Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dornier Do-X na tle Wyspy Sobieszewskiej (?) - można porównać (w jakimś stopniu) brzeg (jeśli oczywiście to Wyspa Sobieszewska) z brzegiem Zat. Puckiej ze zdjęciu z Junkersem S-AAAR

Dornier Do - X (2).jpg

Dornier Do - X.jpg

Dornier Do-X.jpg

Edytowane przez Sedco Express
Napisano
3 godziny temu, Sedco Express napisał:

Parowiec, czy też holownik (nawet mały) miał za duże zanurzenie (ok. 2m) i był nieprzydatny do holowania wodnosamolotów pod brzeg (za płytko).

Nie mogę się zgodzić co do zanurzenia. Podobnej, tak mi się wydaje, wielkości parowy kuter holowniczy ''Kiliński'' miał wymiary 17 x 3 x 0,7 m.

Napisano
2 godziny temu, Sedco Express napisał:

RWD-17W - przekazanie samolotu do MDLot

przekazamnie.png

Uzupełnienie do zdjęcia z uroczystości przekazania MW  RWD 17 " Kolejarz Warszawski", w listopadzie 1938 roku w Warszawie...

lis 38r2.jpg

list 38 kolejarz.jpg

listop 38.jpg

Napisano
2 godziny temu, ptasznik napisał:

Nie mogę się zgodzić co do zanurzenia. Podobnej, tak mi się wydaje, wielkości parowy kuter holowniczy ''Kiliński'' miał wymiary 17 x 3 x 0,7 m.

Weź pod uwagę, że "Kiliński" to była płaskodenna jednostka specjalnie zaprojektowana na żeglugę rzeczną i stąd tak niskie zanurzenie (podobnie jak u  jednostek Flotylii Pińskiej).

Napisano
Godzinę temu, formoza58 napisał:

Latham po wylądowaniu.

Dna szuka ?

Ale, ale ! To samo nabrzeże, a z prawej to samo tło ?

Puck. Kąt inny, bliżej basenu motorówek i aparat lepszy, może szwedzki.

1277741747_lathamzduzailosciawodyobciazony.JPG.33e7561a98b775af7aa73f69f9330d38.JPG

373137809_S-AAAR1926r_Zat.Pucka.png.cc42ae4c27c98115b66eae0f9c296e58.png.05f1daf5b74ee7f7704fb4b13406d240.png

Napisano
7 godzin temu, ptasznik napisał:

Znaczy taki drobiazg na zatokę potrzebuje zanurzenia 2 metry ?

 

Nie nie potrzebuje, potrzebuje jak najmniejszego zanurzenia. Ale na pewno ten karaluch nie ma zanurzenia 0,7 m

Średnia głębokość Zat.Puckiej wynosi nieco ponad 3 m a największa blisko 10 m. napisałem, że zanurzenie owego karalucha wynosi około 2 m.

Napisano
6 godzin temu, formoza58 napisał:

Latham po wylądowaniu.

latham z duza iloscia wody obciazony.JPG

Być może jest to zdjęcie ilustrujące wypadek z dnia 11.08.1931 r.

Na skutek błędu pilota Latham 43 HB3 nr 3-1 podczas podchodzenia do wodowania przepadł i z kilku metrów  uderzył o powierzchnię wody. Kadłub popękał, nabierał wody i łódź zaczęła tonąć. Nie utonęła, została doholowana do brzegu. Pilot sierż.pil. Józef Gawlik zginął - uderzył głową o tablicę zegarów i poniósł śmierć na miejscu.

Napisano
57 minut temu, Sedco Express napisał:

Ale na pewno ten karaluch nie ma zanurzenia 0,7 m

Nie twierdzę że ma, ale technicznie jest to wykonalne.

 

57 minut temu, Sedco Express napisał:

Średnia głębokość Zat.Puckiej wynosi nieco ponad 3 m a największa blisko 10 m. napisałem, że zanurzenie owego karalucha wynosi około 2 m.

Port pucki miał w 1907roku głębokość 2,5 m, lecz przy samym nabrzeżu głębokość zmniejszała się do około 1,8 m. Dane z książki ''Porty puckie'' - Antoni F. Komorowski. Nabyta drogą kupna w lipcu 2017 w siedzibie muzeum MDLot w Pucku. Dla bezpieczeństwa nie daję karaluchowi więcej jak 1,5 m.

Napisano

Czyli sprawę zanurzenia owego karalucha mamy załatwioną  :-)

Poniżej kilka zdjęć portu w Pucku.

Tak jak każdy basen portowy musiał być okresowo pogłębiany. Jeżeli jak podajesz (za książką ) w 1907 głębokość wynosiła 2,5 m a przy nabrzeżu do 1,8 m to nie ulega wątpliwości, że w latach 20-tych musiała głębokość wynosić ok. 3 a może nawet nieco więcej metrów.

Na zdjęciu widać ORP "Kujawiaka" w porcie puckim a jego zanurzenie wynosiło 2,3 m. Zdjęcie jest z lat 20-tych (przypłynął do Polski w 1921 r.)

Na ostatnim zdjęciu również jednostki o zanurzeniu jak sądzę  około (lub nieco więcej) 2 metrów.

Port Puck 1.png

Port Puck.png

Port Puck 3.png

Napisano
19 godzin temu, Sedco Express napisał:

Do holowania wodnosamolotów pod slip służyły motorówki M-3 (typu "Linz"). Motorówka na zdjęciu została przekazana 31.07.1925 r. z Flotylii Wiślanej do MDLot. W MDLot namalowano na niej szachownice i oznaczono ją jako L-3. Była jeszcze jedna tego samego typu.

W nawiązaniu do zdjęcia Sedco, druga motorówka MD Lot. Ta, z końca lat dwudziestych.

motor strazn lotn morsk koniec 20tych.JPG

Napisano
48 minut temu, formoza58 napisał:

W nawiązaniu do zdjęcia Sedco, druga motorówka MD Lot. Ta, z końca lat dwudziestych.

motor strazn lotn morsk koniec 20tych.JPG

 

43 minuty temu, formoza58 napisał:

Wspomniana przez Sedco, by w temacie " cudaków" była w kupie. ;-) Ona nazywana była " Wicher"?

motorow wicher.JPG

To jest raczej ta sama, tylko inaczej malowana i znakowana.

Napisano
30 minut temu, formoza58 napisał:

Były dwa?...

Też ze zmienionym znakowaniem. Coś było kiedyś w temacie flotylli rzecznej, bo ostatecznie trafił do Pińska.Gdzieś tu czy na innym forum było o ślizgowcach i gliserach.

Jest taki opis;

Z kadłubów dwóch skasowanych CAMS-30E zbudowano ślizgacz w układzie katamaranu. Napęd stanowił silnik HS-150 ze śmigłem pchającym.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie