Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
Napisano
28 minut temu, Sedco Express napisał:

"Prawdopodobnie samolot pilotował mjr Robert "Killer" Jeł z M-346 Demo Team, instruktor, szkolący na co dzień podchorążych Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie."

939.thumb.jpg.9c4fbd8d1f7a1924b1108fa5426ba2c6.jpg

Killer (sic!)  [*]

Napisano

..nie zdołał się też katapultować.. Czy na pewno?

50.thumb.png.a03ca3b7367a56b654ab78fc2242c2d5.png

..Niektóre samoloty, zwłaszcza te zaprojektowane do działania na niskich wysokościach, posiadają specjalne osłony kabin z zatopionym w tworzywie sznurem z materiału wybuchowego, kruszącym osłonę w momencie uruchomienia fotela wyrzucanego. Spowodowane jest to koniecznością skrócenia operacji katapultowania, a czas odrzucania osłony kabiny jest zbyt długi..

51.thumb.jpg.66b0c0bb6163dfa4cb7f171684bd0af3.jpg

Napisano
3 godziny temu, bodziu000000 napisał:

 

 

"Katastrofa rosyjskiego Suchoj Superjet 100 w obwodzie moskiewskim – co wiadomo?

 

W piątkowe popołudnie w pobliżu Kołomnej rozbił się samolot Suchoj Superjet 100 (SSJ100) linii lotniczych Gazpromavia.

 

Po naprawie samolot wystartował w lot próbny i leciał do Wnukowa, na pokładzie nie było pasażerów; Zginęło trzech członków załogi.

 

Samolot jest w służbie od 2015 roku. Od maja 2024 roku przechodzi rutynową konserwację.

 

Według rosyjskich mediów przyczyną katastrofy mogła być awaria silnika. Jednak zdaniem ekspertów lotniczych awaria jednego z silników nie prowadzi do katastrofy. Oznacza to, że istniało wiele przyczyn, w tym możliwe zaniedbania podczas napraw.

 

Z doniesień wynika, że śledczy zabezpieczają już dokumentację związaną z naprawą samolotu. Natomiast szef Komitetu Śledczego Federacji Rosyjskiej Bastrykin zażądał raportu o postępie śledztwa w sprawie katastrofy lotniczej.

 

Wiadomo, że gorąca część silnika SSJ100 została wyprodukowana we Francji, jednak ze względu na sankcje części nie są już dostarczane.

 

Władze rosyjskie planowały „importować zastępcze” komponenty zagraniczne – samolot składa się w 70% z części zagranicznych. Jednak w maju certyfikacja „w pełni importowanego” samolotu SSJ New została ponownie przesunięta, tym razem na 2025 rok."

Napisano
3 godziny temu, Spirit of Warsaw napisał:

..nie zdołał się też katapultować.. Czy na pewno?

 

 

50.thumb.png.a03ca3b7367a56b654ab78fc2242c2d5.png

..Niektóre samoloty, zwłaszcza te zaprojektowane do działania na niskich wysokościach, posiadają specjalne osłony kabin z zatopionym w tworzywie sznurem z materiału wybuchowego, kruszącym osłonę w momencie uruchomienia fotela wyrzucanego. Spowodowane jest to koniecznością skrócenia operacji katapultowania, a czas odrzucania osłony kabiny jest zbyt długi..

51.thumb.jpg.66b0c0bb6163dfa4cb7f171684bd0af3.jpg

Nie zaklinaj rzeczywistości, nie widać żadnego odpalenia fotela, pilot zginął.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie