Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
3 godziny temu, Barbapapa napisał:

https://img-fotki.yandex.ru/get/4416/212433154.75/0_140be3_6561b47a_XL.jpg

Nieuport ale który ?

11C1, 17bisC1, 21E1, 23C1, 24C1, 24bisC1 - można wybierać ?

Jeżeli to "coś" z lewej strony kadłuba (raczej nie jest to cień) jest częścią malunku (godła osobistego pilota ?) to mamy punkt zaczepienia by szukać jaki to typ Nieuporta.

Malunek na Nieuporcie.png

Napisano
46 minut temu, Barbapapa napisał:

góra łuku Diany na aparacie Gilewicza

Nie sądzę by ktokolwiek rozpoznał górę łuku Diany a mówię o prawej (!) burcie, jest to jednak trop (dzięki Barbapapa), bo na lewej burcie widać koniec ogona smoka. Tym samym nie ulega wątpliwości, że jest to (jak wspomniał kol. Barbapapa) Nieuport 24bisC1 (nr. 5086) ppor. Juliusza Gilewicza, na którym przeleciał na stronę polską 6 (7?).07.1919 r.

Napisano
2 godziny temu, Barbapapa napisał:

obraz.thumb.png.e797c3aa1866e12bca2c8824874aad56.png

Bardzo ciekawe zdjęcie - Fokker F-VII/m1BJ nr. 112 (nr. 70.34) z szachownicami - samolot szkolny w CWL-1 (Dęblin) do szkolenia w radionawigacji (instruktor i ośmiu kursantów). W sumie lotnictwo wojskowe eksploatowało 6 egz. tego typu w latach 30-tych XX w. Samoloty były w malowaniu "cywilnym" (niebiesko-srebrne) z domalowanymi  szachownicami.

Napisano
1 godzinę temu, Barbapapa napisał:

Takie foto z Ebaya z pytajnikiem i tam i ode mnie. Nasz? Patrząc prawo skos na skrzydło od głowy pierwszego jeźdźca od prawej mam wrażenie iż majaczy tam szachownica

s-l1600.jpg

Henschel Hs 126 – niemiecki samolot zwiadowczy (jeśli się nie mylę, bo te "nowsze" ptaki to taki trochę dla mnie poboczny temat ?

Napisano
1 godzinę temu, Barbapapa napisał:

zbyt ciemne to zdjęcie i nie  dałem rady rozjaśnić

Nie chodzi o szachownice ale charakterystyczny obrys płata, zastrzały (litera "V"), pręt anteny na centropłacie - słowem elementy konstrukcyjne, których nie posiadał żaden samolot polskiej konstrukcji.

Napisano
8 minut temu, Barbapapa napisał:

Popatrzę sobie- dzięki. A tymczasem taka gwiazdka z nieba podobno...

https://img-fotki.yandex.ru/get/5606/212433154.76/0_140bf2_c1b6fc2d_XL.jpg

Nieuport 23 (wg mnie) lub 21E1(17?), którego zdobyli żołnierze 1 Dywizji Strzelców Wielkopolskich (14.DP) na Froncie Litewsko-Białoruskim - 1919 r.

Napisano
4 godziny temu, Barbapapa napisał:

Wielkie dzięki Kol.Barbapapa za link do satyrycznego artykułu - w takim ponurym okresie każda okazja do śmiechu jest cenna.
A ten artykulik daje takie okazje. Na przykład:
1 - "Szachownica, która do dziś jest emblematem rozpoznawczym polskiego lotnictwa, była początkowo osobistym znakiem Stefana Steca, malowanym na jego samolotach, jeszcze w czasie służby w armii Austro-Węgier. "
Przecież nie od dziś wiadomo, że godłem osobistym Steca była litera "S" ułożona poziomo z różą wiatrów w srodku i takie godło miała jego maszyna DeDrei 253.117. Fakt, czasem pożyczał D.III 253.08 z szachownicą ale zasadniczo to była maszyna Tomickiego i jego godło.
2 - "Taktyki walki szturmowej nauczyli zaś Polaków amerykańscy ochotnicy."
Zsikać można się ze śmiechu czytając takie dyrdymały; nowicjusze mieli "uczyć taktyki walki szturmowej" lotników latajacych w czasie wojny w lotnictwie niemieckim na maszynach "J" IFL (InfanterieFlugzeug)  w którejś z 30-tu "Schlasta -Schlachtstaffel" czyli eskadrze szturmowej lub w lotnictwie austro-węgierskim na maszynach wyposażonych w "Bombenloch-MG" (KM specjalnie do zadań szturmowych) w którymś ze specjalistycznych Flik-ów "S" (Schlachtflieger).
3 - "Zgodnie z doświadczeniami wyniesionymi z frontu zachodniego podczas I wojny światowej piloci Eskadry Kościuszkowskiej ..............."
Kolejne banialuki - umiejętnościami i doswiadczeniem bojowym amerykanscy piloci  (o ile w ogóle któryś z nich znalazl się na froncie tuż przed końcem wojny) do pięt nie dorastali wiekszosci polskich pilotow, weteranów wszystkich frontów Wielkiej Wojny. Amerykanie latali brawurowo - to prawda ale tylko tyle.
No i czytają to ludzie w internecie i dowiadują sie jacy to Amerykanie byli wspaniali i jak tępych i nieudolnych Polaczkow wspomagali i ratowali.
 

Napisano

" "Taktyki walki szturmowej nauczyli zaś Polaków amerykańscy ochotnicy."

Akurat amerykańscy piloci ochotnicy z 7.EM nie mieli to fakt, żadnego doświadczenia w atakach szturmowych, ale sądzić można, że wiedzieli o współdziałaniu lotnictwa USA z kawalerią oraz atakach szturmowych na kawalerię meksykańską podczas interwencji w trakcie trwania rewolucji meksykańskiej w latach 1910-1917.

Napisano
3 godziny temu, Barbapapa napisał:

taki samolocik

Wizyta polskich lotników na czele z dowódcą lotnictwa pułkownikiem (od 1934 r. – generałem brygady) inżynierem pilotem Ludomiłem Rayskim w Bułgarii; Sofia, lotnisko Bożuriszte, 1928 r.

Podpis głosi:

Wizyta polskich lotników na czele z dowódcą lotnictwa pułkownikiem  Ludomiłem Rayskim w Bułgarii; Sofia, lotnisko Bożuriszte, 1928 r.

Odgrzewany, nieświeży kotlet.

Było z dokładnym opisaniem lotników przez klo.Sedco Express.

Napisano (edytowane)
W dniu 21.10.2020 o 16:21, Barbapapa napisał:

https://img.wikireading.ru/251829_7_i_044.jpg

Przeoczyłem takie ładne zdjęcie !

Jak sądzę Albatros C-XII (ze zdjętym kołpakiem osłoną śmigła) być może z 6 EW

Edytowane przez Sedco Express
Napisano
6 godzin temu, Sedco Express napisał:

Jak sądzę Albatros C-XII (ze zdjętym kołpakiem osłoną śmigła) być może z 6 EW

Albatros Albatrosem ale kto stoi przed nim na tej fotografii?

Napisano
2 godziny temu, Barbapapa napisał:

Malutki dyptyk ale ten hangar...

To hangar Fliegerbeobachterschule (FBS) Thorn zajęty przez lotników IV.Grupy Lotniczej w trakcie obejmowania Pomorza przez Wojsko Polskie w lutym 1920 roku.

Generał Macewicz wizytował lotników w Toruniu i z tej okazji zdejmował się z nimi co pokazują zdjęcia ze zdjęcia.

Napisano
40 minut temu, Sedco Express napisał:

Nieuport, ale który - obstawiam na 23C1

To Nieuport 17C1 nr.6176 nr.CWL 11.01.

Por.Jan Matecki popisując sie na nim przed gen.Macewiczem niefortunnie lądował znosząc podwozie.

Napisano (edytowane)
32 minuty temu, Barbapapa napisał:

takie samolociki

P1116.01.01.jpg

Gdzie Rzym gdzie Krym ? Pokazy lotnicze ?

Z lewej amfibia (!) Schreck FBA-17HMT2 z MDLot a za pozującymi francuski Potez VIII (zakupiony w grudniu 1924 r). Zdjęcie z lat 1925-1930.

Edytowane przez Sedco Express

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie