karpik Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 5 godzin temu, beaviso napisał: Niezawodna agencja Altair opisuje ten proceder. Z tym że to Ukraińcy odmawiają przyjęcia swoich poległych, których trupy chce łaskawie przekazać im litościwa Rosja. https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=46177 M. Nie wysilili się. Przepisali kropka w kropkę ruską propagandę w temacie. Ukraińcy widzą sprawę zgoła inaczej. Cytuj
karpik Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowane) Tymczasem w rosyjskim mieście Czeboksary przyjazne drony wywołały poruszenie w zakładach WNIIR, produkujących elektronikę do sprzętu wojskowego Mieszkańcy zgłaszają ataki dronów i duży pożar w przedsiębiorstwie, aktywnie publikując w Internecie nagrania ukazujące moment uderzenia oraz późniejsze podpalenie. Władze stolicy Republiki Czuwaskiej, które milczały przez kilka godzin, potwierdziły jednak uderzenie w przedsiębiorstwo , które pilnie przerwało pracę. Sądząc po nagraniach, obrony przeciwlotniczej również nie widać : drony przeprowadzają ukierunkowane uderzenia na obiekt, który bezpośrednio współpracuje z rosyjskim Ministerstwem Obrony. Zakład WNIIR (Wszechrosyjski Instytut Badawczy Inżynierii Przekaźników) został założony w 1961 roku. Według danych z otwartych źródeł, przedsiębiorstwo zajmuje się opracowywaniem i produkcją przekaźnikowych systemów zabezpieczeń i automatyki dla podstacji. Obecnie jest to duża firma, jednocząca szereg przedsiębiorstw elektrotechnicznych i budowy maszyn. Oddziały znajdują się w Moskwie i Petersburgu. W Czeboksarach firma obejmuje dwa zakłady. W 2007 roku utworzono odrębny oddział – WNIIR-Postęp, który zajmuje się opracowywaniem systemów elektronicznych dla sprzętu wojskowego. Mowa o produkcji kluczowego elementu rosyjskiej obrony przed ukraińskimi systemami walki elektronicznej – anteny Kometa, która jest wykorzystywana w pociskach manewrujących Iskander-M i Kalibr, bezzałogowych statkach powietrznych Orlan-10 i podobnych. W 2023 roku elektrownia, położona bezpośrednio w Czeboksarach, około 4 kilometrów od głównej placówki WNIIR, została objęta sankcjami międzynarodowymi z powodu szeroko zakrojonej wojny z Ukrainą. Wczoraj w Rosji również pojawiły się skargi na masowy atak nieznanych dronów i eksplozje w obwodach samarskim, woroneskim i tambowskim. W szczególności mieszkańcy Borisoglebska zgłaszali głośne odgłosy eksplozji w pobliżu lokalnego lotniska . Plan dywanowy wprowadzono na lotniskach w Tambowie, Saratowie, Niżnym Nowogrodzie i Kazaniu. VID_20250609_065110_478.mp4 VID_20250609_065303_036.mp4 VID_20250609_065308_980.mp4 Edytowane 7 godzin temu przez karpik Cytuj
karpik Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu W workach po ziemniakach jadą bohatyry? VID_20250609_065525_332.mp4 Cytuj
karpik Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 1 godzinę temu, MarekA napisał: W Rosji minus dwa samoloty (MiG-31 i Su-30/34) , – Sztab Generalny. Dziś rano doszło do strajku na lotnisku Savasleyka. Wyniki operacji bojowej są wyjaśniane. Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Fajny miesiąc mamy. Chyba od czasu Barbarossy dzicy nie mieli takich strat w lotnictwie, jak od uroczystego Dnia Dziecka w FR do dziś. A miesiąc jeszcze młodziutki... Cytuj
MarekA Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) 10 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał: I oprócz rzeczy grubych z tych silników to właśnie setek takiej niezbędnej i certyfikowanej drobnicy brakuje teraz Ukraińcom do MiG-ów-29 oraz resztek Su-25 i Su-27. Na sto procent można zakładać, że byłe demoludy zrobiły do ukraińskich MiG-ów-29 zrzutkę takich części, ale przecież zrzutki też mają kres. To może być wskazówką gdzie pozyskują części zamienne: "Rosyjska FSB poinformowała, że powstrzymała przemyt części do śmigłowców Mi-8 i Mi-17 na Ukrainę." https://x.com/WarNewsPL1/status/1931981946432651716 Edytowane 2 godziny temu przez MarekA Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) O właśnie, dzięki za ten post. On obrazuje moje wczorajsze posty. Ja po prostu znam te setki części do ruskich silników (i znam te ruskie silniki) i moim zdaniem nie wszystko da się podrobić na Ukrainie, czy na Zachodzie na zlecenie Ukrainy, metodami inżynierii odwrotnej. A tu niestety liczy się każda drobna część; nie ma rzeczy nieważnych w silniku turboodrzutowym, turbośmigłowym czy turbowałowym. Dlatego Ukraińcy kombinują, jak tylko mogą, żeby zdobywać tyle części oryginalnych, ile tylko ich wywiad da radę zdobyć. Byłe demoludy systematycznie wycofują się z eksploatacji Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i to jest wielkie szczęście dla Ukrainy, bo zawsze coś tam dostaną do tych śmigłowców, ale przy takiej skali intensywności wojny na Ukrainie to wciąż kropla w morzu potrzeb. Edytowane 2 godziny temu przez Jedburgh_Ops Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) 30 minut temu, MarekA napisał: To może być wskazówką gdzie pozyskują części zamienne: "Rosyjska FSB poinformowała, że powstrzymała przemyt części do śmigłowców Mi-8 i Mi-17 na Ukrainę." https://x.com/WarNewsPL1/status/1931981946432651716 23 minuty temu, Jedburgh_Ops napisał: O właśnie, dzięki za ten post. On obrazuje moje wczorajsze posty. Ja po prostu znam te setki części do ruskich silników (i znam te ruskie silniki) i moim zdaniem nie wszystko da się podrobić na Ukrainie, czy na Zachodzie na zlecenie Ukrainy, metodami inżynierii odwrotnej. A tu niestety liczy się każda drobna część; nie ma rzeczy nieważnych w silniku turboodrzutowym, turbośmigłowym czy turbowałowym. Dlatego Ukraińcy kombinują, jak tylko mogą, żeby zdobywać tyle części oryginalnych, ile tylko ich wywiad da radę zdobyć. Byłe demoludy systematycznie wycofują się z eksploatacji Mi-8, Mi-17 i Mi-24 i to jest wielkie szczęście dla Ukrainy, bo zawsze coś tam dostaną do tych śmigłowców, ale przy takiej skali intensywności wojny na Ukrainie to wciąż kropla w morzu potrzeb. PS To już tylko marzenie ściętej głowy, ale w PLL Lot była wielka ruska maszyna (szafa gdańska × 2) certyfikowana oczywiście przez ruskich wszystkich świętych od lotnictwa, która była testerem wszystkich typów pomp paliwowych do ruskich samolotów wojskowych i komunikacyjnych (wojsko też z tej maszyny korzystało). Przez kilka tygodni pracowałem na tej maszynie wrzucając pompy do testów, a potem obserwując to, co pokazują podziałki na rurach ze szkła pancernego, czy wydatek masowy paliwa w funkcji czasu jest taki, jak trzeba. Aż by się prosiło dać tę maszynę którejś z firm zachodnich, która podjęłaby się produkcji (metodą inżynierii odwrotnej) pomp paliwowych do ukraińskich MiG-ów i Su. Pompy paliwowe to też bardzo newralgiczny i nierzadko zawodny element silników w ruskich samolotach. Ale tej maszyny na pewno już nie ma w Locie po nastaniu ery Boeingów tamże. Edytowane 2 godziny temu przez Jedburgh_Ops Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.