Skocz do zawartości

C2P -ostateczny montaż


PATRON

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 201
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Czemu nie jest to możliwe, z bardzo prostej przyczyny. Sam układ przeniesienia napędu kosztuje sporo, do tego pewnie układ napędowy i zawieszenie itd.
Właściwie ile może kosztować taka replika z wyszczególnieniem głównie układu przeniesienia napędu i układu jezdnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PATRONIE, mam takie pytanie. Śledzę z zainteresowaniem kolejne etapy rekonstrukcji pojazdów przez FWP, zarówno za pośrednictwem programu Było, nie minęło", jak też i Forum Odkrywcy". Zastanawiam się, czy podczas Waszych wieloletnich poszukiwań części np. do 7TP, trafiliście na jakieś zachowane elementy od pancerek wz. 29 i wz. 34. Czy w praktyce możliwe jest zrekonstruowanie w/w pojazdów z możliwie dużym procentem zastosowania oryginalnych części? Wiadomo też coś może o ewentualnych pomysłach na odtworzenie tks z nkm 20 mm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wz 29 nie spotkałem zadnych elementów , do 34 jest jedna płyta boczna ...więc nie za bogato ...

ale wz 29 można wykonać ze zgodnością rzędu 90% do oryginału ....

tks z 20 mm...hm .... pożyjemy zobaczymy .
PATRON FWP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Patron, to znaczy że gdzieś się znalazł taki silnik? Możesz coś więcej napisać?

Co do rekonstrukcji pojazdów, to jak widzę tworzona jest dokumentacja do C2P i Vickersa, nie mogłem pojechać na tę konferencję a ciekawe rzeczy chłopaki prezentowali:

http://www.procax.org.pl/pliki/Plakat_14_Nowosielski_Krajewski_Szponder.pdf

http://www.procax.org.pl/pliki/Plakat_15_Nowosielski_Krajewski_Szponder.pdf

Jak słyszałem, w Bovington mogli rozkręcać i mierzyć co chcieli :) w naszych muzeach do tego daleeeeeko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie nie będzie nowych zdjęć z jazd bo ruszają prace poprawkowo wykończeniowe które mogą sporo czasu pochłonąć .


pająk - jest taki silnik


z tą dokumentacją to róznie to bywa , ale na pewno finalnie powstanie



PATRON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...
Dla wszystkich zainteresowanych pracami przy renowacji pojazdu.
C2P został przewieziony do nowego warsztatu.
Wobec licznych niedoróbek, braków i złego wykonania zostanie w najbliższym tygodniu poddany ocenie uprawnionego eksperta PZMot.
Wstępne ogledziny po ostatecznym montażu" pokazują, że pojazd będzie należało całkowicie rozmontować celem wykonania poprawek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farba z pedałów już zaczęła schodzić po jeździe próbnej".
Widać dalsze niedoróbki malarskie, u góry przykłąd nakrętki koronkowej w wersji nie istniejącej przed wojną (to jest zresztą powszechne, jeden element potrafi być przykręcany, bez uzasadnienia kilkoma rodzajami nakrętek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak można by dalej i dalej...
Wiadomo na pewno, że będzie trzeba odkręcić wszystkie elementy od podwozia celem choćby wymiany śrub na oryginalne tam gdzie to możliwe.
Będzie trzeba zdemontować układ jezdny tla odczyszczenia skorodowanych elementów i ponownego malowania.
Trzeba zdemontować most, ponieważ jeden z bębnów hamulcowych nie został przeszlifowany i działa na okładziny ścierne jak pilnik. Zresztą trzeba sprawdzić czy most został odrdzewiony.
Czyli zaczynamy praktycznie od nowa. Prace zostały cofnięte o 9 miesięcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę powiedziawszy, obserwując reaktywację z kupy złomu ciągnika C2P myślałem, że osoby będące właścicielami jak i zakłady wykonujące pracę, okażą się profesjonalistami. Sam restauruję zabytkowe motocykle i pierwsze co robię to porządne wypiaskowanie detali i ich zabezpieczenie antykorozyjne dobrymi lakierami. Tu coś nawaliło. Albo właściciel nadmiernie zaufał wykonawcy, albo ten naruszył to zaufanie tnąc koszty i nie robiąc tego od czego należało zacząć. Szkoda, że tyle czasu i zapewne pieniędzy poszło do kosza. Sprawdza się stare powiedzenie (a właściwie dwa): pierwsze: że jak coś się robi to trzeba to robić dobrze, albo wcale i drugie: jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy.
Mimo wszystko życzę wytrwałości i sukcesu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie