zainak Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 zwróćcie uwagę na ostatnią rozmowę pilotów z wieżą, bezpośrednio przed lądowaniem, słychać było spokój i opanowanie co pewnie świadczy i kunsztu i doświadczeniu pilotów,ale jedno jest zastanawiające że o usterce wiedzieli 30 min. po starcie i nie zdecydowano o powrocie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLAS370 Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 ...a będąc kapitanem czy chciałbyś powrócić z powrotem na miejsce startu z około 90cioma tonami paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erwin1 Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Miał ktoś z was podobną sytuację? Powiem wam że nie jest za wesoło kiedy pilot przemiłym głosem informuje że z powodu awarii będziemy zmuszeni ,prawdopodobnie ,lądować awaryjnie!Wymiękają nawet komandosi,wiem bo miałem taką sytuację w 2004r jak wracaliśmy z Iraku i po starcie w Kuwejcie nie chciała się schować prawa goleń podwozia.Na pokładzie komplet czyli jakieś 400 ludzi setki(Lokhid TriStar L-1011)sami żołnierze,nie licząc załogi,i ten ledwo wyczuwalny strach który narasta z każdą upływającą minutą!! No ale po około kwadransie pilotowi udało się zamknąć podwozie i szczęśliwie wylądować w Polsce. Ps.Ten lot z Iraku był,jak to powiedziały amerykańskie stewardesy,jednym z najspokojniejszych i przebiegających w całkowitej prawie ciszy!!Na ile było to spowodowane tą awarią i obawą czy nad Polską to podwozie się otworzy.....? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zainak Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 ...a lecąc z 231 osobami na pokładzie w około 10-cio godzinny lot niesprawną maszyną to chciałbyś?Jednak decyzja została podjęta i co okazało się słuszna więc chwała im za to.pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 ...ale, w razie, gdyby (strach pomyśleć) coś zawiodło, wyobrażacie sobie psy, które by wieszano na pilocie, że nie zawrócił? Chwała Bogu i pilotowi, że poszło OK. To pokazuje jak zmienną bywa fortuna, która w jednej chwili może w oczach bliźnich uczynić człowieka zerem, albo bohaterem, nie bacząc na ciężar odpowiedzialności, jaki na nim spoczywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senectus Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Wczoraj słyszałem wypowiedź pilota samolotów pasażerskich który został zaproszony do studia TV w roli eksperta.Niestety nie pamiętam jego personaliów,ale był to starszy gość, chyba już na emeryturze. Poproszono go o komentarz właśnie w tej sprawie, powwiedzał, że pilot z usterką systemu hydraulicznego nie powinien lecieć w 9 godzinny nocny lot. Dodał, że ma nadzieję iż to jakieś niedomówienie i trzeba poczekać aż pracę zakończy komisja badająca przyczyny tego awaryjnego lądowania. Na jakimś forum przeczytałem że ten 767 nie możliwości awaryjnego zrzucania paliwa,dlatego też zdecydowali się na lot do Wawy, czy to może prawdą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper6 Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 W telewizorni mówili, że ten model nie ma możliwości awaryjnego zrzutu paliwa.Na czeskim Turbolecie mam wylatanych jako pasażer ponad 600 godz. Raz na Okęciu przy starcie zapalił nam się silnk.... Innym razem na Ławicy siadaliśmy na jednym silnku, pękła uszczelka pod głowicą silnika.Ale jeżeli miałbym takim kolosem siadać na brzuchu to mówiąc tak po męsku, przypuszczam że by mi w dupie gówna zabrakło..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesio Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Na lotnictwo.net twierdzą, że może zrzucać paliwo, natomiast wypalenie paliwa zamiast zrzutu ma sens choćby ze względu na czas potrzebny do przygotowania lotniska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kicereb Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Wszyscy pitolą.http://niezalezna.pl/18403-cud-jan-pawel-ii-uratowal-samolotI tu wyjaśnienie zagadki.Poczytajcie również komentarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsuk leśno-polny Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Dobre!!!:-) Od teraz każdy samolot należy wyposażać dodatkowo w 2 włosy JPII:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezos_ Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 i będziesz miał w każdym samolocie awarię podwozia:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsuk leśno-polny Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 ...Wszyscy przewoźnicy powietrzni rozpoczęli już w Watykanie starania o uzyskanie włosów JPII. Watykan nie potwierdził jeszcze oficjalnie ropoczęcia dystrybucji relikwii, ale już wiadomo, że wobec ogromnego zapotrzebowania będzie trzeba dzielić każdy włos na dwoje albo i na czworo"...L'Osservatore Romano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zainak Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 ale nie ma co, kapitan Wrona to mój ziomal bo Lubuszanin !:-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coe Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Kilka wątków z konferencji prasowej kpt. Wrony:Wrona podkreślał, że nigdy wcześniej nie miał takich kłopotów, jak podczas wtorkowego lotu. Tłumaczył, że usterka, którą wyłapał system pokładowy, jest opisana w instrukcji, wraz ze wskazówkami, co należy zrobić. I tak też postąpił on i reszta załogi.Jak zapewnił, nie było przesłanek, by obawiać się o awaryjne lądowanie, ponieważ piloci ćwiczą je na symulatorach, w tym lądowanie bez wysuniętego podwozia.Konstrukcja samolotu przygotowana jest do tego, że samolot może oprzeć się na gondolach silników i kadłubie i on to obciążenie wytrzyma".Po prostu: profesjonalizm + przestrzeganie procedur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 To z innej beczki :)Boeing awaryjnie wylądował- bez otwartego podwozia, na betonowym pasie. Na pokładzie było 230 pasażerów. Nikt nie doznał obrażeń. Samolot jest w całości. Dnia 10 kwietnia 2010 roku TU-154M obniżywszy się znacznie poniżej 100m po zderzeniu z błotnistym podłożem miał się rozpaść na drobne kawałki. Proszę o komentarze" - napisała córka zmarłej pary prezydenckiej.Jak odpowiedzieli komentujący? astanawiające", widać cienka brzózka okazała się twardsza od betonu", śp.mjr. Arkadiusz Protasiuk także by wylądował, gdyby nie miał przeciw sobie Służb Specjalnych Federacji Rosyjskiej...", mam wrażenie, że jesteśmy świadkami jakiejś interwencji z wysoka, że się tak eschatologicznie wyrażę" - to niektóre z wypowiedzi.Ktoś inny sugeruje, że kpt. Wrona powinien teraz wykrzyczeć na całą Polskę": kpt. Protasiuk także był świetnym pilotem, nie wciskajcie, że mógł mylić przyrządy, że nie wiedział co robi...".Łehehheehe.. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonicsquad Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Link:http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,10576452,Marta_Kaczynska__Boeing_ladowal_na_betonie__tupolew.html:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel888 Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Się tak zastanawiałem kiedy sprawy Boeinga i TU-154m będą powiązane. Długo się nie naczekałem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Panowie proszę o umiar w wypowiedziach,wiadomo można się pośmiać ale zaraz się tu zacznie się bicie piany.A szkoda by było wątek zamykać.Także jaszcze raz proszę o wypowiedzi w temacie.Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Nadwojciech 17:20 02-11-2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cairo1 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 Zainak, a wiesz o ktorej wystartowal z Newark? krotko przed polnoca, wyobrazasz sobie takie ladowanie w nocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cairo1 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 Traper, jak w silniku Turboleta mogla pojsc uszczelka pod glowica? to sa Turbolety z silnikami tlokowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zainak Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 @cairo1 a czy mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź?Chciałbym usłyszeć konkretniejszą odpowiedź na moje wątpliwości a nie kierować się wyobraźnią.Ale dzisiaj kpt. Wrona był gościem u M. Olejnik w R.et" i bardzo przejrzyście wyjaśnił m.in. dlaczego nie zdecydowali się na powrót oraz inne kwestie dotyczące lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cairo1 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 Juz uzasadniam, , okolo polnocy jest zazwyczaj bardzo ciemno.Dwa, zaczles wieszc psy na zalodze nie wiedzac co i jak, moze tak najpierw pomysl potem dzialaj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper6 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 Cairo1To dla ciebie.http://moto.pl/MotoPL/1,90800,5252428.htmlCo sie tyczy tej uszczelki to powiem tak. Na lotnisku po wylądowaniu zbiegło się stado mechaniorów i ogladali lewy silnik. Cała obudowa silnika była zarzygana olejem.Oficjalnie nie chciano mi nic powiedzieć co się stało. Odciągnełem na bok jednego mechanika i siadłem z mordą na niego tłumacząc że ja tym wracam do Wrocławia i to on mi udzielił takiej informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zainak Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 a że jest ciemno? no to już wiem, dwa, dopiekłeś mi, no no Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cairo1 Napisano 3 Listopad 2011 Share Napisano 3 Listopad 2011 Traper , przeczytaj co stanowi naped tego letadla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.