Skocz do zawartości

Głodówka w obronie lekcji historii


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
A cóż to da? Chłopy zdrowie stracą. Są skuteczniejsze metody o czym świadczą chociażby ostatnie protesty uliczne w sprawie wolności słowa, czy w sprawie ACTA. Ale tutaj trzeba zebrać ludzi, trzeba się zaangażować. No i musi być poparcie społeczne.
Dziś narodek ogłupiały. Komu potrzebne ciągłe rozgrzebywanie ran, ta historia taka przeładowana martylorogią. Ciągle tylko ofiary, porażki, niewole. A życie może być takie urocze.
Pełny basior, bryka, wojaże, a w tv kabarety i kretyńskie seriale. Tylko że historia świata to ciągłe powtórki. Kto jej nie zna będzie popełniał te same błędy.
Wyhodujemy specjalistów od komputerów, komórek, marketingu, reklamy i jeszcze czegoś tam, a jak go zapytać później kto to był Sikorski, czy co to był Przewrót Majowy to popatrzy na ciebie jak na wariata. Za to wiedzę o celebrytach ma najświeższą.
Jak w starym dowcipie. Wyhodujemy specjalistów. A wiecie kto to jest specjalista?
Jest to człowiek posiadający obszerną wiedzę o wąskiej dziedzinie nauki, czy osoba która wie wszystko, o niczym. I pogadaj tu z takim o historii, polityce itd.

No ale cóz panie, takie cosy.
Tyle razy dostawaliśmy w tyłek bo nie potrafiliśmy wyciągnąć odpowiednich wniosków z historii, to dlaczego teraz miałoby być inaczej.
Napisano
DOMILUD ma rację, po co tu się głodzić, zdrowie niszczyć - lepiej wyjść na ulicę, ale kto dzisiaj wyjdzie na ulicę w obronie historii - żeby chociaż 1/10 tych co wyszli w sprawie Acta, ale to i tak sfera marzeń. I znów przy kolejnym na ten temat wątku zacytuję słowa marszałka

Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości"

A inne słowa Piłsudskiego (skierowane do rządu Daszyńskiego) pasują do durnych polityków mających durne pomysły.

Wam kury szczać prowadzić, a nie politykę robić."
Napisano
Oby nie było jak z tym człowiekiem co się w proteście podpalił pod kancelarią premiera!!!Łże media stwierdziły że był chory psychicznie i cisza ...............
Napisano
No zdrowy, to on nie był. Grek z pochodzenia. Odratowali go, a potem i tak się zastrzelił.
Ja nie komentuję ani kolejnych idiotycznych projektów ministerstwa, ani tej, czy innej formy protestu. Czekam na rozwój wypadków, ale przyznam, że z przyczyn, nie tylko zawodowych, czekam z trwogą. Najpierw okroili wymagania programowe do poziomu Kali jeść, Kali pić", a teraz zmniejszają ilość godzin nauczania.
Napisano
Ja ich popieram,ale poletycznie.
Bo jak to ma być taka historia jak jest dziś.
To mam wątpliwości.
Ostatnia sprawa czy nas wynarodowią.
Absolutnie nie,za edukację historyczną naszych dzieci odpowiadamy my,ich rodzice.
Szkoła zawsze odrabiała pańszczyznę.
To tak jak z zajęciami Religii,jak długo były w salce katechetycznej to były ciekawe.
Jak weszły do programu to porażka.
Moim zdaniem jest to szansa dla Historii, ale wymusi na tzw
Historykach zmianę podejścia do tematu.
Czy Oni będą w stanie,nie wiem.
W końcu to nie mój tylko ich problem.
A prawda jest jedna po prostu kasa.
Będzie za to więcej mięśniaków.
Bo WF jest dobry na wszystko.
Napisano
Tak, Panie Jacek***, za edukację historyczną naszych dzieci odpowiadamy my,ich rodzice". Smutne to, że niektórzy rodzice uważają za dobre wybicie stonki" (polskiego ziemiaństwa), chwalą komunę, a Żołnierzy Wyklętych nazywają bandziorami. Może więc lepiej, by szkoła również uczyła dzieci historii?
Napisano
Członkowie Stowarzyszenia na znak wsparcia protestujących byłych działaczy Solidarności" z dniem 21 marca dołączają do nich rozpoczynając strajk głodowy. Z dniem 21 marca 2012 roku protest rozpoczyna skarbnik Sebastian Kęciek, natomiast jutro dołączy Prezes Studentów dla Rzeczypospolitej Paweł Kurtyka.

Oto pełna treść oświadczenia:

Stowarzyszenie Studenci dla Rzeczypospolitej

www.studencidlarp.pl

Sz. P.
Adam Kalita, Grzegorz Surdy, Leszek Jaranowski, Ryszard Majdzik, Marian Stach

Szanowni Państwo,

Stowarzyszenie Studenci dla Rzeczypospolitej zrzesza młodych ludzi, których łączy
troska o przyszłość naszej Ojczyzny. Wielu z nas parę lat temu opuściło mury liceów
ogólnokształcących, mając w pamięci poziom nauczania przedmiotów humanistycznych,
na czele z historią. Uznając go za niewystarczający, za jeden z celów działania naszej
organizacji postawiliśmy promowanie wiedzy o historii Polski, ze szczególnym
uwzględnieniem historii najnowszej.

Dotychczasowa podstawa programowa nauczania historii w liceach, naszym zdaniem, nie zapewniała wystarczającego poziomu i zakresu wiedzy absolwentom. Częstym przypadkiem było przerwanie toku nauczania historii najnowszej w trzeciej klasie liceum na czasach II wojny światowej, co sprawiało, iż w wielu przypadkach maturzyści dysponowali jedynie fragmentaryczna wiedzą o okresie PRL-u. Działo się tak z powodu
zbyt małej liczny godzin historii. Wiedza o czasach komunistycznej dyktatury w naszym
kraju jest konieczna dla zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości.

Nic więc dziwnego, że dalsze ograniczanie czasu i zakresu nauczania tego przedmiotu budzi nasze obawy. Historia, w której zawarta jest esencja polskości powinna, naszym zdaniem być obiektem szczególnej troski ze strony władz państwowych, nie zaś ograniczania. W świecie coraz to nowych ideologii zagłuszanie naszego kodu kulturowego
grozi roztopieniem tożsamości, co wśród naszych rówieśników bywa często widoczne.

Tylko świadomość uczestnictwa w sztafecie pokoleń i roztropność w kontynuowaniu tysiącletnich dziejów Polski, a więc znajomość narodowej przeszłości, jest drogą do budowania tej wartości, jaką jest Ojczyzna.

Będąc świadomymi tego problemu podjęliśmy decyzję o organizacji konferencji poświęconej stanowi szkolnictwa w naszym kraju, przewidywanej na kwiecień 2012 r.
Zadanie to wziął na swoje barki Oddział Łódzki naszego stowarzyszenia. Członkowie
Stowarzyszenia z Krakowa, wyrazili chęć przyłączenia się do protestu w najbliższych
dniach. Z dniem 21 marca protest głodowy rozpocznie Skarbnik Stowarzyszenia Sebastian Kęciek, natomiast w czwartek dołączy Prezes Studentów dla Rzeczypospolitej Paweł Kurtyka.

Dostrzegając wagę Państwa protestu przesyłamy głębokie wyrazy poparcia i solidarności. Protest głodowy jest formą ekstremalną, lecz można rzec, iż próby zwrócenia uwagi Ministerstwa Edukacji na szkodliwość wprowadzanych zmian w łagodniejszy sposób nie zdały egzaminu. Wierzymy, iż Państwa poświęcenie zostanie dostrzeżone i zaowocuje pomyślnymi rezultatami w przyszłości. Jako dzieci pokolenia „Solidarności” wyrażamy właśnie solidarność z działaczami, którzy podjęli głodówkę i którzy pragną zwrócić uwagę na wielki problem edukacji młodych Polaków. Prosimy też wszystkich ludzi dobrej woli o nagłaśnianie protestu.

Z wyrazami szacunku

Paweł Kurtyka

Prezes Zarządu Głównego

Izabela Bogucka

Wiceprezes Zarządu Głównego

Tomasz Dziedzic

Sekretarz Zarządu Głównego

Sebastian Kęciek

Skarbnik Zarządu Głównego

Jakub Maciejewski

Członek Zarządu Głównego
Napisano
Dlaczego wszyscy są zaskoczeni? Działania mające na celu uwstecznienie społeczeństwa prowadzone są od lat. Z matematyki wystarczą cztery podstawowe działania, z polskiego encykliki papieskie, z historii ostatnie 20 lat, bo we wcześniejszych nic o Tusku, Kaczyńskim, Palikocie i całej reszcie nie ma nic do napisania. Elity" i tak swoje dzieci wykształcą w dobrych szkołach, pospólstwo skazane jest na siermiężność edukacyjną. dalej ograniczą stypendia dla zdolnych, bo po co dzieci jaśniepaństwa" mają stykać się w szkołach, na uczelniach z gminem. Najwyżej , jako edukacje otrzymają misyjne" audycje z Polsatu i TVN-u.
Napisano
Słuchaj parus określ się w takim razie jaki Ty jesteś? Bo z tego co piszesz nijak nie mogę rozgryźć jaką masz oreintację światopoglądową. Ani Ty PO-wski, ani PiS-owski, ani Palikota i całej reszty. Aha zapomniałem również nie jesteś Papieski, Polsatowski i TVN-owski.
Krytykujesz wszystkich po równo czy to rządzących czy opozycję,czy katoli czy bezbozników, bez względu na ich stanowisko w kwestii nauczania historii.

Człowieku, zdecyduj się na coś, żeby nie było jak z tym kandydatem na prezydenta z Białegostoku (chyba Kononowicz):
I żeby niczego nie było..." :)
Napisano
Skoro wywołano mnie do odpowiedzi ... nie muszę mieć zadeklarowanych sympatii politycznych. Jeśli czegoś nie akceptuje to o tym piszę. Nie zauważyłem nigdzie u siebie krytyki katolicyzmu, sferę sacrum pozostawiam i nie angażuje jej w spory. Irytują mnie wszelkie ekstremizmy. Wiem, ze na forum liczą się tylko quasi liberalne wartości PO, libertyńskie Palikota lub Bogu-ojczyźniane PiS. Osoby o innych poglądach nie powinny się już wypowiadać? Co do wymienionych telewizji, po prostu nie ma w nich nic interesującego ( dzięki , że na kablówce jest Planet, TVp Historia, BBC Knowledge, Discovery itp).
Jestem zdania, że historia rodzaju ludzkiego nie rozpoczęła się od roku O n.e., czy też publikacji Kapitału". Już raz przechodziliśmy eksperyment wychowania w ramach jedynej słusznej ideologii" i interpretacji dziejów na jej podstawie.
Napisano
Nie wiem jak to w tym nowym programie wygląda, ale dla mnie sam pomysł scalenia wiedzy o społeczeństwie" z historią, wydaje się sensowny.
Po kiego grzyba dzieciak ma się uczyć na dwóch równoległych przedmiotach skąd się np taki Sejm wziął ?
Strata czasu.Lepiej jest nauczanie scalać , niż je rozdrabniać na kilka przedmiotów.
W dodatku płynne przejście od historii do współczesności daje inną , bardziej życiową perspektywę.
Nie wiem czy ten sposób się sprawdzi , może nie , ale to i tak lepsze niż szkoła prowadzona według XIXstowiecznych wzorców.
Napisano
Strajki szkolne i walka o polską szkołę to znamię czasu okupacji.W takich czasach żyjemy, że nawet minimalna świadomość Polaków stanowi zagrożenie dla władz. Efektem skundlenia jednej z władz jest dzisiejszy wyrok w sprawie Jarosława Marka Rymkiewicza - http://fakty.interia.pl/polska/news/sad-rymkiewicz-ma-przeprosic-wydawce-gw,1775585,3. Czy będą specjalne lekcje historii Polski dla sędziów? Za mówienie prawdy w krajach okupowanych się płaci.
Napisano
Jak ktos sie upiera iz panstwo Polskie mozna liczycz od chrztu Mieszka I to niech wierzy w to swiecie, jego wola, tylko niech mi odpowie na proste pytanie co bylo przed?, t.ak z dnia na dIen z niebytu w byt? demagogia dla bezmuzgow
Napisano
Panowie, nie chcę się rozpisywać, ale to co wyprawia rząd...który to rozbiór RP już nastąpił ? Rząd dąży do utworzenia bezwolnej masy sterowanej za pomocą swoich mediów, po co komu świadome i dobrze wykształcone społeczeństwo. Kryzys ? Moim zdaniem wszystko specjalnie wywołane i nagłaśniane, masz zapier...niczać od świtu do nocy i spłacać kredyty którą dawali lekką ręką, a na myślenie już nie będzie czasu, podobne mechanizmy były w USA, gdzie obecnie zrobił się syf. Polecam film Kapitalizm, moja miłość, emitowany ostatnio na Discovery. Zmniejszenie godzin historii i polskiego a wprowadzenie jakiegoś shitu o modzie......Zrzucenie na barki samorządów opłacania religii ( nie jestem jakimś nawiedzonym katolikiem, ale rząd już przesadza ze wszystkim ), nieudana próba wprowadzenia ACTY ( większość znajomych sądzi że AKTA to tylko zakaz ściągania i pobierania filmów i muzyki.... ) a podpisanie traktatu fiskalnego i kilku innych aktów prawnych przez ryżego bez jakichkolwiek konsultacji. Nie jestem specem, ale to wszystko idzie w ZŁYM kierunku, chociażby wczorajsza wypowiedz donaldinia, że dla państwa najtańszą rodziną jest rodzina bez dzieci......
Napisano
Koledzy-kto za tym stoi,komu to służy?
To mówiono za komuny.
A Wy dalej swoje.
Koledzy czasy się zmieniają trzeba brać życie w swoje ręce.
Ja w 2004 dobrowolnie poddałem się redukcji czyli ratowałem budżet kochanej Ojczyżnie.
Wyjechałem i mam święty spokój.
Was większośc musi być z budżetu-więc może tak...Panie Michale larum grają a Ty leżysz?
To było chyba tak.
Pomóż sobie sam a niebo Ci pomoże-jako były tak mogę napisać.
Historia to fajne Hobby tylko trudno z tego wyżyć,a jeszcze trudniej znależć młodego człowieka który ten przedmiot lubi.
Ale kto jest temu winny to już nie napiszę-bo to polityka.
Tyle mojego w tym temacie
Napisano
Szanowni Odkrywcy!
Zastanawia mnie fakt owości" jaką stała się obecnie nowa podstawa programowa z historii do szkół ponadgimnazjalnych. W gimnazjum od 3 (słownie trzech) lat wiadome było że historia zakończy się na roku 1918 i reszta ma być w szkołach średnich. Projekt nowej podstawy musiał być opracowany jeszcze wcześniej! Wiadome było, że będą nowe podręczniki i programy. Kto wtedy głodował i protestował, że historia okrojona ? Nie przypominam sobie nawet małego incydentu. Teraz wielkie larum. Większym problemem jest brak podręczników, z których mają się uczyć uczniowie a które będą musieli wybrać i wskazać nauczyciele. Przypominam,że od dawna było to wiadome. I co znów nikt wcześniej nie głodował ,że reforma w szkołach średnich tuż tuż, a tu zima i nikt niczego nie robi. Gdzie byli działacze partyjni, bezpartyjni i społeczni, studenci, związkowcy itd.
Teraz to bicie piany i lansowanie się.

Mnie też boli okrojona historia, z błędami w podręcznikach, niekompetentni i wszystkowiedzący najlepiej politycy, pseudohistoryczne programy telewizyjne, itd,itd ....
Napisano
od kiedy weszliśmy do Unii nadrzędną sprawą stało sie wyhodowanie zdolnych do pracy robotników.Zapomnijcie o wszechstronnym wykształceniu i dbałości o takież społeczeństwo. Dzisiaj potrzebny jest wyspecjalizowany robol.Tępym społeczeństwem łatwiej jest manipulować.
Napisano
Dużo zostalo już powiedziane, więc postaram się wypowiedzieć krótko.
Również uważam, że takie działania są przynajmniej nieprzemyślane(mam nadzieję).
Jednakże ilość godzin nie jest jedynym i najważniejszym czynnikiem wpływającym na zainteresowanie historią.
Jeżeli kogoś zainteresuje ten przedmiot, to ilość godzin nie będzie miała znaczenia.
Podobnie, jeżeli ktoś nie lubi tego przedmiotu, to szkoda energii nauczycieli, bo cudów nie zdziałają.
Natomiast faktem jest, że ten przedmiot stał się nieatrakcyjny dla dzisiejszej młodzieży.
Może warto zastanowić się także nad atrakcyjnością nauczania?Skoro nie mamy wpływu na ilość.
Pozdrawiam

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie