Woodhaven Napisano 10 Listopad 2013 Autor Share Napisano 10 Listopad 2013 Dzięki uprzejmości Pana Adama Rudnickiego 11. listopada z okazji obchodów Święta Niepodległości w MPTW będzie można zobaczyć ciągnik artyleryjski C2P, który trafił do Polski aż z USA i u nas w kraju został poddany zabiegom konserwatorskim. Dążąc do perfekcji w realizowanych w Pracowni Konserwacji Ciężkiego Sprzętu Wojskowego projektach, z wielką przyjemnością będziemy mogli zaprezentować Państwu pięknie odrestaurowany pojazd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 10 Listopad 2013 Autor Share Napisano 10 Listopad 2013 ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 10 Listopad 2013 Autor Share Napisano 10 Listopad 2013 ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 10 Listopad 2013 Autor Share Napisano 10 Listopad 2013 ` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadiuka Napisano 11 Listopad 2013 Share Napisano 11 Listopad 2013 Świetna robota - wzorcowo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzerhrabia Napisano 12 Listopad 2013 Share Napisano 12 Listopad 2013 piękny to mało powiedziane!! jeszcze tylko podczepić naszą armatkę do niego i jazda, można by zrobić serię fajnych zdjęć z tym unikatowym NASZYM pojazdemPozdrawiam i gratulacje dla Pana Adama !szkodnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 12 Listopad 2013 Share Napisano 12 Listopad 2013 Wygląda pięknie :)A przy okazji mam pytanie. Czy kąt pochylenia szyby do tyłu (tzn. całej ramy z szybami) jest w jakiś sposób regulowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lew_1988 Napisano 12 Listopad 2013 Share Napisano 12 Listopad 2013 Mam pytanie jak wygląda postęp rac przy drugim C2p z tej samej kolekcji (wiadomo,że wymagał znacznych poprawek po poprzednim remoncie). Dwa ciągniki i dwie armatki pięknie by wyglądały razem :). Marzy mi się zobaczyć zlot, na którym byłyby wszystkie zachowane pojazdy i repliki z września, może kiedyś się uda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 12 Listopad 2013 Share Napisano 12 Listopad 2013 Jeśli ktoś już sprowadził do kraju kompletnego Boforsa plot. 40 mm w wersji polskiej lub podobnej to do pełni szczęścia (tzn. działonu) zabraknie tylko przyczepy amunicyjnej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piokot20 Napisano 13 Listopad 2013 Share Napisano 13 Listopad 2013 Obsługa i armata już jest: http://www.redutaczestochowa.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
forester Napisano 13 Listopad 2013 Share Napisano 13 Listopad 2013 Jestem bardzo ciekaw co z drugim egzemplarzem C2P z kolekcji pana Adama, który wymagał poprawek konserwatorskich. Egzemplarz z USA prezentuje się świetnie. Szkoda, że od dłuższego czasu nie oglądamy kolekcji pana Adama w programie Było... nie minęło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 13 Listopad 2013 Share Napisano 13 Listopad 2013 Kto to jest ta Pracownia Konserwacji Ciężkiego Sprzętu Wojskowego"? Bo ciągnik faktycznie jest zrobiony perfekcyjnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lew_1988 Napisano 13 Listopad 2013 Share Napisano 13 Listopad 2013 To chyba pracownia MWP w której zaczęto remont ft 17 zanim poszedł do Bumaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 13 Listopad 2013 Share Napisano 13 Listopad 2013 Mam pytanie inne, u Pana Rudnickiego są 2 ciągniki. Jeden przywieziony z USA który poprzednio był w zbiorach Guy Arendta w Belgii . Kiedy kolekcja Pana Guy była rozsprzedawana to 1 ciągnik poszedł do USA a drugi gdzie ?? , bo Guy Arend miał 2 ciągniki C2p .Drugi C2p Pana Rudnickiego to przywieziony z Niemiec wykopany na poligonie. Jest jeszcze w kraju w rękach prywatnych wanna do c2p . Najbardziej jednak mnie ciekawi gdzie poszedł drugi c2p z zlikwidowanego muzeum Victoria Memorial Muzeum pana Guy Franza Arenda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 13 Listopad 2013 Share Napisano 13 Listopad 2013 A ktoś widział ten drugi ciągnik z kolekcji Arendta? Może to tylko mit? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 13 Listopad 2013 Share Napisano 13 Listopad 2013 Obsługa i armata już jest: http://www.redutaczestochowa.pl/"Nie to żebym się czepiał, ale od aszej" jednak się trochę różni. Na pewno koła są inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Polsmol niestety to pytanie można było zadać śp. Januszowi Magnuskiemu . A on opisując historię TKS-a i ciągników C2P podobno wszędzie pojechał i dokumentował fotograficznie na własne oczka co widział . Dlatego pytanie czy da się dowiedzieć gdzie sprzedano 2-gi ciągnik, sprzedawane były na licytacji, zresztą cały zbiór został zlicytowany. Może gdzieś w archiwach jest wzmianka gdzie to poszło?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Jak już napisałem wcześniej - ciągnik został wyremontowany PERFEKCYJNIE! Jestem ciekawy kto tego dokonał? Bo z tekstu wynika [przynajmniej pośrednio] cyt. Dążąc do perfekcji w realizowanych w Pracowni Konserwacji Ciężkiego Sprzętu Wojskowego projektach, z wielką przyjemnością będziemy mogli zaprezentować Państwu pięknie odrestaurowany pojazd.", że remont został wykonany właśnie w PKCSW. Tyle tylko, że wcześniej się tym remontem nie chwalili. Może to ktoś wyjaśnić?A odnośnie tego drugiego C2P, to czytałem o nim w czeskiej prasie jeszcze parę lat temu. Po likwidacji muzeum szukano go podobno nawet w Australii, aby stwierdzić na koniec, że to tylko była legenda. Może i legenda, ale jak było naprawdę - to pewnie nikt zainteresowany się nie przyzna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Pracownia Konserwacji Ciężkiego Sprzętu Wojskowego"?Nazwa ta pojawia się przy temacie remontu Renaulta.Projekt Renault FT-17Prace nad rekonstrukcją czołgu Renault FT-17 prowadzone są w Pracowni Konserwacji Sprzętu Ciężkiego Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej w Warszawie. ".http://www.ft-17.org/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Odpowiedź dla Landszafta - nigdy nie było w VMMusem drugiego C2P, to mit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lew_1988 Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Ta kazamata wygląda podobnie jak ta w której rozbierali renault przyjrzyjcie się w tle i porównajcie posadzkę to chyba to samo miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lew_1988 Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 Bez przesady przy tym C2P poza kosmetyką i malowaniem nie było chyba aż tyle pracy wyszło bardzo ładnie, ciekawe czy drugi c2p będzie doprowadzony do tego stanu bo to już dużo trudniejsze może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek_+_Praga Napisano 14 Listopad 2013 Share Napisano 14 Listopad 2013 balans - remont C2P wykonał pan Adam Rudnicki korzystając z własnych zasobów technicznych. Prace wykonane są dobrze lub bardzo dobrze, co przy podejściu pana Rudnickiego do tematu nie może dziwić.Jedyne dwie uwagi krytyczne można mieć do:- materiału z jakiego wykonanie zostały siedziska- kamuflażu który po prostu nie matował wszędzie, co powoduje że miejscami ciągnik błyszczy się.lew_1988 ma rację - to ta sama kazamata w której prowadzone były prace nad FT. Ciągnik w kazamacie zagościł na czas 11 listopada. Można go było zobaczyć na własne oczy na terenie MWP w oddziale przy Powsińskiej 13. Zresztą jeszcze wczoraj tam jeszcze stał.W tymże oddziale MWP działa Pracownia Konserwacji Ciężkiego Sprzętu Wojskowego w której prowadzone były prace nad FT.balans - nie do końca masz rację pisząc o podziale prac nad FT. 2 etap faktycznie prowadziły Łabędy pod nadzorem i wsparciem MWP w dużym stopniu na podstawie dokumentacji przekazanej przez MWP (na przykład gąski). Pierwszy etap - w całości prowadzony był w MWP właśnie w PKCSW, a Łabędy podsyłały materiał (czasem gięty według przesłanej dokumentacji), odlewały brakujące detale i toczyły brakujące śruby, mówiąc inaczej Łabędy zabezpieczały materiał natomiast odpowiedzialność za wygląd zewnętrzny i zgodność z oryginałem leżała po stronie PKCSW.Co do tekstu zamieszczonego na forum to chyba brakuje jednego zdania i przez to powstają nieścisłości: Dzięki uprzejmości Pana Adama Rudnickiego 11. listopada z okazji obchodów Święta Niepodległości w MPTW będzie można zobaczyć ciągnik artyleryjski C2P, który trafił do Polski aż z USA i u nas w kraju został poddany zabiegom konserwatorskim. Dążąc do perfekcji w realizowanych w Pracowni Konserwacji Ciężkiego Sprzętu Wojskowego projektach, z wielką przyjemnością będziemy mogli zaprezentować Państwu pięknie odrestaurowany pojazd.Serdeczne podziękowania składamy na ręce Pana Adama Rudnickiego za udostępnienie ciągnika."Tyle na facebooku MPTW.Wszystko to nie zmienia faktu - że C2P jest po prostu śliczny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 15 Listopad 2013 Share Napisano 15 Listopad 2013 Dzięki za odpowiedź, parę spraw mi się tak przy okazji wyjaśniło. Faktycznie w cytacie brakło jednego zdania i z tego wynikło całe nieporozumienie. Zgadzam się, że C2P jest śliczny.Pozdrawiambalans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 16 Listopad 2013 Share Napisano 16 Listopad 2013 C2p przepiękny !!. Lew_1988 niestety gdyby to była tylko kosmetyka to było by fajnie - tylko zadaj sobie pytanie czemu kosmetyka od zakupu do takiego stanu trwała tak długo przy tak prostym pojeździe. C2p był po pseudo renowacjach w Belgii , niestety ciut niekompletny w mechanikę którą starano się uruchomić na kowala" . czyli jak brak części to zespawać , zeszlifować i ponaparzać po detalach młotem. Efekt był taki że mechanika czasami była w gorszym stanie niż w tym zmielonym C2p wykopanym z poligonu w Niemczech.!!! . Masa detali do dorobienia i wymiany aby był w pełni kompletny i funkcjonował bez zarzutu. O konserwacji i zabezpieczeniu tego pojazdu w Belgii czy USA nie wspomnę . W USA stał tak jak go przywieziono nic przy nim praktycznie nie dłubano ( może i na szczęście ;o) bo mógł być w jeszcze gorszym stanie). Tak że czytam i orientuję się że nie za bardzo orientujesz się bez urazy w stan faktyczny C2p z USA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.