Skocz do zawartości

Pożegnanie z... Góraszką?


rwd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
kwestia była już wspomniana na fotum, w tym wątku http://www.odkrywca.pl/wywiad-z-dyrektorem-mlp-krzysztofem-radwanem,675313.html#675313

coś więcej można znaleźć tu http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/16-pokazy_i_zawody_lotnicze/29855-koniec_goraszki.html
Napisano
Witam,
Chciałbym podzielić się tą smutną informacją. Jeżeli ktoś wie coś więcej albo w mojej informacji są jakieś błędy to proszę o korekty.
Z przecieków wynika, że tegoroczne pokazy były ostatnie. Lotnisko idzie na sprzedaż. Będą odpowiednie zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu aby powstał tam kompleks handlowy (patrz supermarket) oraz mieszkaniówka.
Fundacja będzie, z tego co mi wiadomo dalej istnieć choć mocno przetrzebiona. Będzie się zajmować uzdatnianiem do lotu Limów. W niedzielę do Muzeum Lotnictwa Polskiego ostatecznie wrócił Jak-18 SP-YYY, który był im wypożyczony. Messerschmitt ma być wystawiony na sprzedaż" za lotnictwo.net.pl
Masser na sprzedaż !!!
Napisano
Z jednej strony rozumiem święte prawo własności. Orły go wydobyły, i doprowadziły do stanu niemal fabrycznego. Z drugiej jednak, samolot, mimo że szwabski, jest związany z wydarzeniami historycznymi w Polsce i od 70 lat jest na terenie naszego kraju. W takich przypadkach powinien moim zdaniem interweniować WKZ, tak aby samolot pozostał w kraju.
Napisano
Szkoda Góraszki, a jeszcze bardziej szkoda by było tego Messera.
Bo po prawdzie nigdy nie został doprowadzony do stanu fabrycznego", ale jak na nasze warunki i możliwości został bardzo przyzwoicie odbudowany. No i to on właśnie nadawał [obok tych konstrukcji z I W.Ś.] temu muzeum światowego sznytu".
Pamiętam jak przed paru laty szedłem śladami jakiejś francuskiej wycieczki oprowadzanej po tym muzeum. Najpierw widziałem jak się im gęby z podziwu nie zamykały" na widok silnika z Antoinette VII, a później to tylko było słychać jak ich szczęki waliły o beton", gdy ich zaprowadzono do tego Messera...
Napisano
Jak-18, za którego był czasowo wymieniony, wrócił już do MLP, a Me-109 stoi zapewne w hangarze Orłów i czeka na nowego właściciela, ale pewien nie jestem, także może niech się wypowie ktoś z Krakowa, kto ostatnio był w muzeum.
Napisano
Z tego co wiem, to nie można oficjalnie sprzedać Messera, ale jest chyba coś takiego co się nazywa stały depozyt". Z takim ststusem znalazł się w Berlinie, i jest tam nadal, dość cenny samolocik z Krakowa - Jeannin Stahltaube.
Napisano
Tak zupełnie ogólnie:

Taka jest właśnie różnica pomiędzy pogardzanym tu państwowym", a tym prywatnym". Bo z góry wiadomo, że to co państwowe to tu w Polsce [w większości] pozostanie, a to co prywatne - prędzej czy później w większości wyemigruje za ocean...

P.S.
Gdyby była jakaś narodowa ściepa na tego messera to się chętnie dorzucę, bo to muzeum bez niego, to już nie będzie to muzeum!
Napisano
To historyczny samolot, tyle że nie był chyba rejestrowany, jako że nie miał dopuszczenia do lotów, ale mimo wszystko jest to zabytek wysokiej klasy. Własność prywatna, własnością prywatną, jednakże uważa, że służby konserwatorskie powinny zrobić wszystko, żeby zatrzymać tę sprzedaż, bo wiadomo przecież, że żadnej ściepy nie będzie, a z Polski nikt go nie kupi.
Napisano
Jakiś czas temu w Wielkiej Brytanii był Hurricane na sprzedaż. Cena wywoławcza - ponad 2 miliony funtów. Ten Me-109 może pójść za jakieś 2-3 miliony dolarów wzwyż.
Napisano
Aby uzyskać stan fabryczny" z pracującym silnikiem [tak do kołowania po murawie lotniska], to nie wiem czy pół miliona dolarów by wystarczyło? No i cały remont musiałaby zrobić jakaś profesjonalna firma z zachodu [są takie].

Chociaż, jeżeli dobrze pamiętam, to swego czasu czytałem na jakimś zagranicznym forum, że dwa wraki Me 110 pozyskane z Norwegi remontowane są na Węgrzech...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie