Jump to content

bjar_1

Forum members
  • Posts

    33791
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    122

Everything posted by bjar_1

  1. A z tematu zdurnych fantów" wczoraj w lesie znalazłem takie coś w głębi lasu. Chyba dość długo wisiało cielątko :)
  2. bjar_1

    Naboje szkolne

    ...a tutaj ten z lewej to 2 cm Exerzierpatrone - denko stalowe jak przy zwykłej łusce ,reszta z jakiegoś tworzywa.
  3. bjar_1

    Naboje szkolne

    http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=167294#168930 - tutaj jest o tym 6,5 mm Jarka i moich cudacznych Mosinach...
  4. bjar_1

    Naboje szkolne

    i denko szkolniaka z 1936 roku. Pierwsze zdjęcie z Allegro. pzdr bjar_1
  5. bjar_1

    Naboje szkolne

    Czerwone plastikowe niemieckie szkolniaki 7,92 x 57
  6. Panie Arturze - jakiś 'nowy' czy to ten z gablotki ,wykopek spod Bodzentyna? bjar_1
  7. Sanitarek nie było ,ale było za to sporo z TKS-ami i z samymi żołnierzami. Spróbuję to zeskanować ,ale nieprędko to nastąpi - może dopiero kwiecień/maj... pzdr bjar_1
  8. BTW Kobieras - wczoraj miałem w ręce ta fotkę z TKS-ami. Jest to zdjęcie grupowe około stu żołnierzy z 4 Batalionu Pancernego z Brześcia n/Bugiem. Śliczna fotka - żołnierze + 2 TKS-y ,jednak nie do wyrwania - pamiątka rodzinna. Pozatym kolesma jeszcze około 50-60 małoformatowych fotek z wojska ,właśnie z 4 Bat.Panc. - lata 1931 do 1937 - większość podpisana z tyłu ,ciekawe - np. ćwiczenia z TKS-ami ,kuchnie polowe i żarcie i inne fajne. Spróbuję (nie obiecuję) zrobić tylko skany ,bo fotki nie do wyrwania. pzdr bjar_1
  9. Aha ,i napis na wagonie wygląda (jak dla mnie) na jakiś skandynawski... Może Łotwa ,Estonia?
  10. Piterb1 - Stettin" na wagonie ,nie ma nic wspólnego ze Szczecinem jako miastem. Jest to niemieckie oznaczenie typu wagonu towarowego. http://www.worldrailfans.info/Articles/Europe/GDRGwagons.shtml - zobacz na dole stronki. pzdr bjar_1
  11. Jeszcze bardziej kopał angielski Boys" :) Macie więcej danych ,a może jakieś fotki ze strzelania do tego 125p? pzdr bjar_1
  12. Michalczewski - dobry motyw z tym chłopakami ze wsi :) pzdr bjar_1
  13. Kielecczyzna! :) DTH ,skrobnij mi maila - mam pytanie odnośnie tego Twojego. pzdr bjar_1
  14. Co do ilości - spotkałem się z liczbą około 50 szt. w rękach prywatnych w Polsce (dla mnie sporo jeśli to prawda) ,pozatym w muzeach stawiam na jakieś 10 szt (może więcej?). Co sądzicie o tych ilościach? O wykopaniu UR-a słyszałem w mojej okolicy raz ,widziałem pozatym wykopane lufy wymienne ,magazynki (sam mam jeden spod Iłży) i amunicję. pzdr bjar_1
  15. Oto jedna z tych trzech. Troszkę skatowana. Prawdopodobnie pozostałość po 23 puł z Wileńskiej BK. bjar_1
  16. Ja wykopałem dopiero jedną - wystrzelona z UR-a przez żołnierzy z I/7 I/8 lub I/9 pp Leg. z 3 DP pod Krasną w dniu 6 września 1939 r. Niemcy (2 DLek.) straciła tutaj od ognia UR-ów i 75-ek (z 1 baterii 3 pal) dziesięć czołgów. Może pocisk od tej łuski tez w coś pancernego trafił? Kolega z ekipy trafił w tym roku już 3 sztuki na miejscu walk 23 puł i pułków z 19 DP. pzdr bjar_1
  17. Gebhardt - w zupełności się z Toba zgadzam! :) A że była to dobra broń ,niech świadczy fakt ,że używali jej poźniej Niemcy i Włosi. I to prawdopodobnie do końca wojny. pzdr bjar_1
  18. To tez prawda ,granatami chyba dało się ugryźć Pz.Kpfw.I i II...
  19. Jaca - zaskoczeniem? Wydaje mi się ,że strzelać to wszyscy z niego by umieli. Zresztą po wykopkach na polach bitew 1939 roku widać ,że UR-y były szeroko rozpowszechnione. A 37-ka nie była produkowana w Starachowicach ,tylko w Pruszkowie. pzdr bjar_1
  20. to 'I' to małe 'L' - leichte Maschinen Gewehr 28 (p)
  21. Zwierzu ,ale narobiłeś zamieszania tym wątkiem :) pzdr bjar_1
  22. Aha ,żeby nie było że gloryfikuję NSZ. Piszę to ,co słyszałem od starszych ludzi. A we współpracy Brygady z Niemcami coś musiało byc ,na zdjęciach z eneszetowcami z wiosny 1945 r. widać ,że KAŻDY prawie żołnierz uzbrojony był w karabinek szturmowy MP-43/MP-44/StG-44 - dostawali to chyba od Niemców ,bo zdobyczy by tyle nie mieli. pzdr bjar_1
  23. Na moim terenie NSZ zachowywała się przyzwoicie ,często podejmowali akcje przeciw Niemcom razem z AK. A z tonu kolegi Jacy wynika ,że chyba wychował (?) się na komunistycznej propagandzie ,według której NSZ,AK i inne były organizacjami polskich faszystów" wspieranych przez kapitalistów" ,lub nie czytał niczego obiektywnego. Z opowiadań starszych ludzi z okolicznych wiosek wiem ,że NSZ nie różniła się w swoich czynach np. od AK. Za to AL w drugą stronę - powszechnie kradli u nas krowy i sprzedawali je (wymieniali za bimber) w innych okolicach :) bjar_1
×
×
  • Create New...

Important Information