Skocz do zawartości

Zdjęcie naszego samolotu - część 34


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, KayFranz napisał:

Chcieli kwiatuszki? No  to mata...

Dwa razy pocztówki z Challenge'u (górna z 1930, dolna z 1932)

s-l1600.jpg
s-l1600.jpg

Po wyczynach polskich drużyn w "póharah" - bardzo miła odmiana. Fajne te opisy masowe na PZL-ce. Pierwszy raz widzę.

KayFranz

 

11 godzin temu, KayFranz napisał:

Chcieli kwiatuszki? No  to mata...

Dwa razy pocztówki z Challenge'u (górna z 1930, dolna z 1932)

s-l1600.jpg
s-l1600.jpg

Po wyczynach polskich drużyn w "póharah" - bardzo miła odmiana. Fajne te opisy masowe na PZL-ce. Pierwszy raz widzę.

KayFranz - cudowne Sokole Oko !!!

Dla mnie temat znany. Kilka lat temu popełniłem artykuł do MiniRepliki o Challenge 1932. Były też  - a jakże -  sylwetki PZL-XIX (lub też PZL-19). Niestety tylko  lewa burta. Przez kilka kolejnych lat szukałem, uruchamiałem różne kontakty krajowe i zagraniczne. I patrz. Masz to już u siebie ?. Co za ulga.

RWD -2  - wspaniałe ujecie - zegary na tablicy. 

Czy jest cz.II pocztówek?

Pozdrawiam serdecznie, 

Tenzan

Edytowane przez Tenzan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę się kajał.
To w "Lotnictwie z Szachownicą" nr 46 była sylwetka z granatowym logo Stanavo na burcie. Ta w "Minireplice" (75) ma już to logo czerwone.

Na śmigle nie było umieszczonego logo Hamilton Std, tylko Vereinigte Deutsche Metallwerke (czyli VDM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, KayFranz napisał:

-> Tenzan: Na sylwetce PZL w MR opisy są po polsku. Czy w oryginale też były dwujęzyczne (bo z foto wynika, że po prawej były angielskie), czy też te polskie to "strzał"?

Są jakieś czytelne fotki opisów z lewej strony?

Są zdjęcia pozwalające ustalić co i w jakim miejscu znajdowało się na lewej burcie. Z prawą burtą, do dnia dzisiejszego, - przynajmniej dla mnie - było bardziej inaczej ? - patrz wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2020 o 12:12, KayFranz napisał:

Sporo tego - kilka Karasi i jeszcze toruński Lublin. Plus "turyści".

s-l1600.jpg

Kojarzy ktoś lokalizację?

Źródło: ebay.de

Kadłub Lublina R.XIIID z 43. EO. To zdjęcie wykonane w Dęblinie. W głębi, na drugim planie, widoczny Karaś nr 11(44.30) ze SPL.

39.thumb.jpg.70e9575c6639d94ad4f4e1f8b9169000.jpg

Pzdr.

 

                                                                                                                                

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KayFranz napisał:

Fotka z zasobów IPN. Nie pytam oczywiście "co to jest", tylko "gdzie"?. I ewentualnie "kiedy"?

284156414_PZL-23B(IPNBU-2-8-87-1-1-1).thumb.jpg.8d17306693227e95cbf757c6cf3c47df.jpg

(fot. z zasobu IPN, sygn. IPNBU-2-8-87-1-1-1

To może być samolot 65 EB, por. J. Machalskiego, zniszczony 12 września.

Edytowane przez srbm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KayFranz napisał:

Fotka z zasobów IPN. Nie pytam oczywiście "co to jest", tylko "gdzie"?. I ewentualnie "kiedy"?

284156414_PZL-23B(IPNBU-2-8-87-1-1-1).thumb.jpg.8d17306693227e95cbf757c6cf3c47df.jpg

(fot. z zasobu IPN, sygn. IPNBU-2-8-87-1-1-1

Cyt. „…zdjęcie wraku PZL.23B „Karaś” z 41 ER rozbitego podczas przymusowego lądowania w dniu 10 września w 1939 r. (załoga kpr. pil. Thiesler, por. obs. Malinowski, szer. strz. Blachowski) niedaleko stacji kolejki dojazdowej Drewnica. Samolot opierał się lewym skrzydłem o nasyp torów kolejki…”

Zielonka zapomniane lotnisko września 1939 - Marek Rogusz, Marian R. Sawicki.

http://historiazabek.pl/mobile.php?pzl23-karas-w-drewnicy,72

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsza monografia karasia wyd. Stratus: "Destroyed Karaś II of the 5th Light Bomber Flight of the Bomber Brigade. On 12 September 1939, during a reconnaissance sortiefrom Falenicze near Włodzimierz Wołyński to the area of Łódź the aircraft , with the crew of pilot LAC Mieczysław Ligęza (a pilot of the 42 Reconnaissance Flight until 10 September 1939), observer Lt Józef Machalski and gunner LAC Adam Niedobylski was forced to land at Marki near Warsaw due to lack of fuel. As it was imposible to evacuate it, the Karaś was destroyed by the Poles."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ta maszyna...

17.thumb.jpg.59ac78e85ccdb6c7d167e768a031154e.jpg                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to rzeczywiście "Łoś" por.obs. Kazimierza Bokowca to wg "Polskie eskadry w wojnie obronnej"(J.Pawlak) w dniu 04.09.39 r. o 13.00 wystartowały sprawne samoloty X Dywizjonu na bombardowanie niemieckich formacji pancernych na szosach Wieluń - Sieradz i Wieluń - Radomsko.

Samoloty były atakowane przez Messerschmitty i ogień OPL. "Łoś" por. Bokowca na skutek uszkodzeń lądował przymusowo koło Łęczycy a załoga cała dołączyła do jedn. 06.09.39 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie