Skocz do zawartości

SD.Kfz. 6


wm71

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, tym razem nie będzie zbiórki pieniędzy. Ale liczymy na wszelkie inne ezgotówkowe" formy pomocy: części, dokumentację, pomoc w ( przyszłym ) remoncie ...
A póki co - ciąg dalszy prac przy zabezpieczeniu ciągnika Sd.Kfz 6!
http://muzeumbronipancernej.pl/pl/component/content/article/308-sdkfz-6-pierwsze-piaskowanie-gsienice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 274
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Przy okazji Stuga tłumaczyliśmy dla czego nie weźmiemy gotówki od nikogo.
MBP nie ma osobowości prawnej, wojsko żadnych pieniędzy brać nie może, nie mamy żadnych możliwości rozliczenia takich darowizn. Nauczka ze Stuga : spora większośc tych którzy podarowali jakieś kwoty chciała mieć wpływ na co je wydamy. Tak sie nie da. Po za tym WARS nie umarł, cały czas czuwa i rozsyła donosy na prawo i lewo. Ostatnią rzeczą na jaką mam teraz ochotę to jakiś bezpośredni kontakt z tym człowiekiem.
Jeżeli ktoś chce coś podarować będziemy podawać na bieżąco listy rzeczy potrzebnych do remontu. Wtedy poprosimy o bezpośredni kontakt.

Jacek Czypicki
Koło Przyjaciół MBP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze prace trwaja i bedziemy mogli spodziewac sie efektow w niedlugim czasie. W kontekscie tej szostki zastanawiam sie nad Famo w Tomaszowie, po wydzierzawieniu z MWP nic sie niezadzialo. Ma ktos moze jakes info nt planow skansenu w tym zakresie ? Pozdrawiam i trzymam kciuki za projekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym chciał zwyczajnie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt oraz przywracanie do historycznego stanu innych pojazdów znajdujących się w poznańskim muzeum. Bardzo się cieszę, kiedy Polakom coś wychodzi i pasja tworzenia, działania wygrywa z równie silną pasją destrukcji i apatii. Pozdrawiam Poznań i życzę samych sukcesów przy tej i kolejnych renowacjach, a przede wszystkim mam nadzieję, że nikt nigdy nie zaprzepaści tych sukcesów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekipa remontowa prosi o pomoc!!!
cytat:
We wspomnieniach mechaników niemieckich z II wojny , te gąsienice były takim samym utrapieniem, jak czołgowe skrzynie przekładniowe, a skargi na ich awaryjność i uciążliwość ich ciągłego serwisowania były powszechne. Nic więc zatem dziwnego, że i dziś jest z nimi niemały problem. Niestety części ogniw i/lub części składowych ogniw nie da się uratować, dlatego bardzo prosimy posiadaczy takowych o kontakt.
Poszukujemy także osprzętu silnika: gaźnika, iskrownika, prądnicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
mam pytanko dlaczego tak zasadniczo się różnią oba pojazdy Sdkfz 6 jakie są w Polsce . ten z Rekina jest zdecydowanie mniejszy i posiada 4 rzędy kół podtrzymujących a z Poznania 6 rzędów . Czy oba miały takie same silniki i taką samą moc pociągową ?? . jakie było zastosowanie jednego i drugiego ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko dlaczego tak zasadniczo się różnią oba pojazdy Sdkfz 6 jakie są w Polsce . ten z Rekina jest zdecydowanie mniejszy i posiada 4 rzędy kół podtrzymujących a z Poznania 6 rzędów . Czy oba miały takie same silniki i taką samą moc pociągową ?? . jakie było zastosowanie jednego i drugiego ??"
Ten z Gdańska to prawdopodobnie SdKfz 10, a więc jest to zupełnie inny typ pojazdu (D7)
http://www.achtungpanzer.com/leichter-zugkraftwagen-1t.htm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pamięć nie zwodzi
Sd.Kfz.6 był budowany od 34 do 43
w tym czasie powstało 5 pokoleń pojazdu zastępujących się na liniach produkcyjnych
pojazd z Gdańska pochodzi z lat 35-37 a Poznański z 41 wersja ostateczna. Stąd tak duża różnica

Sd.Kfz.6 to określenie klasy pojazdu dlatego wszystkie maja to samo oznaczenie dalej już pomijane następowało określenie danego typu(pokolenia)np:
BN L4
BN l5/DB L7
BN L5/DB l7
BN 9
BN to produkcja Büssing-NAG a DB Daimler-Benz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie uzupełnić

BN L5 - 1935
DB L5 - 1935
BN L7 - 1936-1937
DB L7 - 1936-1937
BN L8 - 1938
DB L7 - 1938
BN 9 - 1939-1943


1935 - 1939=434
1940 = 348
1941= 360
1942= 564
1943= 565
1944= 729

BN is Büssing-NAG
DB is Daimler-Benz

I tu ważna informacja pomiędzy wersjami DB – BN występują duże różnice zarówno w konstrukcji ramy jaki zabudowanego osprzętu !!!!!

I tu kolejna ciekawostka gąsienice tez się różnią !!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie