Skocz do zawartości

Otwarcie nowego gmachu Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie


DOMILUD PL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Marnie wyglądają te samoloty stojące na powietrzu. Dla porównania można zobaczyć w jakim stanie grupka pasjonatów potrafi utrzymać samoloty stojące w skansenie na lotnisku w Łasku też na świeżym powietrzu:

http://www.airfoto-zj.pl/galeriaKat.php?id=129&gal=3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skansen trzeba jednak wziąć poprawkę, że to zupełnie inna skala przedsięwzięcia. Nie bardzo sobie wyobrażam aby w takim MLP czy placówce podobnej wielkości co rano ktoś z kilkudziesięciu samolotów zdjął pokrowce i zaślepki a po zamknięci muzeum na nowo je zakładał. Oczywiście można pozostawić je założone na stałe, pytanie tylko czy w muzeum chodzi jedynie o zachowanie eksponatów w jak najlepszym stanie czy o pokazanie ich ludziom. Z resztą jak by nie patrzeć to w Krakowie na wystawie plenerowej stoją maszyny najbardziej odporne na warunki pogodowe, wszystko co cenne lub wrażliwe jest pod dachem.

No i jeszcze jedno - samoloty ze skansenu w Łasku to w większości świeżynki" , a część maszyn z MLP stoi pod chmurką już 20 i więcej lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale w Łasku komuś się chce coś zrobić tym bardziej że robią to społecznie a w Krakowie już jakoś tego nie widać. Wszyscy zachłysnęli się nowym budynkiem a jak niektórzy twierdzą jest to tylko luksusowa obudowa portierni, gdzie gołym okiem widać że powierzchnia wystawowa jest zbyt słabo wykorzystana a dobór eksponatów wydaje się dość przypadkowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper85 napisał: samoloty ze skansenu w Łasku to w większości "świeżynki , a część maszyn z MLP stoi pod chmurką już 20 i więcej lat." Pewnie to i prawda, ale te z Łasku też już trochę postały w wojsku na powietrzu.
jozfig - zgadzam się i w dalszym ciągu uważam, że ekspozycja w nowym gmachu jest zrobiona bez pomysłu. To, co łączy zgromadzone tam eksponaty, to Lotnictwo. Bardzo kiepskie są też opisy w gablotach. Widać to na fotkach. Np. Kordzik lotniczy Olgierda Cumeta. Sądzę, że właściciel kordzika miał jakiś stopień i gdzieś służył, ale tego nie dowiemy się z podpisu. Kordzik został też gdziś wykonany.
Może się czepiam, ale sądziłem, że nowy gmach muzeum zaowocuje nową świetną ekspozycją. Przykro mi to mówić, ale z tego co widać na fotkach, to zbiór przypadkowych eksponatów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Ja myślę że nikt nigdy wszystkich nie zadowolił.
Ktoś ma jakąś koncepcję niech ją zrealizuje a potem ocenimy.
Ocena jak każda inna będzie subiektywna.
Ja będę zadowolony jak tam zobaczę samoloty z Warszawy a gdzie w którym miejscu to mi wszystko jedno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Na jakimś zdjęciu z netu zauważyłem w MLP sporych rozmiarów, wykonany z solidnego materiału model samolotu pasażerskiego, tak jakby greckich linii lotniczych z wypisanym Olimpic Zeus". Wie ktoś coś więcej na temat tego eksponatu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy ktoś to ofiarował na stałe, czy to tylko wystawa czasowa? Swoją drogą taki model pasażera chyba trochę kosztuje. Na zdjęciu wydaje się to całkiem spore. Orientujecie się może z czego były wykonane te modele?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Z najnowszych wieści - Muzeum wypożyczy unikalny silnik Rolls-Royce Eagle IX ze swoich zbiorów niemieckiej fundacji Dornier Stiftung Fuer Luft und Raumfhart z siedzibą w Monachium, która rekonstruuje samolot Dornier Do J Wal Roalda Amundsena.
Znając dotychczasowe skutki współpracy z niemieckimi fundacjami i muzealnikami - ciekawe, czy kiedyś wróci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście miniony rok obrodził w Krakowie w dobrą architekturę. Nie zabrakło interesujących budynków użyteczności publicznej, nietypowych domów jednorodzinnych, szykownych obiektów biurowych oraz przykładów udanych renowacji kamienic i przestrzeni przywróconych miastu. Wśród nich znaleźliśmy prawdziwe perełki: nowy gmach Muzeum Lotnictwa Polskiego oraz stadion Cracovii. Oba obiekty zostały laureatami Nagrody im. prof. Janusza Bogdanowskiego dla najciekawszej architektury 2010 roku."

Więcej... http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,9018056,Najlepsza_architektura_roku_2010__muzeum_i_stadion.html#ixzz1Cijpog9l

Pozdr.,
MJU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s_boj pewnie wróci, bo repliki silników będą robione w Budapeszcie. A Polak, Wegier dwa bratanki.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow-muzealny-silnik-posluzy-do-rekonstrukcji-sa,1,4115588,wiadomosc.html
A swoją drogą ciekawe dlaczego wybrali silnik z Polski, a nie z Anglii...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie