnego. Podobny do ''KM 8'' z ŻP.

Co do kanonierek to zdjęciu bliżej do obrazu Uziembły niż do rysunku Soroki.

Napisano

Właśnie, prawdopodobnie dlatego, że Uziembło widział je w realu. W Pińsku zrobił całą sesję, jednostki jakby z wyobraźni, ale do kanonierki się przyłożył nieco ? Za to sylwetki zejmańskie " miód malina".

Napisano

Przy burcie monitora są chyba dwie jednostki: KU 21 (?) i "9". Tylko dziewiątką oznaczono jeden z kutrów meldunkowych, a ta jednostka ma kazamatę. Ki diabeł ?

mar co to3.JPG

Napisano

W czasie pobytu w Gdyni latem 1924 ''Pińsk'' miał już światła przeniesione pod pomost. A tu nie ma ich wcale a wcale, zaś ''Warszawa'' ma je już przeniesione.

mw4.jpg.ee682637012f478f00d11c0d200ed338.jpg

Napisano

W końcu września 1920 ''Warszawa'' i ''Horodyszcze'' brały jeszcze udział w ćwiczeniach na dolnej Wiśle, po czym wróciły do Gdańska na usuwanie usterek. ''Pińsk'' ukończono 20 października.

Na  szerszym zdjęciu widać, że ''Warszawa'' jest gotowa i posiada ckm w dziobowej wieży, ''Pińsk'' zaś wygląda na zapuszczony lub niedokończony.

Pytanie zasadnicze, dlaczego ''Pińsk'' zachował światła burtowe w wersji projektowej, podczas gdy ukończony później ''Mozyrz'' miał je przeniesione, a nawet dostał je w wersji projektowej, podczas gdy, jak się zdaje z fotografii, miała je już przeniesiona ''Warszawa'' ?

Napisano
18 godzin temu, ptasznik napisał:

'Pińsk'' zaś wygląda na zapuszczony lub niedokończony

Pewnie w kolejce do " kosmetyki" po ćwiczeniach był drugi. Stąd róznica w wyglądzie obydwóch jednostek.

Napisano

Tylko gdzie on tak intensywnie ćwiczył przed rewią 5 czerwca 1921, że aż światła pogubił i dlaczego mu ich wtedy  nie dali tam gdzie pozostałym ?

Napisano

Jak się czyta opisy wypadków w latach trzydziestych, to nie dziwota, jak wyglądały w początkach ? Brak należytego wyszkolenia, czasem brawura, nieostrożność sternika, nieuwaga wachtowego ect. Nie dziw się. A poza tym na mnóstwo pytań , nie poznamy ( choć jestem optymistą) odpowiedzi.

Napisano
35 minut temu, formoza58 napisał:

Brak należytego wyszkolenia, czasem brawura, nieostrożność sternika, nieuwaga wachtowego ect.

I tak to się kończyło... A w przypadku " Pińska" i : Warszawy", stawiam jesień 1920, po ćwiczeniach.

m wilno po wypadku.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie