Skocz do zawartości

Fotka pancerniaków


krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Tu jeszcze jakiś tekst w języku niemieckim, niestety nie znam tego języka.
Czy wnosi coś do tematu?

http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/pol/Page254.gif
  • Odpowiedzi 176
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Gdzieś czytałem, że znane są losy wszystkich A7V i żaden z nich nie był w rękach polskich.

Czy ktoś może to potwierdzić?

Pozdrawiam
Krzysiek
  • 3 months later...
  • 1 month later...
Napisano
Moim zdaniem te tajemnicze dwa pojazdy to raczej nie są czołgi, lecz dwa elementy opancerzonego pojazdu szynowego. Stawiałbym na elektrowóz wz 28 lub jakąś następną konstrukcję czy modyfikację tego pojazdu.
Zdjęcie z 2006-08-08 to moim zdaniem pojazd szynowy z silnikiem spalinowym i niekoniecznie jest to jeden z tych dwóch stojących obok siebie na pierwszym zdjęciu.
Zwracam uwagę że z tego pojazdu coś wystaje, jakby końcówka lufy działowej.
Natomiast miejsce w którym wykonano te zdjęcia.
Ja bym stawiał na poligon rembertowski. Na zdjęciu z 2006-09-04 godz. 13 jest ciekawy budynek ze zakrytą strzelnicą co by wskazywało na zabudowania poligonu.
  • 6 months later...
Napisano
chyba koncepcja z pojazdem szynowym odpada. Widać gąsienice a te raczej nie służyły pojazdom szynowym nawet z ewolucyjnymi" rodzajami zawieszenia. Moim zdaniem to może być dobudowana konstrukcja (z wykorzystaniem iepotrzebnych" elementów) na jakimś starym ciągniku służąca jako ruchomy cel lub inna pomoc naukowa mająca imitować czołgi agresora. Przemawiał by za tym zarówno fakt rozpoznania elementów czołgu czy ciągnika(7TP lub zbuiornik od C7P rozpoznany przez patrona). Może to sa elementy zdemontowane z pojazdów przedprodukcyjnych ????
Napisano
chyba koncepcja z pojazdem szynowym odpada - masz rację...
ale nadal - brak zawieszenia"...
te sprężyny - są b. charakterystyczne - i niespotykane... w tym ułożeniu.
mark V male" od tylca... popatrz na cóś a'la wydech...
Napisano
Ja jednak jestem przekonany że jest to pojazd szynowy , najpewniej elektrowóz opancerzony wz. 28.
Obie rozłączne części tego wozu są ustawione obok siebie, jedna z wieżą działa 75mm, druga z wieżą działa 47mm.
Zestaw jest pozbawiony pierwotnego pancerza zewnętrznego, więc 200 litrowy bak na ropę, który jest widoczny pod sponsonem jest niczym nie okryty.
Masywne zawieszenie jest ewidentnie pojazdu szynowego a to co część z nas brała za gąsienice ja uważam za jakiś pas transmisyjny, napinany widocznymi na zdjęciach nastawami.
Pojazd najpewniej posiadał silniki diesla oraz silniki elektryczne oraz nieznany mi sposób na szybkie łączenie się w zestaw i równie szybkie rozłączanie.
Na sąsiednim wątku o broniach nie wdrożonych do produkcji w II RP można znaleźć zdjęcia elektrowozu wz.28 wraz z pancerzem, ale niektóre podobne elementy są wodoczne, np. otwór w ścianie czołowej ( tylnej ? ) oraz wystający sponson.
Napisano
Niestety opinia, że to pojazd szynowy (w szczególności ten widoczny na zdjeciach wz. 28) zupełnie mnie nie przekonuje.
Napisano
A co przemawia za tym że jest to pojazd gąsienicowy ?
Nie dostrzegam żadnych takich elementów.
Zwracam uwagę że ułożenie sprężyn wskazuje jednoznacznie że pojazd ten jest narażony na silny nacisk poziomy jaki występuje w chwili podłączania wagonów, ich pracy w ruchu czy uderzeń o odbojnik kończący tor.
Napisano

za tym że to pojazd gąsieniecowy przemawia to co widać na tej fotce. Bo to na 100% gąska. Inaczej co to by miał być za taśmociąg i do czego? donosić węgiel z tendra???? Jako taśmociąg to zupełnie nietrafione a zaznaczone kółko raczej by utrudniało transportowanie czegokolwiek nim (nie mówiąc zresztą o zbiorniku paliwa).

Napisano

a sprężyny" poziome to już żaden argument że to kolejowa maszyna. Osobiście nie spotkałem powszechnie takiego rozwiązania ani na lokomotywach ani na wagonach. Poziome ułożenie sprężyn" nie wskazuje że przenoszone obciążenia są skutkiem tylko i wyłącznie nacisków jakie występują przy łączeniu wagonów czy ich pracy w ruchu. Batta, czy w zamieszczonym obok pojeździe też mamy doczynienia z naciskami powstałymi przy łączeniou wagonów?

Napisano
Rozwiązanie jest bardzo archaiczne dlatego nowszy wózek na ostatnim załączonym zdjęciu ma sprężynowanie wzdłużne hydrauliczne ( tłumik ) a na zdjęciu wcześniejszym sprężynowe ( to ta mniejsza sprężyna.)
Większa sprężyna ma amortyzować drgania wzdłużne wagonu aby zminimalizować rezonowanie.
Wynikało to z tego że zastosowano z pewnością zawieszenie ostojnicowe, które w praktyce sprawiało spore problemy przy większych prędkościach i spowodowało wywrócenie pojazdu podczas prób i rezygnację z dalszych prac.
Tu trochę o takim zawieszeniu
http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/Temp/in6s6gr5prdb4v41alcgvk12f0/PL84728B1.pdf
Zaś to co wydaje się być gąsienicą jest sprzęgłem. Wyglada na to że zastosowano system przeniesienia napędu Socherona lub rozwiązanie które jest podobne. Tj silniki są umocowane niesprężyście na osi pojazdu, sprzęgło złożone jest ze stalowych taśm połączonych w kwadrat ( w Socheronie ). Tak więc nasza gąsienica" jest taką taśmą obudowaną sprężystymi przekładkami prawdopodobnie w celu przedłużenia jej żywotności i osiągnięcia lepszego naciągnięcia taśmy .
Zaś przeniesienie napędu odbywało się za pomocą klasycznej przekładni zębatej czołowej - to zębate koło na przodzie pojazdu jest najpewniej zasadniczym elementem tej przekładni.
Napisano
Może jeszcze podam link do strony gdzie jest dobrze wyjaśnione dlaczego koniecznością było zastosowanie sprężyn amortyzujących wzdłuż pojazdu.
http://209.85.229.132/search?q=cache:HuS-furNNs4J:www.uprp.pl/EPO_T/WUP2006_05/1479586.pdf+%22mi%C4%99kkie+zawieszenie+poziome+w+wagonach%22&cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
Napisano
...Rozwiązanie jest bardzo archaiczne dlatego nowszy wózek na ostatnim załączonym zdjęciu ma sprężynowanie wzdłużne hydrauliczne ( tłumik ) a na zdjęciu wcześniejszym sprężynowe ( to ta mniejsza sprężyna.)..."
BATTA Masz na myśli zdjęcie które zamieściłem 25.03.2009 godz. 20.27 ???
  • 2 weeks later...
Napisano
Nie jestem obecnie już pewien czy do końca miałem rację pisząc że jest to podwozie wyłącznie kolejowe, choć jego masywność na to wskazuje. Obecnie jeszcze spotykane spychacze posiadają podobne rozwiązanie, gdzie wewnętrzna masywniejsza sprężyna posiada śrubę do luzowania koła napinającego w celu wymiany czy napraw gąsienicy, a sprężyny zewnętrzne amortyzują poziomo wózki. Więc rozwiązanie nie jest tak archaiczne jak sadziłem lecz po prostu nieskomplikowane.
Więc sprawa tego podwozia jest otwarta , choć pomimo tego co tu napisałem skłaniam się że jednak jest to bardziej pojazd szynowy niż jakaś maszyna budowlana z dodaną bojową wieżą..
  • 6 months later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie