Skocz do zawartości

Rusza projekt rekonstrukcji czołgu Vickers!!!


pomsee

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. To jedyne logiczne miejsce, ale na żadnych zdjęciach lub rysunkach tego nie widać, monografia T-26 też nie pomaga (nota bene, J. Ledwoch w drugiej części monografii z Militariów pomieszał wlot i wylot powietrza), a opisy przekrojów fabrycznych sugerują POD kolektorem wydechowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Przyjrzałem się większym rysunkom fabrycznym w monografii Vickersa i zdjęciom fińskiego silnika - i może jednak wentylator był pod silnikiem? (na rysunkach jest tam napisane fan"). To chyba ma sens - przeciągałby powietrze znad silnika przez cylindry, a następnie wydmuchiwał do tyłu w kierunku wylotu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
W najnowszym numerze Automobilisty" trafiłem na zdjęcie z jakiejś imprezy na którym na pierwszym planie widać rekonstruowanego C2P (wykopanego w Niemczech), a w tle charakterystyczną wieżę Vickersa, posadowioną już na kadłubie.
Może ktoś napisze jaki jest aktualny stopień zaawansowania prac na czołgiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
Prace trwają.
Skompletowane są już dwie gąsienice - dorobione zostały sworznie.
Obrobione tokarsko są już koła napinające, trwa obróbka wahaczy do tych kół.
Trwają prace nad uzupełnieniem kół napędowych (dorabiane są brakujące wieńce).
W odlewni są podtrzymki kół podtrzymujących gąsienice.

Poszukujemy nadal 2 wózków.
Proszę o informację, gdyby ktoś miał wózek na sprzedaż.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
Prace trwają intensywnie.
Zostały już wycięte niemal wszystkie brakujące płyty 13mm, także brakujące tylne boczne podwozia oraz część płyt podłogi.
Udało się pozyskać kilka kolejnych oryginalnych płyt.

Pewnie problem przy rekonstrukcji kadłuba pojawił się w związku z kątownikami, płaskownikami i teownikami.
Otóż oryginalne były calowe. np kątowniki 1,5x1,5x0,25 cala.
Tych w Europie się nie produkuje. W Angli przeszli już na metryczne.
Potrzebne elementy można dostać w ...USA.
Są już zamówione.

Gotowe są koła napędowe i napinające wraz z wachaczami.

Gotowe są niemal wszystkie elementy kół podtrzymujacych. Zostały oddane do nalanie gumy.

W około 50% ukończone są piasty kół jezdnych, osłony łożysk do tych kół już są gotowe.

Kół podtrzymujących i jezdnych zachowane są właściwie wszystkie elementy, natomiast jest ich za mało by zastosować w czołgu, dlatego wszystkie są dorabiane na podstawie posiadanych wzorów.

W ciągu miesiąca wszystkie koła powinny być gotowe.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Sklejkowa makieta nie ma nic wspólnego z opisywaną wcześniej rekonstrukcją Vickersa.
Makieta powstala na podstawie dokumentacji z muzeum w Bovington (zresztą bez zgody właściciela tejże).
Vickers z Bovington wyprodukowany został w 1940 roku i różni się od Vickersów dostarczonych do Polski m.i. dłuższą nabudową podwieżową, innym układem płyt bocznych podwozia (w czołgu z Bovington są 4, w polskim" Vickersie były 3, podobnie jak w 7TP).
Dzięki temu, że udalo się pozyskać 3 kolejne oryginalne boczne płyty podwozia rekonstruowany Vickers będzie miał w 100% wierne wymiary.
W ciągu 1-2 miesięcy powinna zostać zakończona rekonstrukcja brakujących elementów układu jezdnego.
Kończymy wytwarzanie kół jezdnych oraz naprawiane/uzupełniane są resory.

Do Fiata udało się już pozyskać część elementów układu jezdnego, poszukujemy dalszych - tu prośba - gdyby ktoś miał takowe i skłonny byłby je sprzedać proszę o kontakt.
Silnik ze skrzynią, elementy chłodnicy mamy.

Fiat jest zbudowany w ten sposób, że szkielet drewniany został z zewnątrz obity blachą, a od środka sklejką.
Szukam obecnie specjalisty od konserwacji drewna, aby zakonserwować i uzupelnić drewniany szkielet, który częściowo jest spróchniały.
Prace blacharskie przy Fiacie nie stanowią problemu.

Oczywiście, że Fiata przywrócimy do życia !
Zwłaszcza, że widać na boku resztki czerwonego krzyża w kole, i napisu P.C.K.poniżej, tak w jak dostępnym w internecie filme o przekazaniu 100 ambulansów przez P.C.K Wojsku Polskiemu. Może to jeden z tych samochodów ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Fiata udało się już pozyskać część elementów układu jezdnego, poszukujemy dalszych - tu prośba - gdyby ktoś miał takowe i skłonny byłby je sprzedać proszę o kontakt."

Nawiązał Pan może kontakt z użytkownikiem forum o nicku pająk? Może udałoby się coś wypatrzyć na zdjęciach z założonego przezeń wątku o Fiacie 621.

http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=546181#1339309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie