pancer48 Napisano 19 Listopad 2010 Napisano 19 Listopad 2010 Przyszedł mi do głowy inny pomysł za radę pewnego towarzysza. Chodzi o samochód pancerny wz.29 Ursus. Czy jest to możliwe ?
polsmol Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Czemu nie skoro nawet już są repliki tego pojazdu? I jeszcze małe pytanie co do C2P. Czy rama przednia z szybami była rekonstruowana na podstawie jakiejś dokumentacji czy resztek oryginału?
PATRON Napisano 23 Listopad 2010 Autor Napisano 23 Listopad 2010 nie jest to możliwe za 24 tys zł ...a gdzie te repliki są bo jakoś nie kojarzę ?Ad ramy :na podstawie resztek, zdjęć i częściowo dokumentacji , rama jest jeszcze nie skończona .PATRON
pancer48 Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Czemu nie jest to możliwe, z bardzo prostej przyczyny. Sam układ przeniesienia napędu kosztuje sporo, do tego pewnie układ napędowy i zawieszenie itd.Właściwie ile może kosztować taka replika z wyszczególnieniem głównie układu przeniesienia napędu i układu jezdnego.
s_boj Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 PATRONIE, mam takie pytanie. Śledzę z zainteresowaniem kolejne etapy rekonstrukcji pojazdów przez FWP, zarówno za pośrednictwem programu Było, nie minęło", jak też i Forum Odkrywcy". Zastanawiam się, czy podczas Waszych wieloletnich poszukiwań części np. do 7TP, trafiliście na jakieś zachowane elementy od pancerek wz. 29 i wz. 34. Czy w praktyce możliwe jest zrekonstruowanie w/w pojazdów z możliwie dużym procentem zastosowania oryginalnych części? Wiadomo też coś może o ewentualnych pomysłach na odtworzenie tks z nkm 20 mm?
PATRON Napisano 23 Listopad 2010 Autor Napisano 23 Listopad 2010 do wz 29 nie spotkałem zadnych elementów , do 34 jest jedna płyta boczna ...więc nie za bogato ...ale wz 29 można wykonać ze zgodnością rzędu 90% do oryginału ....tks z 20 mm...hm .... pożyjemy zobaczymy .PATRON FWP
s_boj Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 a nie byłoby problemu np. z silnikiem Ursus-2A?
pająk Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Hm... Patron, to znaczy że gdzieś się znalazł taki silnik? Możesz coś więcej napisać?Co do rekonstrukcji pojazdów, to jak widzę tworzona jest dokumentacja do C2P i Vickersa, nie mogłem pojechać na tę konferencję a ciekawe rzeczy chłopaki prezentowali:http://www.procax.org.pl/pliki/Plakat_14_Nowosielski_Krajewski_Szponder.pdfhttp://www.procax.org.pl/pliki/Plakat_15_Nowosielski_Krajewski_Szponder.pdfJak słyszałem, w Bovington mogli rozkręcać i mierzyć co chcieli :) w naszych muzeach do tego daleeeeeko.
general Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Patron są może jakieś nowe filmy z jazdy odbudowanym c2p,fajnie by był popatrzeć jak to cudeńko jeżdzi.
PATRON Napisano 23 Listopad 2010 Autor Napisano 23 Listopad 2010 na razie nie będzie nowych zdjęć z jazd bo ruszają prace poprawkowo wykończeniowe które mogą sporo czasu pochłonąć .pająk - jest taki silnikz tą dokumentacją to róznie to bywa , ale na pewno finalnie powstanie PATRON
AR Napisano 24 Marzec 2011 Napisano 24 Marzec 2011 Dla wszystkich zainteresowanych pracami przy renowacji pojazdu.C2P został przewieziony do nowego warsztatu.Wobec licznych niedoróbek, braków i złego wykonania zostanie w najbliższym tygodniu poddany ocenie uprawnionego eksperta PZMot.Wstępne ogledziny po ostatecznym montażu" pokazują, że pojazd będzie należało całkowicie rozmontować celem wykonania poprawek.
Nadwojciech Napisano 24 Marzec 2011 Napisano 24 Marzec 2011 A tak miało być piknie,oby następni mechanicy podołali.
AR Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Piasty wszystkich kół podtrzymujących są nie oczyszczone z korozji, nie wspominając o malowaniu.
AR Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Tu blacha przy pokrywach przednich się nie spasowała"
AR Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Tu ktoś zapomniał pomalować śrubki, zresztą takich przykładów jest bardzo wiele...
AR Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Elementy przykręcano do podwozia różnymi śrubami, większość o 2 cm za długimi.
AR Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Farba z pedałów już zaczęła schodzić po jeździe próbnej".Widać dalsze niedoróbki malarskie, u góry przykłąd nakrętki koronkowej w wersji nie istniejącej przed wojną (to jest zresztą powszechne, jeden element potrafi być przykręcany, bez uzasadnienia kilkoma rodzajami nakrętek).
AR Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 I tak można by dalej i dalej...Wiadomo na pewno, że będzie trzeba odkręcić wszystkie elementy od podwozia celem choćby wymiany śrub na oryginalne tam gdzie to możliwe. Będzie trzeba zdemontować układ jezdny tla odczyszczenia skorodowanych elementów i ponownego malowania.Trzeba zdemontować most, ponieważ jeden z bębnów hamulcowych nie został przeszlifowany i działa na okładziny ścierne jak pilnik. Zresztą trzeba sprawdzić czy most został odrdzewiony.Czyli zaczynamy praktycznie od nowa. Prace zostały cofnięte o 9 miesięcy.
HD1940 Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Prawdę powiedziawszy, obserwując reaktywację z kupy złomu ciągnika C2P myślałem, że osoby będące właścicielami jak i zakłady wykonujące pracę, okażą się profesjonalistami. Sam restauruję zabytkowe motocykle i pierwsze co robię to porządne wypiaskowanie detali i ich zabezpieczenie antykorozyjne dobrymi lakierami. Tu coś nawaliło. Albo właściciel nadmiernie zaufał wykonawcy, albo ten naruszył to zaufanie tnąc koszty i nie robiąc tego od czego należało zacząć. Szkoda, że tyle czasu i zapewne pieniędzy poszło do kosza. Sprawdza się stare powiedzenie (a właściwie dwa): pierwsze: że jak coś się robi to trzeba to robić dobrze, albo wcale i drugie: jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy.Mimo wszystko życzę wytrwałości i sukcesu.
kubelek86 Napisano 25 Marzec 2011 Napisano 25 Marzec 2011 Rozumiem, że te niedoróbki powstały w czasie gdy renowacją i montażem zajmował się Patron z Panem Piotrem"? Jeśli tak do dość ciekawie koresponduje to z jego dotychczasowym dorobkiem"...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.