Jump to content
Sign in to follow this  
formoza58

Flotylla Rzeczna MW 1920- 1939

Recommended Posts

W dniu 11.07.2019 o 22:29, formoza58 napisał:

Kiedyś zamieściłem, Ptaszniku, dwa monitory i statek uzbrojony Flotylli Wiślanej. Teraz udało się pozyskać te same jednostki, tylko sfotografowane z innego miejsca  ...

mar wislan 20 4.JPG

mar wislana 20r.jpg

''Warszawa'', ''Horodyszcze'' i statek sztabowy 1 dywizjonu ''Wisła''.

W czerwcu i sierpniu 2017 gdy pierwszy raz wypłynął ten temat miałem wątpliwość co do statku, ''Wisła'' czy ''Warneńczyk''. Ten ostatni, będący statkiem sztabowym flotylli wiślanej miał jednak komin przed sterówką i generalnie był bardzo podobny do do tego który widać na rysunku poniżej.

Edited by ptasznik

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2018 o 00:04, formoza58 napisał:

Rok 1920... Batory" przed walką.

mar_batory_przed_walka.jpg&x=800

''Batory'', a podobny do ''Warneńczyka''.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.03.2019 o 19:51, leszek01 napisał:

 

 

ww.JPG

www.JPG

 

 

Tu mamy dwa zdjęcia z ''Batorego''. Początkowo prom o dziobie i rufie takiego samego kształtu, w 1916 został przebudowany i zyskał dziób normalny. Tak więc jego model ...

Edited by ptasznik

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.04.2019 o 21:47, formoza58 napisał:

 

mar pancerny1.JPG

Model statku uzbrojonego ''Stefan Batory''.

Edited by ptasznik

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.08.2018 o 10:59, formoza58 napisał:

Kraków" w pełnej krasie.

mar_krak0.jpg&x=800

To samo zdjęcie z prasy międzywojnia figuruje w ostatniej pracy P. Mariusza Borowiaka jako " Pińsk". Po nawiązaniu z nim kontaktu, okazało się, ze widoczne na zdjęciu koło ratunkowy ma napis " Pińsk". Jakaś podmiana kół między jednostkami podczas zajęć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Monitor ''Pińsk'' (błędnie identyfikowany jako ''Horodyszcze'') już był , ale kutrów w tak dobrym stanie chyba jeszcze nie było. Ten najbliższy  to raczej nie KU.

Monitor_Horodyszcze.jpg

Edited by ptasznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gościu po prawej ma wyprostowaną prawą rękę, raczej nie opiera jej o tą wypukłą osłonę nad przednią częścią. Burty mają taką samą wysokość, osłona powinna być widoczna jako wyższa od dwóch które są widoczne.

Na innych zdjęciach, w innych ujęciach widać trzy kutry (KU 1 - KU 3), tu jednak jakoś dla mnie nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 9.02.2020 o 11:28, formoza58 napisał:

 

mar flotyll 2.JPG

Po lewej ''Warneńczyk''.

 

Edited by ptasznik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 24.03.2018 o 23:04, formoza58 napisał:

Rok 1920... Batory" przed walką.

mar_batory_przed_walka.jpg&x=800

''Warneńczyk'' błędnie identyfikowany jako ''Batory''.

Edited by ptasznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information