Skocz do zawartości

Głodówka w obronie lekcji historii


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Głodują walczą ale o co o stan obecny ?
można by zacytować Muńka ...jest dobrze jest dobrze więc o co Ci chodzi ?"

Kilka wyguglowanych wiadomości na temat wiedzi histowycznej wśród młodzieży

http://www.atopolskawlasnie.com/SPJN/Wydarzenia/debata_edukacja_historyczna.html

http://www.thepolishobserver.co.uk/magazyn/historia/2325--koszmar-grudnia-1981-roku.html

cytat : Aż 80 procent 20-latków nie wie, co wydarzyło się w Polsce 13 grudnia 1981 roku…"

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/bialystok/30-proc-polakow-nie-wie-kto-zabil-polskich-oficero,1,3571972,wiadomosc.html
  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
W tym miejscu warto zaznaczyć,że protestują historycy a nie uczniowie. To młode osoby powinny mieć prawo wyboru kierunku edukacji.Protestujący grają na odczuciach patriotycznych. Także legitymują się przynależnością do grupy która z wyjątkiem hasła przecz z komuną nie miała społeczeństwu nic do zaoferowania.
Napisano
Można zrobić i 15h historii tygodniowo w szkole tyle ze jesli dzieciakom wkłada się w domach do głowy że opłaca się uczyć tylko tego co daje korzyści materialne to jakiegokolwiek pożytku z nauczania historii w takim wymiarze żadnego nie będzie. Problem leży w wychowaniu dzieci przez rodziców, w atmosferze jakiej wyrastają i w tym co serwuje im się w mediach które wychowują bardziej skutecznie niż rodzice. I tak skoro dzieciak naogląda się Dody, róznych Powiatowych, Rusinów i reszty tej tłuszczy celebrytów to efekty bedą takie nie inne. Nie twierdzę że historia jest jakoś specjalnie potrzebna do egzystowania w dzisiejszej rzeczywistości ale nie bardzo chcę widzieć społeczeństwa - zwłaszcza takie jak polskie - które nie wie elementarnych rzeczy o własnej historii. No ale jak dzieciak od urodzenia słyszy ucz sie synu i pójdź w menedżery" to i potem cóż sie dziwić ze dzieciaki na forach wysmiewają się z humanistów tylko dlatego że nie dają się wtłoczyć w obecny system w którym jest warty tyle ile pieniędzy potrafi wygenerować dla korporacji.
Napisano
operacja Tannenberg", akcja AB", mordy pod okupacją niemiecką.
Katyń, inne Katynie", zsyłki, morderstwa NKWD, po wojnie zmuszenie do emigracji i zamykanie w więzieniach oraz mordowanie inteligencji i opozycji politycznej..
A w 2012 r. polityka agresywnego sterowania tłumem, temat zastępczy kibice" i wywalenie historii ze szkół.

Czyli jak pozbawić Polskę elit intelektualnych.
Napisano
Ha,ha,jakie elity?shadowN zarzucasz innym manipulacje,a sam bzdury piszesz.
Czyżby tu byłby inny shadow a w historii najnowszej inny?
Popraw się i pisz Prawdę.
shadowN-ja już to pisałem jeśli ze mną dyskutujecie to musicie pamiętać że ja te czasy pamiętam,ja w nich żyłem i funkcjonowałem.Tak jak i moi dziadkowie i rodzice.
I jeśli Ty chcesz mnie prostować to uważaj czy Ty aby ,,nie uczysz ojca dzieci robić,,
Tak się o takich jak Ty nawiedzonych mówiło w dawnych czasach.
Chłopy pewna epoka minęła, trzeba swoje życie przemyśleć i stanąć na rynku pracy.
Głodując nic nie osiągniecie co najwyżej ,,Rentę zdrowotną,,
Chcecie żyć na Rencie? Wasze życie, Wasz problem.
  • 2 weeks later...
Napisano
Liczba nauczycieli w naszym kraju jak i ich uprzywilejowanie jest zadziwiające. http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/549621,polski_nauczyciel_pracuje_tylko_trzy_godziny_dziennie.html
Napisano
No tak walduś, nic tylko być nauczycielem. High life pełną gębą.

Szczególnie zapraszam do gimnazjum publicznego albo technikum budowlanego :)
Napisano
Jacuś, nawiedzony to był ten kto choć raz w życiu przyznał Ci rację.
Jeżeli uważasz że w historii da się zaprzeczyć ciągłości dziejowej to jesteś tak zerowym laikiem że nawet dziecko z podstawówki może Cię głośno wyśmiać.

Ja Ciebie nie będę prostował bo beton nie jest materiałem plastycznym po odlaniu, a zbyt kruchy aby w nim rzeźbić.

Zarzucam manipulację? To po co były zrobione ataki wymierzone w elitę intelektualną kraju?

Czyżby nie było ich nadal?
http://www.mediarp.pl/polityka/dobijanie-watahy-profesor-kazimierz-nowaczyk-jako-pierwszy-22134,2304.html



Chłopy pewna epoka minęła, trzeba swoje życie przemyśleć i stanąć na rynku pracy."

Te słowa to klasyczny przykład zmanipulowanego człowieka, któremu plują w twarz a on idzie i mówi że deszczyk pada..


Chcesz mieć benzynkę po 20 zł, państwo bez godła, i wyprany mózg - twój problem.


ps. i daruj sobie teksty typu uczysz ojca dzieci robić" bo czytając twoje wpisy ma się wrażenie rozmowy z szesnastolatkiem któremu skaczą hormony.


Reprezentujesz podobny poziom jak artykuły w fakcie, typu kosmici ukradli mi ogórki z pola i zgwałcili kozę".
Napisano
Chłopy pewna epoka minęła, trzeba swoje życie przemyśleć i stanąć na rynku pracy."

...minęła, ale bród i smród ciągnący się na kilometr został, którego nikt nie chce sprzątnąć (przecież sobie w kolano nikt nie strzeli!).
Napisano
Kolego emes za takie wpisy należy ci się karton za wypowiedzi nie związane z tematem i prowokacyjne. Dziwię się braku reakcji moderatora. Panie i panowie niczego nie załatwi.

W temacie:
Z tego co wrzucił kolega Walduś301 nie wiem czy wszyscy przeczytali, więc warto powtórzyć i skomentować.
Teksty z nowego podręcznika do historii dla liceum i technikum:

W kolejnych rozdziałach możemy przeczytać, iż to terroryści czeczeńscy sprowokowali Rosjan, wysadzając budynki mieszkalne w Moskwie w 1999 roku i nawet nie ma słowa o podejrzeniach wobec FSB.

Mamy też informacje o tajnych więzieniach CIA w Polsce (str. 297), co jak na razie jest jedynie faktem prasowym, domniemaniem, a nie faktem historycznym godnym zamieszczenia w podręczniku!

Oczywiście nie ma słowa o współpracy L. Wałęsy z SB, a wymieniona jest ona jedynie w kontekście "samowolki Macierewicza w 1992 roku.

Całość pracy wygląda jak ponury żart, ale niestety to jest rzeczywistość, która stanie się obowiązującą od września br. w polskich szkołach. Proszę zwrócić też uwagę na zdjęcie okładki – centralnym wydarzeniem XX wieku jest upadek muru berlińskiego. Załączam kilka fotek.

Pozdrawiam

Martyna

***

Od redakcji:

Jeszcze jeden wyimek z "podręcznika. W rubryce "Znaki czasu poza skróconą historią "Gazety Wyborczej znajdujemy dwa zadania dla uczniów:

1. Przedstaw rolę "Gazety Wyborczej i jej znaczenie dla społeczeństwa polskiego w okresie poprzedzającym wybory kontraktowe do parlamentu w 1989 roku.

2. Scharakteryzuj rolę "Gazety Wyborczej od dziennika solidarnościowej opozycji do najbardziej poczytnej, atrakcyjnej dla szerokiej publiczności polskiej gazety."

Jeżeli tak ma wyglądać nauczanie historii w najnowszej wersji to chyba lepiej byłoby wogóle z niej zrezygnować. Jak widać nad podręcznikiem pracowały najwyraźniej nie środowiska naukowe i rzetelni i obiektywni historycy, a jedynie średniej klasy dziennikarze i publicyści.
Wszystko to pachnie manipulacją. Dlatego choć nie wierzę w skuteczność głodówek, to jednak w pełni ją popieram.
Napisano
Jak już DOMILUD zaczął, to i ja wtrącę...

Czy w 1815 roku Polska uzyskała maksimum tego, co mogła uzyskać? Była krajem przegranym - lojalność polskich żołnierzy, którzy jeszcze w 1814 roku szli na Elbę z uwielbianym cesarzem Napoleonem I, nie była kartą przetargową.(...)Zdaniem Kościuszki po tej klęsce powinniśmy odzyskać Litwę i Ukrainę. Piękne choć nierealne.(...)Konstytucja była dziełem m.in. ks. Adama Czartoryskiego, liberała i przyjaciela cara z lat młodości. Gdy 27 listopada car Aleksander I nadał ją Królestwu Polskiemu, była najbardziej liberalna w ówczesnej Europie.(...)
Królestwo Kongresowe księcia Druckiego-Lubeckiego - to było państwo, w którym powstał Uniwersytet(1816). Na koncerty przyjeżdżał Paganini, a ludność z 3,2 mln zwiększyła się w 15 lat do 4,2 mln. Warto było to wszystko tracić w wyniku szału jednej listopadowej nocy?"

: Paweł Wroński, Poszło z dymem na Solcu", [w:] Gazeta Wyborcza" 2-3 grudnia 200

Tekst pochodzi z podręcznika Nowa era cz.2 Robert Śniegocki str. 33-34


Może i nic wielkiego, ale mnie razi tak krytyczna ocena sytuacji listopadowej w tekście podanym jako źródłowy.

Pan Ozajasz zapewne dumny z syna!
Napisano
PS.
emes, wole słuchać Macierewicza, niż czytać twoje wypociny nic nie wnoszące do tematu.


Wpis emesa jak i ten powinny zostać usunięte przez administrację.
Napisano
Dlaczego jakiekolwiek media są ładowane w podręczniki ja tego nie rozumiem, a już na pewno nie zrozumiem ładowania weń propagandowych gadzinówek.
Napisano
Zgodzę sie z bogdanem76,nie ilość sie liczy a jakośc,w dobie komputerow,ipodów itp oraz młodzieży z ADHD trzeba w dużo atrakcyjniejszy i nowocześniejszy sposób podejść do nauczania historii...
Napisano
Pozwolę sobie dorzucić parę zdań w kwestii atrakcyjności nauczania historii. To kamyczek do ogródka nauczycieli.

Mój syn po wczesniejszym umówieniu się z nauczycielką przez 2 miesiące przygotowywał prezentacje dot. bitwy lubańskiej (II-III.1945r.). W przygotowaniach brał udział ojciec - czyli ja - poprzez pomoc w wydrukach, skanach, mapach z naniesionymi kierunkami ofensywy styczniowej i niemieckiej. Oprócz opisu kalendarium wydarzeń miał również zaprezentować nasze wspólne fanty - takie tam hełmy, saperki i manierki bez żadnych nieuzgodnionych z nauczycielem i broń Boże zabronionych rzeczy, których zresztą unikam jak ognia.
Nadszedł czas prezentacji - początek marca - a pani nauczycielka przekłada całość na kolejny tydzień z braku czasu, potem na kolejny i kolejny i tak powoli wszystko umiera śmiercią naturalną. Zmarnowany czas, papier, toner, chłopak zniechęcony, a klasa straciła niepowtarzalną okazję bliskiego spotkania z lokalną historią sprzed pół wieku.

Tak to wygląda w praktyce. Trzeba walczyć o historię i trzeba walczyć o odpowiednie przygotowanie bądź podejście do tematu nauczycieli-historyków.
Napisano
No niestety,takie potraktowanie ucznia,który z pasją podszedł do tematu zabije w pozostałych chęc zrobienia czegokolwiek...
Napisano
emes, zrób studia historyczne to dowiesz się jakiego bełkotu uczono owatorskimi" i europejskimi" metodami w szkole..
Poza tym historii powinno uczyć się na źródłach typu teksty konstytucji, dokumenty i dopiero do tego podawać jakieś syntezy a nie na odwrót, jak to chcą lobby ogłupiające tłum aby stał się watahą lemingów pracujących na ich trony :-)
Napisano
Emes, nie znam nikogo, kto ciężko zachorował, bo się nasłuchał Macierewicza", (chyba że mówimy o rozstroju nerwowym tajnych współpracowników, ozich, ubeków i inszych agentów, którzy ze strachu przed prawdą robią z Macierewicza głupka) natomiast zauważyłem dziwne symptomy u lemingów czytających GW, lisowe Wprost" i oglądających zaprzyjaźnione stacje". Mówię oczywiście o utracie zdolności samodzielnego myślenia.
Napisano
Zadziwiającym jest fakt że wszyscy w tym kraju chcą być antyfaszystami ale nie pamiętają okupacji sowieckiej, a wyzwoleniem nazywają rozszerzenie rewolucji poza granice ZSSR..

Pamiętają że w 1920 r. walczono z tym aby rewolucja nie rozprzestrzeniła się poza granice związku sowieckiego, ale nie potrafią dokonać analizy porównawczej 1920 r. z wejściem sowietów pod pozorem wyzwalania w 1939 i 1945 r.

Pomijam już fakt że nie trzeba być idiotą aby w mediach zauważyć czynniki sterujące masą, ale po co je widzieć, lepiej dać się urabiać ;-)

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie