Skocz do zawartości

Gawron" idzie na żyletki


Rekomendowane odpowiedzi

zbuduj coś jeśli nic nie dostaniesz zobacz sobie beznakładowa budowa gawrona skecz III RP"

Ponad 400mln to nic? Widzę, że kolega z bogatego domu chyba.

a interesy nie ograniczają się do Bałtyku prawda"

A jakie to mamy interesy do zadbania o które potrzeba floty zdolnej do operowania na oceanach? Chyba nie masz na myśli wsparcia naszych misjonarzy", bo do tego jak już ktoś tu wcześniej ktoś zauważył korwety itp. to się średnio (wcale) nadają. Ani to wsparcie, ani zaplecze, ani transport.

a lotnictwo nasze to do potęg nie należą"

Porównując z pozostałymi siłami powietrznymi na wschodniej ścianie NATO w Europie to słabeuszami nie jesteśmy. A i porównując się z sojusznikami z zachodu też powodów do kompleksów szczególnych nie mamy, biorąc pod uwagę wielkość kraju, liczbę ludności i możliwości finansowe.

aczej w razie konfliktu będą potrzebne w walkach lądowych"

A co by takiego miały zwalczać albo czego bronić nasze samoloty na Bałtyku? Bałtyk to kałuża, gdzie każdy potencjalny cel można sięgnąć nie ruszając się z lądu. Nasza MW ma pilnować, żeby się nic bezkarnie nie mogło pałętać po wodach terytorialnych, a nie toczyć jakieś wyimaginowane bitwy morskie.

o tak tylko nie wiemy co będzie za 20 lat a może być w tedy za późno na cokolwiek"

A uważasz, że rola okrętów na Bałtyku za 20 lat wzrośnie jakoś względem obecnej? Albo, że za te 20 lat będziemy zdolni do zbudowania sił morskich (powietrznych/lądowych, niepotrzebne skreślić) zdolnych do samodzielnego zrównoważenia sił potencjalnego przeciwnika? Rosji na ten przykład? :D

NIE LICZ NA INNYCH LICZ NA SIEBIE"

Liczyć na siebie to może Rosja, USA, Chiny, może Indie.

Nieudolność TEGO rządu poraża."

za to udolność poprzednich wręcz powalała na kolana...

Piękna akcja propagandowa rządu, aby rozmyć odpowiedzialność. A kto odpowie za stratę 400 mln. złotych? Ile lodów zostało ukręconych przy okazji tego kontraktu? Ilu Mirów i Zbychów dorobiło się na państwowej kasie?"

A że się tak głupio zapytam, to kiedy ruszył prace nad korwetami projektu 621 i ile rządów przetrwało to cudo techniki okrętowej?

amawianie w rodzimym przemyśle broni tylko dlatego żeby zachować miejsca pracy to daleko posunięty idiotyzm."

Niestety jak widać po części wypowiedzi idiotyzm wciąż bardzo popularny w świadomości społeczeństwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Jeżeli rząd dobrze wiedział po wyborach , że Gawron nie będzie ukończony (nigdy) to po jakiego grzyba zmarnował 150 milionów na samą ochronę jego.

To dopiero ekonomia , taka sama jak z Tutką 102 po remoncie.
Zobaczymy za ile zostanie sprzedana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper 85 przecież ty jesteś chyba studentem lotnictwa czy jak mu tam,to dlaczego robisz z siebie takiego SUPER EKSPERTA" odnośnie marynarki wojennej a z nas , w Twoim mniemaniu, idiotów??

Do modów: może tak karteczkę na poskromienie języka co poniektórym z tej przyszłej ELYTY" nazego Narodu?? :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fahrenheit, nie martw się, nie do Ciebie. Ale choćby do Jacka, wychodzącego z założenia, że po pierwsze trzeba kupować to co krajowe, a że drogie, kiepskie i często w ogóle nie przystające do potrzeb to już najmniej istotne.

Pisze Trooper85 że IRYDA zabijała instruktorów i uczniów . a ile to ich zginęło co !!!"

Wystarczą dwie katastrofy w trakcie samych testów samolotu. No chyba, ze chcesz mi powiedzieć, że to w obecnych czasach norma. Z tego jeden samolot rozpadł się w powietrzu w trakcie prób flatterowych.

Albo wyżebramy 30 letnie Alpha Jety lub 40 letnie Hawki."

Jakby 15 lat temu zamiast zadzierać nosa łyknąć Alpha Jety wycofane z Luftwaffe to może teraz by nie było sytuacji, że nowy samolot szkolny trzeba wybierać z nożem na gardle bo Iskry nieubłaganie kończą resursy. Ale wtedy ktoś powiedział, że ma być krajowy samolot, na krajowych silnikach i już.

Irydę wydaliśmy 300 mln US Dol , i był to samolot jak każdy w wieku niemowlęcym z niedoskonałościami ale porównywalny już w klasie do zagranicznych konstrukcji"

Pisząc o Irydzie, że była porównywalna do zagranicznych konstrukcji jakie samoloty masz na myśli? Bo na pewno nie to, co lata obecnie w, że tak to ujmę, cywilizowanych krajach. Sama koncepcja aerodynamiczna płatowca (zżyna z Alpha Jeta) była względem podobnych maszyn spóźniona o jakieś 20 lat. Tyle, że w przeciwieństwie do pierwowzoru wyszło kilka drobiazgów" powodujących, że w płatowcu grzebano przez prawie cały czas trwania projektu, co gorsza nie dochodząc do jakiś zadowalających wyników. A płatowiec to był akurat najmniejszy problem, większym był brak odpowiednich silników, przerost masy instalacji (brak nowoczesnych materiałów) itp, itd...

Iskra pojawiła się mniej więcej w tym samym czasie co Jet Provost, L-29 Delfin, Fouga Magister, T-37, Saab 105. Następna Generacja to był Hawk, Alpha Jet, L-39 Albatros... zobacz sobie w jakich latach oblatano i wprowadzono do użytku te samoloty.

Irydy wycofano z 58LPSz w 1996 roku, po 4 latach użytkowania, 11 lat od oblatania prototypu i 20(!) lat od rozpoczęcia prac nad samolotem... niezły ten okres niemowlęcy... To kiedy by była gotowa ta ostateczna wersja Irydy? W 2000 roku? W 2005? wtedy to już latały prototypy T-50 i M-346 wyprzedzajacych pod każdym wzgledem nasz koszmarek nie o lata, a o całą epokę w lotnictwie

hindusi byli mocno zainteresowani jak będzie pełna produkcja"

Pełną produkcje można uruchomić jak się ma dopracowany produkt. Iryda nigdy nie została i nigdy nie rokowała takich nadziei.

A jak ci się wydaje ile będą kosztowały nowoczesne z przetargu samoloty szkolne które zastąpią iskry . 2 mln dolarów - 3 a może 10 ??. a mnie się wydaje że nagle się dowiesz że za cały program nowego samolotu szkolnego trzeba będzie zapłacić od 1 mld do 1,5 mld US dol "

Chyba dla każdego, kto ma chociaż minimalna wiedzę na temat lotnictwa taka cena za 16 nowoczesnych samolotów szkolnych nie jest niczym dziwnym. Bardzo mi przykro, to nie moja wina, że obecnie samoloty tyle kosztują.

@erwin1, zanim zaczniesz rozstawiać innych po katach może popatrzysz na siebie albo mi pokażesz, w którym punkcie złamałem jakikolwiek regulamin forum?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuuuuuu to pięćdziesięcioletniego,jak mniemam, Jacka można nazwać idiotą????Tylko dlatego że ma własne zdanie a innych,też zresztą mających odmienne,nie??Zaiste trochę dziwne.
Nikogo nie rozstawiam po kątach ani nie ubliżam swoim oponentom tylko z tego powodu że się z nimi nie zgadzam Trooper. Uważam że w paru innych wątkach twoje wypowiedzi były co najmniej niegrzeczne ale włos ci z głowy nie spadł".
A taki kolega Karabin jest już wspomnieniem.........
Bez urazy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nazwałem kogoś idiotą? Nie.
2. Boli cię, jak ma inne zdanie i potrafi na jego poparcie argumenty? Przykro mi.
3. Wystarczy mi mieszczenie się w granicach regulaminu, na grzeczność i sympatię silić się nie mam obowiązku.
4. Takich kolegów co już są wspomnieniem widziałem bardzo wielu. I jak do tej pory wszyscy sobie na to porządnie zapracowali. A kilka lat już tu siedzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też parę lat śledzę to forum tak gdzieś od 2006r.
I w moim mniemaniu parę razy się nie zmieściłeś" ale cóż jak maluczki mogę??
Nic mnie nie boli,może poza ludzką głupotą,pychą i zarozumialstwem ;))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper Napisz ile projektowano i budowano Albatrosy i następne wersje .Czy Czechom się to nie opłacało, można powiedzieć że jednostkowo był to interes nietrafiony z uwagi że nie było zamówień na 100 szt samolotów . a na połowę . ale mimo narzekań i niby wysokich nakładów okazuje się że w użytkowaniu Czesi są zadowoleni a koszty utrzymania maszyn i ich remonty są zdecydowanie tańsze niż demontaż zakładów i zakupy za granicą i jakoś nie chce im się złomować L159. Teraz piszesz że potrzeba nam 16 samolotów szkolnych . no pod warunkiem że nic się nam nie zepsuje, nie spadnie itd. koszta będą zdecydowanie wyższe niż zbudowanie tych iryd u nas. Piszesz silniki . oczywiście że silniki z iskier były nietrafione , ale w tym czasie innych nie produkowano w kraju a na zakup czy licencji czy samych silników rząd i wojsko stało okoniem. Zasada prosta Tak krawiec kraje jak mu materii staje. Do kogo pretensje , do fabryki że nie opracowała silnika , systemów nowoczesnych wyposażenia elektronicznego . No co ty , teraz chcesz wprowadzić aby firma lotnicza wszystko sama produkowała . w tych czasach ??? . Gdzie ty żyjesz. Jedynym zakładem na Świecie który produkuje wszystko w jednym miejscu jest rosyjski awtozaz gdzie auta Łady produkują . Tam jest huta która rudę przerabia , odlewa blachy, tłoczy , buduje silniki, jest fabryka opon . nic się nie przywozi , taki moloch socjalizmu i funkcjonuje !!. Tylko że to jest jedyna fabryka na Świecie gdzie przywozi się w wagonach rudę a wywozi gotowe auta.!! . A ty co chciałeś aby tak IRYDĘ produkowano. Zakłady miały opracować płatowiec i to zrobiły , owszem 2 katastrofy na początku były. ale co to są 2 katastrofy jak cały zespół naukowy i techniczny był budowany od podstaw , gdzie wszyscy od nowa uczyli się co to jest budowa nowoczesnego odrzutowca. Może zauważyłeś że po projekcie iskry następny polski projekt jeta Grom" został upierniczony przez polit biuro bratniego kraju a zespól rozwiązany w trybie ekspresowym. Wiesz co to znaczy zaorać kadry na 20 lat !! .Zobacz ile Rosjanie tracili prototypów nim im jakiś trafiony samolot wyszedł. Poczytaj to samo u amerykanów, i nie gadaj bzdetów że jak się prototyp w próbach zmęczeniowych rozlatuje to znak że jest błędnie zbudowany , po to są próby zmęczeniowe aby zobaczyć wszystkie słabe mankamenty . Poczytaj ile się nam w okresie międzywojennym samolotów rozleciało i co przestaliśmy je produkować ??. TS-8 Bies podczas lotów próbnych zgubił silnik !! i co wywalono samolot za okno !! , nie po prostu wiedziano że takie są koszta prototypów i mają się prawo rozlecieć , po to jest pilot oblatywacz który doskonale zdaje sobie sprawę że testuje coś na czym może zginąć , taki jego zawód. A potem je odtwarzać i na końcu co zrobiono kiedy samolot zaczął latać i 4 lata szło szkolenie jeden wypadek spowodował że wszystko rozwiązano . w tym czasie kilka iskier poszło do piachu z ludźmi i co . jakoś nie zaprzestano lotów. Zaoferuj jakiejś firmie lotniczej że dasz im obecnie 300 mln dol i zaznacz że chcesz mieć w parę lat kilkanaście samolotów latających od prototypu do efektu finalnego . to rykną Ci w twarz ze śmiechu, pal licho 300 daj im 500 nawet 1 mld co nie pokrywa się z inflacją dolara a i tak każdy pokaże ci kółko na czole. a u nas potrafiono. co to było 300 mln za wprowadzenie do mielca i opracowanie nowych technologii. To był skok jakościowy mielca , ale firma tak zarządzana że kasa na Irydy szła przez Arubę i Kajmany to nie wina chyba inżynierów budujących ten samolot a układów i układzików korupcyjnych tak rządzących , jak i wojskowych i na końcu zarządu zakładu który grabił jak się da bez żadnej odpowiedzialności cywilnej. Powiedz mi kto siedzi za przekręty na Irydzie ?? no kto ?? Łatwo zwalać na samolot i inżynierów jak się nie ma skonkretyzowanych planów co ma samolot robić .Miał być to najpierw samolot szkolny . potem zdecydowano że szkolno bojowy, potem że bojowy z różnymi systemami rakiet . taki mały F 16 !!. Jak się decydentom w dupach mieszało to potem wychodziło to co wychodziło. Albo się trzyma raz projektu albo się miesza i nic z tego nie wyjdzie , co 2 -3 miesiące przychodziły do zakładu zmiany. To jest tak jakbyśmy projektowali Gawrona jako korwetę , potem stwierdzili że lepszy jednak będzie z niego niszczyciel, po kilku miesiąca jednak zaznaczyli że musi być pokład dla odrzutowców pionowego startu i najlepiej aby szybko wiał to zrobić mu skrzydełka jak wodolot. Na nieszczęście lub szczęście projekt jest zawieszony. To jest właśnie problem Gawrona . nie nasze morze . to jest najmniejszy problem . problem to fatalne gospodarowanie kasą , fatalne zarządzanie , produkowanie kosztów a nie statku. to nie statek wygenerował koszty a decydenci którzy na takie czy inne rozwiązania wydatków się godzili . A jak Ci się zdaje . teraz nagle po zawieszeniu budowy nagle wszyscy wyjdą ze stoczni zostawią go na pochylni aby go muchy złomowe zjadły??. nie nadal będzie kwitł przez rok dwa aż jakiś Niemiec, Amerykanin czy Holender kupi go za banalne 5-7 mln dolarów i skończy go lub rozsprzeda na części za 10 razy większą sumę. wspomnisz moje słowa . To jest problem że żadnych reform nie będzie w wojsku bo tam reformy idą jak po grudzie , za to rząd nie ma specjalistów wizjonerów co jak ma działać a przetargi i finansowanie tego sektora jest fatalne w kontroli i odpowiedzialności materialnej i głową własną decydentów. Pracuję w sądzie - zadam Ci pytanie ostatnio była afera dotycząca Sądownictwa wojskowego prokuratora Przybyła, ile w ostatnich kilku latach sądy wojskowe toczyły spraw i ile zakończyło się wyrokiem skazującym ?? No zgadnij tak przedział od 100 do 0 , jak ci się wydaje jaka to cyfra z tych dwóch ??.
Lubimy sobie wmawiać że wszystko jest nieekonomiczne i nieopłacalne . Owszem jest nieekonomiczne i nieopłacalne jak się własnym gospodarstwem zarządza jak cudzym. wtedy nie ma żadnej ekonomii. Są kraje w europie co mają 1:5 obywateli co w naszym kraju , za to armię 10 razy nowocześniejszą z budżetem wojskowym takim samym jak my prostu cuda wianki nie !!. Polska armia zaczyna przypominać mi Rumunki na drogach naszego kraju . Żebrać potrafimy, D..y dawać a jakże i nic z tego nie mamy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper krajowemu trzeba dać szansę ,bo złomując to Rząd nic nie zaoszczędzi tylko zmarnuje to co już wydano i zniszczy to co jeszcze ma szansę funkcjonować.
Koledzy ja wam pisałem wyście się śmiali.
Gdyby poszli w Irydę nasi lotnicy latali by na nowoczesnych maszynach.Teraz nie ma szans bo opozycja będzie grała każdym innym.
Snił wam się Orzeł/złocisty/zostaną drzwi od stodoły.
Podobnie będzie z okrętami .
Gdy bezrozumny Rząd zezłomuje ten kadłub już nigdy nie zobaczycie nowego okrętu pod naszą banderą no może 50-letnie za 5 Euro.
Panowie zbrojeniówka to miejsca pracy-dziś trzeba dbać o nasze miejsca pracy a Tuska do Londynu na kierowcę autobusu.
Może wreszcie zacznie myśleć.
Ale to tylko może.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością stwierdzam, że po raz pierwszy muszę się zgodzić z Jackiem***. Również dla mnie tłumaczenia oszczędnościowe" są śmieszne wobec tych 800 miliardów długu publicznego, wypracowanego przez obecny rząd. Przemysł zbrojeniowy i powiązane z nim gałęzie (stoczniowy, hutniczy etc) jest bardzo specyficzny i każda, absolutnie każda likwidacja stanowi cios dla jego ciągłości rozwoju technologicznego. Ja odbieram kasację Gawrona jako jeden z kroków w stronę całkowitej likwidacji naszej armii, która właściwie i tak istnieje już tylko symbolicznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Landszaft, jakbym miał po imieniu nazwać to co uprawiasz w swoich postach to chyba bym naprawdę medal" zarobił. Ale ilość bredni potwierdzających, że nie masz pojęcia o temacie w którym się wypowiadasz przyprawia o ból głowy

1. L-159 ALCA (a nie żaden Albatros) okazał się dla Czechów niestety ekonomiczną porażką. W użytku jest 20 sztuk bojowych A i 4 szkolno-bojowe T1. Pozostałe 48 stoi zakonserwowane bo w lotnictwie zapotrzebowania nie ma, a klienta zagranicznego jak do tej pory nie udało się znaleźć, min. ze względu na amerykańskie silniki i wyposażenie (potrzebna zgoda USA na sprzedaż, a części potencjalnych, tradycyjnych nabywców czeskich samolotów amerykańskie podzespoły nie są w smak)

2. Potrzeba nam 16 samolotów szkolno-bojowych, bo takie są rzeczywiste potrzeby SP posiadających ok 100-120 samolotów bojowych. Żadnej armii na świecie nie stać, żeby kupować samoloty a zapas"

3. Ciągle piszesz o jakiś imaginacjach i wyobrażeniach na temat Irydy, a nie o tym co faktycznie istniało. I twierdzisz, ze to był udany samolot.
Ciekawe, że sam główny konstruktor przyznaje, że projekt był nierealistyczny względem posiadanego zaplecza badawczego i możliwości przemysłu. Ale najwyraźniej ty wiesz lepiej...

4. W przeciwieństwie do ciebie wiem jak wygląda produkcja lotnicza, wiec opowieści dziwnej treści" o produkcji Łady możesz zostawić dla siebie.

5. Nie żaden Grom" tylko TS-16 Grot. Wszystko co powstało to MAKIETA samolotu. A o makiecie to sobie można snuć dowolne bajki. Wystarczy wspomnieć, ze do realizacji projektu brakowało np. ... silników. Brzmi znajomo?

6. Pierwszy raz słyszę, żeby jakiś samolot rozbił się w trakcie prób zmęczeniowych, bo te się przeprowadza na ziemi, panie specjalisto.
A takich historii jak rozpadanie się samolotu w wyniku drgań flatterowych by nie było, gdyby istniała możliwość przeprowadzenia testów w nowoczesnym tunelu aerodynamicznym. Ale takiego w Polsce nie było.

7. Wbrew tym bredniom które piszesz, rozlatywanie się w powietrzu prototypów nie jest rzeczą normalna. Jest oznaką, że ktoś na jakimś etapie dał d... albo konstruktor albo producent. A powoływanie się na przykłady z przed 50 lat czy jeszcze lepie sprzed wojny jest najdelikatniej to ujmując niepoważne, zwłaszcza w dziedzinie takiej jak lotnicytwo. Równie dobrze możesz napisać, że powinniśmy utrzymywać husarię bo rozgromiła Turków pod Wiedniem.

8. Nawet Orlika nie udało się samodzielnie do końca dopracować. Dlatego w ramach modernizacji samoloty dostają poza silnikiem PT-6 nowy płat. Ale do tego na Okęcie musiał wejść EADS.

9. Poza pisaniem bredni ładnie wychodzi twoja mentalność: wszędzie byś chciał kogoś wsadzać za jakieś przekręty, układy itp. Rozumiem, że w twoim przekonaniu Polacy to jakiś naród wybrany, któremu wszystko się musi udać i żadne prawidła obowiązujące resztę świata nie ograniczają. Ani ekonomia ani fizyka. A jak cos nie wyjdzie to tylko wina spisku, układu i przekrętów, a nie porywania się z motyka na słońce.

10. Iryda od początku miała być samolotem szkolno-bojowym, a możliwość przenoszenia środków bojowych (ograniczoną ale zawsze) mają wszystkie podobne konstrukcje od dobrych 50 lat.

11. Jeśli warunki w jakich ma operować nasza MW to twoim zdaniem najmniejszy problem to chyba nie ma o czym rozmawiać. Pisz do ministerstwa żeby zaczynali budować lotniskowiec.

12. Kto kupi to pudło i co z nim zrobi to już jego problem, może przynajmniej się uda odzyskać część władowanych w to pieniędzy.

13. Jakoś krajów nie pchających się we własną produkcje zaawansowanej techniki lotniczej jest całkiem sporo i to bogatszych od Polski. To oni wszyscy są takimi debilami, czy może rachunek ekonomiczny jednak ma jakieś znaczenie?

14. Ciekawe jakie to kraje o ludności 1/5 Polski maja takie super wyszkolone i uzbrojone armie i kosmiczne budżety na obronność. Prosiłbym o jakieś przykłady spośród państw, które w latach 1939-45 zostały zaorane wzdłuż i wszerz, a potem miały 45 lat najlepszego ustroju na świecie.

jacek1962, ahueca, was już komentować nie zamierzam bo to i tak bezcelowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Landszaft proszę cię nie odpowiadaj bo to tak samo jak walić łbem w betonową ścianę!!!
Przecież widzisz że pozjadał wszystkie rozumy i zna się na wszystkim no i ma wieloletnie doświadczenie na stanowiskach konstruktorskich i produkcyjnych w przemyśle lotniczym :(!!
Taki Sołtyk to przy naszym miszczu" pikuś!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przeglądam Encyklopedię Lotniczą i szukam tych samolotów szkolno-bojowych z lat 60tych i nijak nie mogę ich znaleźć!Wszystkie owszem mogły od biedy zabrać po pare małych bombek i nie kierowanych rakiet ale to też zabiera również Iskra!:0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co erwin, znów się argumenty skończyły że przechodzisz do drwin? Może sam miszczu" coś napiszesz sensownego? Albo się pochwalisz jakie to masz doświadczenie i wiedzę w temacie lotnictwa?
Przecież ty i tobie podobni jesteście specami od walenia głową w ścianę, a im bardziej rzeczywistość nie przystaje do waszych wyobrażeń i teorii tym gorzej dla rzeczywistości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper, Zainwestowane pieniądze w polską gospodarkę nie są pieniędzmi straconymi.
Iryda i Gawron przy racjonalnym wydatkowaniu funduszy przyczyniały by się do pobudzenia gospodarki krajowej, tak jest na całym świecie ,że przy kryzysach pobudza się własny przemysł. Jeżeli my wszystko polikwidujemy ( huty , zbrojeniówkę , stocznie, przemysł elektroniczny)nigdy już się nie podniesiemy.
Opóżnienie cywilizacyjne będzie do nienadrobienia.
A mamy jeszcze ludzi potrafiących co nieco i nie można zniszczyć tego kapitału.
Gdyby Iryda latała do tej pory zostały by wszystkie mankamenty usunięte i może było by już coś nowego na tapecie :) , a tak po zniszczeniu wszystkiego mamy ją w muzeach a fachowców na zasiłkach lub bezrobociu.
Myślmy o przyszłości Polski , a nie o swojej kieszeni i PARTII.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper daj już spokój-piszesz hasła i nic więcej.
Ja Ci cały czas piszę mnie nie obchodzi jak samolot kręci,czy okręt pływa.
Mnie interesuje aby moje pieniądze zostały w kraju.
Co do Albatrosów też nie masz racji krążą w drugim obiegu i to dobrze./Kraje posowieckie/
Wracając do Gawrona,moim skromnym zdaniem trzeba go dokończyć i na to Tusk musi kasę znależć,te pieniądze wrócą do budżetu bo będą podatki i nie będzie zasiłków.
Trooper, twoje wypowiedzi o mnie świadczą o Tobie-ja ich nie komentuję.
Twoje poglądy Twoja sprawa moje, moja.
Ja uważam że Gawrona trzeba budować nie złomować.
Zezłomować to można ten amerykański szmelc/oprócz śmigłowca jednego dla MLP w Krakowie./Do W-wy nie ma sensu następny będzie gnił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie