Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tymczasem w rosyjskim mieście Czeboksary przyjazne drony wywołały poruszenie w zakładach WNIIR, produkujących elektronikę do sprzętu wojskowego

 

Mieszkańcy zgłaszają ataki dronów i duży pożar w przedsiębiorstwie, aktywnie publikując w Internecie nagrania ukazujące moment uderzenia oraz późniejsze podpalenie.

 

Władze stolicy Republiki Czuwaskiej, które milczały przez kilka godzin, potwierdziły jednak uderzenie w przedsiębiorstwo , które pilnie przerwało pracę. Sądząc po nagraniach, obrony przeciwlotniczej również nie widać : drony przeprowadzają ukierunkowane uderzenia na obiekt, który bezpośrednio współpracuje z rosyjskim Ministerstwem Obrony.

 

ℹ️ Zakład WNIIR (Wszechrosyjski Instytut Badawczy Inżynierii Przekaźników) został założony w 1961 roku. Według danych z otwartych źródeł, przedsiębiorstwo zajmuje się opracowywaniem i produkcją przekaźnikowych systemów zabezpieczeń i automatyki dla podstacji.

 

Obecnie jest to duża firma, jednocząca szereg przedsiębiorstw elektrotechnicznych i budowy maszyn. Oddziały znajdują się w Moskwie i Petersburgu. W Czeboksarach firma obejmuje dwa zakłady.

 

W 2007 roku utworzono odrębny oddział – WNIIR-Postęp, który zajmuje się opracowywaniem systemów elektronicznych dla sprzętu wojskowego.

 

Mowa o produkcji kluczowego elementu rosyjskiej obrony przed ukraińskimi systemami walki elektronicznej – anteny Kometa, która jest wykorzystywana w pociskach manewrujących Iskander-M i Kalibr, bezzałogowych statkach powietrznych Orlan-10 i podobnych.

 

W 2023 roku elektrownia, położona bezpośrednio w Czeboksarach, około 4 kilometrów od głównej placówki WNIIR, została objęta sankcjami międzynarodowymi z powodu szeroko zakrojonej wojny z Ukrainą.

 

😁 Wczoraj w Rosji również pojawiły się skargi na masowy atak nieznanych dronów i eksplozje w obwodach samarskim, woroneskim i tambowskim. W szczególności mieszkańcy Borisoglebska zgłaszali głośne odgłosy eksplozji w pobliżu lokalnego lotniska .

 

Plan dywanowy wprowadzono na lotniskach w Tambowie, Saratowie, Niżnym Nowogrodzie i Kazaniu.

Edytowane przez karpik
Napisano
1 godzinę temu, MarekA napisał:

 

W Rosji minus dwa samoloty (MiG-31 i Su-30/34) , – Sztab Generalny.

 

Dziś rano doszło do strajku na lotnisku Savasleyka. Wyniki operacji bojowej są wyjaśniane.

IMG_20250609_111644_621.jpg

Napisano (edytowane)
10 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał:

I oprócz rzeczy grubych z tych silników to właśnie setek takiej niezbędnej i certyfikowanej drobnicy brakuje teraz Ukraińcom do MiG-ów-29 oraz resztek Su-25 i Su-27. Na  sto procent można zakładać, że byłe demoludy zrobiły do ukraińskich MiG-ów-29 zrzutkę takich części, ale przecież zrzutki też mają kres.

To może być wskazówką gdzie pozyskują części zamienne: "Rosyjska FSB poinformowała, że powstrzymała przemyt części do śmigłowców Mi-8 i Mi-17 na Ukrainę."

https://x.com/WarNewsPL1/status/1931981946432651716

Edytowane przez MarekA
Napisano (edytowane)

O właśnie, dzięki za ten post. On obrazuje moje wczorajsze posty. Ja po prostu znam te setki części do ruskich silników (i znam te ruskie silniki) i moim zdaniem nie wszystko da się podrobić na Ukrainie, czy na Zachodzie na zlecenie Ukrainy, metodami inżynierii odwrotnej. A tu niestety liczy się każda drobna część; nie ma rzeczy nieważnych w silniku turboodrzutowym, turbośmigłowym czy turbowałowym.

Dlatego Ukraińcy kombinują, jak tylko mogą, żeby zdobywać tyle części oryginalnych, ile tylko ich wywiad da radę zdobyć.

Byłe demoludy systematycznie wycofują się z eksploatacji Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i to jest wielkie szczęście dla Ukrainy, bo zawsze coś tam dostaną do tych śmigłowców, ale przy takiej skali intensywności wojny na Ukrainie to wciąż kropla w morzu potrzeb.

Edytowane przez Jedburgh_Ops
Napisano (edytowane)
30 minut temu, MarekA napisał:

To może być wskazówką gdzie pozyskują części zamienne: "Rosyjska FSB poinformowała, że powstrzymała przemyt części do śmigłowców Mi-8 i Mi-17 na Ukrainę."

https://x.com/WarNewsPL1/status/1931981946432651716

23 minuty temu, Jedburgh_Ops napisał:

O właśnie, dzięki za ten post. On obrazuje moje wczorajsze posty. Ja po prostu znam te setki części do ruskich silników (i znam te ruskie silniki) i moim zdaniem nie wszystko da się podrobić na Ukrainie, czy na Zachodzie na zlecenie Ukrainy, metodami inżynierii odwrotnej. A tu niestety liczy się każda drobna część; nie ma rzeczy nieważnych w silniku turboodrzutowym, turbośmigłowym czy turbowałowym.

Dlatego Ukraińcy kombinują, jak tylko mogą, żeby zdobywać tyle części oryginalnych, ile tylko ich wywiad da radę zdobyć.

Byłe demoludy systematycznie wycofują się z eksploatacji Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i to jest wielkie szczęście dla Ukrainy, bo zawsze coś tam dostaną do tych śmigłowców, ale przy takiej skali intensywności wojny na Ukrainie to wciąż kropla w morzu potrzeb.

PS

To już tylko marzenie ściętej głowy, ale w PLL Lot była wielka ruska maszyna (szafa gdańska × 2) certyfikowana oczywiście przez ruskich wszystkich świętych od lotnictwa, która była testerem wszystkich typów pomp paliwowych do ruskich samolotów wojskowych i komunikacyjnych (wojsko też z tej maszyny korzystało). Przez kilka tygodni pracowałem na tej maszynie wrzucając pompy do testów, a potem obserwując to, co pokazują podziałki na rurach ze szkła pancernego, czy wydatek masowy paliwa w funkcji czasu jest taki, jak trzeba. Aż by się prosiło dać tę maszynę którejś z firm zachodnich, która podjęłaby się produkcji (metodą inżynierii odwrotnej) pomp paliwowych do ukraińskich MiG-ów i Su. Pompy paliwowe to też bardzo newralgiczny i nierzadko zawodny element silników w ruskich samolotach.

Ale tej maszyny na pewno już nie ma w Locie po nastaniu ery Boeingów tamże.

Edytowane przez Jedburgh_Ops

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie