kalot22 Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Tu jeszcze jakiś tekst w języku niemieckim, niestety nie znam tego języka.Czy wnosi coś do tematu?http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/pol/Page254.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek Posted April 8, 2008 Author Share Posted April 8, 2008 Gdzieś czytałem, że znane są losy wszystkich A7V i żaden z nich nie był w rękach polskich.Czy ktoś może to potwierdzić?PozdrawiamKrzysiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akagi Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 potwierdzam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polsmol Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Zastanawiam się czy to nie kolejna odsłona zagadki:http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380047736905 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek Posted July 19, 2008 Author Share Posted July 19, 2008 Chyba nie, tak na dwa rzuty okiem to T-28.PozdrawiamKrzysiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopijnik2 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 czy czasami nie pochodna konstrukcja podwozia?http://home.comcast.net/%7Ecdlichty/Tractor2.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
batta Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Moim zdaniem te tajemnicze dwa pojazdy to raczej nie są czołgi, lecz dwa elementy opancerzonego pojazdu szynowego. Stawiałbym na elektrowóz wz 28 lub jakąś następną konstrukcję czy modyfikację tego pojazdu.Zdjęcie z 2006-08-08 to moim zdaniem pojazd szynowy z silnikiem spalinowym i niekoniecznie jest to jeden z tych dwóch stojących obok siebie na pierwszym zdjęciu.Zwracam uwagę że z tego pojazdu coś wystaje, jakby końcówka lufy działowej.Natomiast miejsce w którym wykonano te zdjęcia. Ja bym stawiał na poligon rembertowski. Na zdjęciu z 2006-09-04 godz. 13 jest ciekawy budynek ze zakrytą strzelnicą co by wskazywało na zabudowania poligonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopijnik2 Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 nowa informacja (?)poziome sprężyny" były stosowane w pewnym typie parowozów - II RP, tzw. miękkie zawieszenie poziome"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radett Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 chyba koncepcja z pojazdem szynowym odpada. Widać gąsienice a te raczej nie służyły pojazdom szynowym nawet z ewolucyjnymi" rodzajami zawieszenia. Moim zdaniem to może być dobudowana konstrukcja (z wykorzystaniem iepotrzebnych" elementów) na jakimś starym ciągniku służąca jako ruchomy cel lub inna pomoc naukowa mająca imitować czołgi agresora. Przemawiał by za tym zarówno fakt rozpoznania elementów czołgu czy ciągnika(7TP lub zbuiornik od C7P rozpoznany przez patrona). Może to sa elementy zdemontowane z pojazdów przedprodukcyjnych ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopijnik2 Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 chyba koncepcja z pojazdem szynowym odpada - masz rację...ale nadal - brak zawieszenia"...te sprężyny - są b. charakterystyczne - i niespotykane... w tym ułożeniu.mark V male" od tylca... popatrz na cóś a'la wydech... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
batta Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Ja jednak jestem przekonany że jest to pojazd szynowy , najpewniej elektrowóz opancerzony wz. 28. Obie rozłączne części tego wozu są ustawione obok siebie, jedna z wieżą działa 75mm, druga z wieżą działa 47mm.Zestaw jest pozbawiony pierwotnego pancerza zewnętrznego, więc 200 litrowy bak na ropę, który jest widoczny pod sponsonem jest niczym nie okryty.Masywne zawieszenie jest ewidentnie pojazdu szynowego a to co część z nas brała za gąsienice ja uważam za jakiś pas transmisyjny, napinany widocznymi na zdjęciach nastawami.Pojazd najpewniej posiadał silniki diesla oraz silniki elektryczne oraz nieznany mi sposób na szybkie łączenie się w zestaw i równie szybkie rozłączanie.Na sąsiednim wątku o broniach nie wdrożonych do produkcji w II RP można znaleźć zdjęcia elektrowozu wz.28 wraz z pancerzem, ale niektóre podobne elementy są wodoczne, np. otwór w ścianie czołowej ( tylnej ? ) oraz wystający sponson. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jotes Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 Niestety opinia, że to pojazd szynowy (w szczególności ten widoczny na zdjeciach wz. 28) zupełnie mnie nie przekonuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
batta Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 A co przemawia za tym że jest to pojazd gąsienicowy ?Nie dostrzegam żadnych takich elementów.Zwracam uwagę że ułożenie sprężyn wskazuje jednoznacznie że pojazd ten jest narażony na silny nacisk poziomy jaki występuje w chwili podłączania wagonów, ich pracy w ruchu czy uderzeń o odbojnik kończący tor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radett Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 za tym że to pojazd gąsieniecowy przemawia to co widać na tej fotce. Bo to na 100% gąska. Inaczej co to by miał być za taśmociąg i do czego? donosić węgiel z tendra???? Jako taśmociąg to zupełnie nietrafione a zaznaczone kółko raczej by utrudniało transportowanie czegokolwiek nim (nie mówiąc zresztą o zbiorniku paliwa). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radett Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 a sprężyny" poziome to już żaden argument że to kolejowa maszyna. Osobiście nie spotkałem powszechnie takiego rozwiązania ani na lokomotywach ani na wagonach. Poziome ułożenie sprężyn" nie wskazuje że przenoszone obciążenia są skutkiem tylko i wyłącznie nacisków jakie występują przy łączeniu wagonów czy ich pracy w ruchu. Batta, czy w zamieszczonym obok pojeździe też mamy doczynienia z naciskami powstałymi przy łączeniou wagonów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
batta Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Rozwiązanie jest bardzo archaiczne dlatego nowszy wózek na ostatnim załączonym zdjęciu ma sprężynowanie wzdłużne hydrauliczne ( tłumik ) a na zdjęciu wcześniejszym sprężynowe ( to ta mniejsza sprężyna.)Większa sprężyna ma amortyzować drgania wzdłużne wagonu aby zminimalizować rezonowanie. Wynikało to z tego że zastosowano z pewnością zawieszenie ostojnicowe, które w praktyce sprawiało spore problemy przy większych prędkościach i spowodowało wywrócenie pojazdu podczas prób i rezygnację z dalszych prac.Tu trochę o takim zawieszeniuhttp://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/Temp/in6s6gr5prdb4v41alcgvk12f0/PL84728B1.pdfZaś to co wydaje się być gąsienicą jest sprzęgłem. Wyglada na to że zastosowano system przeniesienia napędu Socherona lub rozwiązanie które jest podobne. Tj silniki są umocowane niesprężyście na osi pojazdu, sprzęgło złożone jest ze stalowych taśm połączonych w kwadrat ( w Socheronie ). Tak więc nasza gąsienica" jest taką taśmą obudowaną sprężystymi przekładkami prawdopodobnie w celu przedłużenia jej żywotności i osiągnięcia lepszego naciągnięcia taśmy . Zaś przeniesienie napędu odbywało się za pomocą klasycznej przekładni zębatej czołowej - to zębate koło na przodzie pojazdu jest najpewniej zasadniczym elementem tej przekładni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
batta Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Może jeszcze podam link do strony gdzie jest dobrze wyjaśnione dlaczego koniecznością było zastosowanie sprężyn amortyzujących wzdłuż pojazdu.http://209.85.229.132/search?q=cache:HuS-furNNs4J:www.uprp.pl/EPO_T/WUP2006_05/1479586.pdf+%22mi%C4%99kkie+zawieszenie+poziome+w+wagonach%22&cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radett Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! zamurowało mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radett Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 ...Rozwiązanie jest bardzo archaiczne dlatego nowszy wózek na ostatnim załączonym zdjęciu ma sprężynowanie wzdłużne hydrauliczne ( tłumik ) a na zdjęciu wcześniejszym sprężynowe ( to ta mniejsza sprężyna.)..."BATTA Masz na myśli zdjęcie które zamieściłem 25.03.2009 godz. 20.27 ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopijnik2 Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 takie maziaje... w temacie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
batta Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Nie jestem obecnie już pewien czy do końca miałem rację pisząc że jest to podwozie wyłącznie kolejowe, choć jego masywność na to wskazuje. Obecnie jeszcze spotykane spychacze posiadają podobne rozwiązanie, gdzie wewnętrzna masywniejsza sprężyna posiada śrubę do luzowania koła napinającego w celu wymiany czy napraw gąsienicy, a sprężyny zewnętrzne amortyzują poziomo wózki. Więc rozwiązanie nie jest tak archaiczne jak sadziłem lecz po prostu nieskomplikowane.Więc sprawa tego podwozia jest otwarta , choć pomimo tego co tu napisałem skłaniam się że jednak jest to bardziej pojazd szynowy niż jakaś maszyna budowlana z dodaną bojową wieżą.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
batta Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Dodam też zdjęcie spychacza DT 75 dla zaobrazowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopijnik2 Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 podobna koncepcja adwozia"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kadam Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 A podwozia do WB10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jotes Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Jakie jest źródło tego rysunku WB10? Kiedyś się nad tym zastanawialiśmy i chyba nikt nie potrafił podać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.