Skocz do zawartości

Wystawa wykopalisk a prawo

piotr307

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam jestem poszukiwaczem amatorem w minioną niedziele podczas oględzin lasu (z wykrywaczem ) spotkałem osobę która zaproponowała mi wystawienie wszystkich moich znalezisk w pobliskim ośrodku kultury (wystawa)
Co o tym sądzicie jak im zaniosę te znaleziska to mogą do mnie nie wrócić??Co mam robić?
Napisano
Zapytać tego kogoś jak jest z przedmiotami.

Co o tym sądzicie jak im zaniosę te znaleziska to mogą do mnie nie wrócić??"

Zależy jak trafisz, i czy na wystawę nie wejdzie strona zainteresowana(smutni panowie,archeo) wtedy trzeba udowodnić że znaleziska są legalne i nie pochodzą z nielegalnego źródła(między innymi wykopki).
No i zależy jeszcze co pokażesz :)
<pozdro
Napisano
wtedy trzeba udowodnić że znaleziska są legalne i nie pochodzą z nielegalnego źródła"

A mi się zawsze wydawało, że jest odwrotnie... Ze to mi trzeba udowodnić, że znaleziska są nielegalne i pochodzą z nielegalnego źródła.
Napisano
Sobiepan marzenia niestety zeczywistość jest bardziej brutalna, ktoś zobaczy kawałek zardzewiałej rurki i powie ze to lufa biegły będzie miał zły dzień przecież to też człowiek i może lubi wypić na przykład potwierdzi lufa nawet nie biorąc tego do ręki, no i co? gaz rurka od piecyka babci Józi stanie się istotna częścią broni powodzenia w udowadnianiu że jest inaczej.
Napisano
mialem pomysl aby powiedziec ze to wszystko dostalem od np dziadka ? jak myślicie przejdzie ? najgorzej że u mnie w okolicy jest pare grup arche, no i prowadzą prace w lesie , więc chyba nie ma co ryzykować pokaże jedną monetę z 1600r to zacznie się dochodzenie , albo kawalek czarno prochowca rozbrojonego
Napisano
Ja na twoim miejscu jak już bym chciał wystawić swoje zbiory nie mówił bym wszem i wobec że to wykopki,powiedziałbym że to starocie kupione na targach staroci i rodzinne pamiątki.(Trudne do udowodnienia).
Napisano