Skocz do zawartości

Powstaje Ford Tf-c


michalmiazga

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 222
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
W dzisiejszej Wyborczej:
...Za rok atrakcją kolejnej inscenizacji będzie replika Forda TF-B - polskiego samochodu pancernego. Ford TF-B był pierwszym polskim pojazdem pancernym. W jego konstrukcji wykorzystano podwozie Forda T. Wyprodukowano 17 maszyn, które chrzest bojowy przeszły w Bitwie Warszawskiej.

- Historia tego pojazdu jest bardzo ciekawa, powstał w ciągu dwóch tygodni dzięki inicjatywie Tadeusza Tańskiego, inżyniera pracującego w Ministerstwie Komunikacji - mówi Michał Miazga ze Stowarzyszenia Rekonstrukcji Historycznej "Cytadela, z zawodu biolog. Buduje go z kolegą Andrzejem Godlewskim. Prawie wszystko robią sami, tylko najtrudniejsze elementy zlecają kowalowi i frezerom. Dzięki odnalezionej w archiwach dokumentacji odtworzyli z najdrobniejszymi szczegółami wygląd pojazdu. Na razie gotowe jest pancerne nadwozie. - Wykonaliśmy je z autentycznych płyt pancernych wymontowanych z niemieckich umocnień polowych - mówi Miazga. Jest także obrotowa wieża z miejscem na karabin maszynowy.

Efekt ich pracy będzie można zobaczyć w niedzielę 13 sierpnia w Muzeum Przemysłu przy ulicy Żelaznej 51/53. Twórcy repliki opowiedzą o swoich pracach, a historyk Piotr Zarzycki przedstawi dzieje pojazdu. Publiczność będzie mogła wejść do środka samochodu pancernego oraz obejrzeć inne pojazdy z okresu wojny polsko-bolszewickiej..."

Moje pytania w związku z tym co napisano.
Co to za dokumentacja na podstawie której budujecie Forda?
Skąd braliście te pancerne płyty?

Jutro będę na Żelaznej, więc mam nadzieję, że będzie okazja porozmawiać.

Pzdr
Bodziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Forumowiczów!
Gratuluję odwagi w tworzeniu Forda TFc.Odrodził się jak feniks z popiołu".
Dzięki balans za wrzucenie zdjeć na forum. Czy możesz zamieścić zdjęcie samochodu Austin o nazwie własnej Jasiek".
Myślę ,że nie od parady będą zdjęcia lwowskiego samochodu pancernego Bukowski".
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Sam jestem modelarzem i autorem artykulow z tej dziedziny.Osobiscie zajmuje sie tez kamuflazami samolotow.
Co do malowania Forda Tf-c czy Ft-b to dalbym sobie spokoj z szukaniem idealnych odcieni.Sam bylem wielokrotnie nazywany almudysta" jesli chodzi o wiernosc odcieni malowania chociazby naszych samolotow przed wrzesniowa katastrofa( notabene nie chodzi tu o WTC ; ).
Wspomniano tu,ze nadwozia byly montowane w zakladach Gerlacha,gdzie rowniez montowano pociagi pancerne.
Moim skromnym zdaniem tu jest klucz do zagadki.Wobec brakow
jakichkolwiek standardow i ujednoliconych lakierow do malowania polskich pojazdow wojskowych mozna domniemac,ze uzyto tego co bylo na miejscu w warsztatach,a wzor sciagnieto z tego co bylo modne" w tym czasie na zachodzie i na tychze pociagach...Prawda zawsze okazuje sie banalna,bo zycie jest banalne...Nie trzeba jej szukac zaraz na ksiezycu...
Zachowaly sie wzorniki z oryginalnymi odcieniami wedlug ktorych pomalowano TKS-a,a jak zdradzil mi Michal Malec z I-szej Grupy Rekonstrukcji Historycznej Broni Pancernej „SMOK” zachowal sie rowniez wzornik z wczesniejszymi odcieniami niz z lat trzydziestych(sic!)...
Mysle,ze nalezy pojsc za tym ciosem,gdyz wszystko inne bedzie czystym Science Fiction...
Pozdrawiam i do zobaczenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wyrazy uznania, jeżeli podwozie będzie równie realistycznie zrobione jak góra", to będzie to najlepsza replika samochodu pancernego w Polsce.
P.S.
Na życzenie Krzysztofa 115 zamieszczam zdjęcie samochodu 5309, tylko czy Pan Michał się nie pogniewa za zaśmiecanie" mu Jego wątku?

Pozdrawiam balans
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Przepraszam za chwilowe milczenie, dopiero dziś mam dostęp do komputera.
Na początek wielkie dzięki za obecność na prezentacji i miłe słowa na forum. Mam nadzieję, że podwozie uda sie odtworzyć równie dobrze jak nadwozie.
Odpowiadam po kolei na pytania.
Bodziu - (pozdrawiam serdecznie!) - oczywiście gazeta poprzekręcała nieco to co jej powiedziałem. Oczywiście nie tniemy orginalnych płyt okopowych tylko zwykłe 8 mm blachy z fabryki. Co do dokumentacji to opieramy się na kilku zdjęciach i jednym rysunku technicznym podpisanym przez Tańskiego. Z tych skromnych materiałow udało się pomierzyć, wydedukować, znaleść, policzyć niemal wszystkie potrzebne wymiary do budowy kopii.

Dzięki Okejos za wrzucenie fotek. Czy ktoś jeszcze coś pstrykał?

Zakończenie rekonstrukcji planujemy na przyszły rok. Mam nadzieję że zdążymy.

Scaramanga - sugestia z pociągami pancernymi jest kolejną dobrą hipotezą. Zapytam Michała M o ten wzornik. Obawiam się jednak, że nie jest on 4-ro kolorowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balans: dzięki za fajne fotki. Czy nie masz nic przeciwko temu, żebym umieścił je na stronie o Austinach? (http://derela.republika.pl/austin2p.htm) - ew. napisz do mnie na priv.

Pozdrawiam
Michał Derela

PS. swojego czasu pisał do mnie jeden kolekcjoner z Australii, który miał wolne podwozie Forda T i chciał zbudować sobię replikę TFc, więc może będzie ich więcej, chociaż daleko stąd...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie