bosniak Posted September 11, 2008 Author Posted September 11, 2008 witam serdecznie prosze o ID roweru.bardzo prosze o konkrety znawców tematu.dziekuje
bandolero Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Poszukaj w katalogu bydgoskiej fabryki rowerów Maxa Tornowa. Wydaje mi się, że produkowali oni podobne rowery o nazwie Phoenix,ale z drugiej strony ten Twój rower jest bardzo typowy, to znaczy niezbyt charakterystyczny.
bosniak Posted September 11, 2008 Author Posted September 11, 2008 5widoczny napis i cos w rodzaju znaczka z wizerunkiem ptaka??
Catadero Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 HD1940-na fotce oryginału instrukcji obsługi torpeda masz TO ptaszysko. To jest znak firmowy F&S.C.
QB@ Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Torpedo to rodzaj wolnobiegowej piasty rowerowej wyposażony w system hamulcowy uruchamiany poprzez cofnięcie pedałów. Jest to w istocie system napędowy roweru zintegrowany z ciernym hamulcem bębnowym.Torpedo wprowadził na rynek w 1903 niemiecki wynalazca Ernst Sachs, współwłaściciel stworzonej w 1895 firmy Schweinfurter Präzisions-Kugellagerwerke Fichtel & Sachs (obecnie ZF Sachs AG).źródło wikipediaAktualnie na all... jest kilka tych rowerów, niestety nic więcej ci nie pomogę, niech wypowiedzą się znawcy.
Catadero Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Rower jak rower. Nie do zidentyfikowania, bo setki firm składały z części od tych samych wytwórców swoje rowery. Bez choćby znaczka na główce ramy pozostanie on bezimienny.C.
Catadero Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Czasami producent (?) roweru umieszczał nazwę np. na osłonie łańcucha.C.
Catadero Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 A przy okazji powtórka z budowy tylnej piasty rowerowej z hamulcem.C.
kijow Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 a to jest radziecka myśl techniczna rower naszych dziadków Ukraina.
Pader Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Cześć bośniakPosiadam taki okaz inna wersje co prawda, podobno po niemiecki, tak twierdzi mój dziadek który go zdobył. Na oku już mam drugi kompletniejszy od mojego. Zwróć uwage na piaste tylniego koła, bedziesz tam miał erok produkcji i producenta. mój to 40'. Bardzo mnie to interesuje ponieważ swój chce doprowadzić do stanu pierwotnego. ale mam mało części chodz z orginalna i dobra w miare farbą. Na wersjach wojskowych jest śróba w przedniej główce do blokowania kierownicy( podobno przydatna podczas ostrzału w drodze, sprawdz!Prosił bym tez o lepsze fotki na mojego e-maila sspader@o2.plz góry dziękuję i Pozdrawiam
Pader Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Moim zdaniem torpedo. na błotnikach widzę zarysy pasów malowanych ręcznie w moim egzemplarzu koloru złotego na czarnym lakierze błotnika. Natomiast słabo widoczne obręcze kół które tez powinny być lakierowane na czarno a w środku pas innego koloru(u mnie granat) z obramówkami , pasy jak na błotnikach (u mnie srebrne). Znalazłeś śrubę przy główce kierownicy na ramie????
Pader Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Na piaście poza producentem nie było daty produkcji??
Łukasz Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Witam!Polski rower Ambassador albo Ambasador, zdaje sie druga wersja, lata 50/60.Pozdrawiam, Łukasz
Pader Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Daj lepsze ponieważ jak wcześniej pisałem to interesuje się nii i sam mam torpedo i drugiego na oku:]
adler153 Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 ten rower to wioskowy składak".rama, widelec i kształt blaszki wskazują na dzieło Mesko Skarżysko z lat 50/60. Lampa także polska i dynamo - jedno i drugie Cegielski Poznań (HCP). Lampa tył przedwojenne Balaco, niemiecka.Koła mogłyby być od Diamanta lub Mify - wczesny DDR. Pedały też niemieckie (Union). Korby chyba z lat 70tych być może już Romet.Śruby w główce nie ma, bo ciernych amortyzatorów skrętu powojenne rowery ZZR nie miały.Złote kolory szparówania (dwa pasy) wskazują np na Popularnego" choć nie tylko.
bandolero Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Jesteś pewien Łukasz?A czy po wojnie używano w Polsce przedwojennego systemu Torpedo- na zdjęciu widać, że jest tu oryginalna, niemiecka część przedwojenna, ze znakiem ptaszydła.
bosniak Posted September 12, 2008 Author Posted September 12, 2008 witamz informacji jakie uzyskałem od własciciela tego roweru dowiedziałem sie ze jest to w 100% rower niemiecki przedwojenny.jutro dodam bardziej szczegułowe fotki.
bandolero Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Tak czy inaczej, rower jest fajny i warto go odrestaurować.
HD1940 Posted September 12, 2008 Posted September 12, 2008 Myślę, że jednak to starszy rower pochodzący z Niemiec. Polski Ambasador wyglądał bardzo podobnie, ale osprzęt był krajowy. Ożełek na wsporniku torpedy był harakterystyczny dla marki Victoria i być może to jej wyrób.
butchcassiddy Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 A amortyzator cierny w przedniej" główce (tak jakby w rowerach było tych główek kilka) bynajmniej nie pomagał prztrwać ostrzału na drodze a jedynie przejechać kocie łby.
zazor Posted January 20, 2010 Posted January 20, 2010 to na 100% składak, blotniki nie są oryginalne, nie pasują rozmiarem do ramy, bagażnik również jest od większej ramy, tyle można zobaczyć na zdjęciach, jak ktoś napisał sprzęt raczej skompletowany po przegladzie okolicznych stodół
Question
bosniak
witam serdecznie prosze o ID roweru.
bardzo prosze o konkrety znawców tematu.
dziekuje
39 answers to this question
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.