sil3nt Napisano 15 Sierpień 2011 Share Napisano 15 Sierpień 2011 Niestety, tym razem nie będzie zbiórki pieniędzy. Ale liczymy na wszelkie inne ezgotówkowe" formy pomocy: części, dokumentację, pomoc w ( przyszłym ) remoncie ...A póki co - ciąg dalszy prac przy zabezpieczeniu ciągnika Sd.Kfz 6!http://muzeumbronipancernej.pl/pl/component/content/article/308-sdkfz-6-pierwsze-piaskowanie-gsienice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jc1234 Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Przy okazji Stuga tłumaczyliśmy dla czego nie weźmiemy gotówki od nikogo. MBP nie ma osobowości prawnej, wojsko żadnych pieniędzy brać nie może, nie mamy żadnych możliwości rozliczenia takich darowizn. Nauczka ze Stuga : spora większośc tych którzy podarowali jakieś kwoty chciała mieć wpływ na co je wydamy. Tak sie nie da. Po za tym WARS nie umarł, cały czas czuwa i rozsyła donosy na prawo i lewo. Ostatnią rzeczą na jaką mam teraz ochotę to jakiś bezpośredni kontakt z tym człowiekiem. Jeżeli ktoś chce coś podarować będziemy podawać na bieżąco listy rzeczy potrzebnych do remontu. Wtedy poprosimy o bezpośredni kontakt. Jacek Czypicki Koło Przyjaciół MBP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hermanpiotr Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Widze ze prace trwaja i bedziemy mogli spodziewac sie efektow w niedlugim czasie. W kontekscie tej szostki zastanawiam sie nad Famo w Tomaszowie, po wydzierzawieniu z MWP nic sie niezadzialo. Ma ktos moze jakes info nt planow skansenu w tym zakresie ? Pozdrawiam i trzymam kciuki za projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klemens Forel Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Czy może mnie ktoś uświadomić co to ten WARS że dym robi wśród porządnych pasjonatów zabytków techniki?Po krótce oc o z nim chodzi bo widzę że ludziom chyba kłody pod nogi rzuca..............Tylko proszę bez odsyłania do postów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 WARS" wiecznie żywy :]Niektórzy mają po prostu obsesję psychiczną na punkcie tej postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 A ja proszę o dyskusję na temat ciągnika a nie mitycznego" Warsa. Jak ktoś jest zainteresowany - mamy wyszukiwarkę forumową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jc1234 Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Acer-jako moderator pozostań obiektywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 A ja bym chciał zwyczajnie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt oraz przywracanie do historycznego stanu innych pojazdów znajdujących się w poznańskim muzeum. Bardzo się cieszę, kiedy Polakom coś wychodzi i pasja tworzenia, działania wygrywa z równie silną pasją destrukcji i apatii. Pozdrawiam Poznań i życzę samych sukcesów przy tej i kolejnych renowacjach, a przede wszystkim mam nadzieję, że nikt nigdy nie zaprzepaści tych sukcesów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acer Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Gwoli sprostowania - acer nie jest moderatorem.Pozdrawiam,acer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rawicz Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Czy jest jakaś szansa na to żeby niedawno wydobyty Panzer 4 został odrestaurowany również w Poznaniu? Czy były przeprowadzone jakieś rozmowy w takiej sprawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klemens Forel Napisano 16 Sierpień 2011 Share Napisano 16 Sierpień 2011 Dobra pytanie nie aktualne ciekawość wzięła góre i sam sie zorientowałem że to nie wagon restauracyjny :)Fajnie że juz koła wypiaskowane cieszę sie że są ludzie dla których pasja jest wazniejsza niż wszystko inne....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wotomac Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Ekipa remontowa prosi o pomoc!!!cytat:We wspomnieniach mechaników niemieckich z II wojny , te gąsienice były takim samym utrapieniem, jak czołgowe skrzynie przekładniowe, a skargi na ich awaryjność i uciążliwość ich ciągłego serwisowania były powszechne. Nic więc zatem dziwnego, że i dziś jest z nimi niemały problem. Niestety części ogniw i/lub części składowych ogniw nie da się uratować, dlatego bardzo prosimy posiadaczy takowych o kontakt.Poszukujemy także osprzętu silnika: gaźnika, iskrownika, prądnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zyg-zag Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Świetna wiadomość, odnośnie IV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slajmi130 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 jak najbardziej super sprawa. Cieszę się bardzo z tej czwórki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rawicz Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Czy jest szansa na to żeby podobnym programem „Honorowej Adopcji Zabytków” został objęty któryś pojazd z Muzeum Orła Białego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Razzzz85 Napisano 21 Sierpień 2011 Share Napisano 21 Sierpień 2011 Fajny filmik znalazłem na Youtubie z wydobycia pojazdu.http://www.youtube.com/watch?v=8v7hdTFURw8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hebda Napisano 21 Sierpień 2011 Share Napisano 21 Sierpień 2011 trochę brutalnie go przewrócono na gąski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sil3nt Napisano 22 Sierpień 2011 Share Napisano 22 Sierpień 2011 Niesamowite tempo + kilka dobrych wiadomości:http://muzeumbronipancernej.pl/pl/component/content/article/310-sdkfz-6-rama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pni Napisano 24 Sierpień 2011 Share Napisano 24 Sierpień 2011 Tempo imponujące, tym bardziej wielkie ukłony w strone osób, instytucji pracujacych nad pojazdem. Piękna sprawa, widać, że doświadczenie ze strugiem nie zostało zmarnowane.\\Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 2 Wrzesień 2011 Share Napisano 2 Wrzesień 2011 mam pytanko dlaczego tak zasadniczo się różnią oba pojazdy Sdkfz 6 jakie są w Polsce . ten z Rekina jest zdecydowanie mniejszy i posiada 4 rzędy kół podtrzymujących a z Poznania 6 rzędów . Czy oba miały takie same silniki i taką samą moc pociągową ?? . jakie było zastosowanie jednego i drugiego ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wotomac Napisano 3 Wrzesień 2011 Share Napisano 3 Wrzesień 2011 mam pytanko dlaczego tak zasadniczo się różnią oba pojazdy Sdkfz 6 jakie są w Polsce . ten z Rekina jest zdecydowanie mniejszy i posiada 4 rzędy kół podtrzymujących a z Poznania 6 rzędów . Czy oba miały takie same silniki i taką samą moc pociągową ?? . jakie było zastosowanie jednego i drugiego ??"Ten z Gdańska to prawdopodobnie SdKfz 10, a więc jest to zupełnie inny typ pojazdu (D7)http://www.achtungpanzer.com/leichter-zugkraftwagen-1t.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoony Napisano 3 Wrzesień 2011 Share Napisano 3 Wrzesień 2011 Jeśli mnie pamięć nie zwodzi Sd.Kfz.6 był budowany od 34 do 43 w tym czasie powstało 5 pokoleń pojazdu zastępujących się na liniach produkcyjnych pojazd z Gdańska pochodzi z lat 35-37 a Poznański z 41 wersja ostateczna. Stąd tak duża różnicaSd.Kfz.6 to określenie klasy pojazdu dlatego wszystkie maja to samo oznaczenie dalej już pomijane następowało określenie danego typu(pokolenia)np:BN L4BN l5/DB L7BN L5/DB l7BN 9BN to produkcja Büssing-NAG a DB Daimler-Benz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 4 Wrzesień 2011 Share Napisano 4 Wrzesień 2011 Pozwolę sobie uzupełnić BN L5 - 1935 DB L5 - 1935 BN L7 - 1936-1937 DB L7 - 1936-1937 BN L8 - 1938 DB L7 - 1938 BN 9 - 1939-1943 1935 - 1939=434 1940 = 348 1941= 360 1942= 564 1943= 565 1944= 729 BN is Büssing-NAG DB is Daimler-Benz I tu ważna informacja pomiędzy wersjami DB – BN występują duże różnice zarówno w konstrukcji ramy jaki zabudowanego osprzętu !!!!! I tu kolejna ciekawostka gąsienice tez się różnią !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZESŁO Napisano 13 Wrzesień 2011 Share Napisano 13 Wrzesień 2011 Czy ktoś ma może więcej zdjęć tego SdKfz 7 z MWP?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sil3nt Napisano 13 Wrzesień 2011 Share Napisano 13 Wrzesień 2011 Potrzebne części, najpilniej ogniwa i ich składowe !Więcej:http://forum.muzeumbronipancernej.pl/viewtopic.php?f=2&t=1318 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.