Skocz do zawartości

Powrót C2P


yoony

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 128
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Adam Rudnicki to bardzo zapracowany człowiek więc nie dziwcie się , że brak mu czasu na pisanie tutaj i publikacje zdjęć. A C2P faktycznie nie jest już od dawna w warsztacie Pancergrzesia. Było, nie mineło" jest wiernym kibicem poczynań Adama Rudnickiego ! Uchyle rąbka tajemnicy... miłosnicy programu będ mile zaskoczeni po nowym roku !!!! Światecznie pozdrawiając toratoratora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Poszukujemy do odbudowy C2P nitów grzybkowych jak na rysunku.
W takich wymiarach nie udaje się znaleźć - według pozyskiwanych informacji nie są obecnie taki produkowane (nieszczęsna szerokość 11mm - wytwarzane są powszechnie 10 i 12 mm).
Stąd gorąca prośba o informację gdyby ktokolwiek wiedział gdzie można takie nity kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi na pytania o wymiary zasobników zamieszczam ich zdjęcia oraz wymiary. Odbudowa zasobników została już niemal zakończona.
Zasobniki odtworzono na podstawie ok 40% zachowanych oryginalnych kątowników oraz niektórych blach.
Zachowane elementy pozwaliły na w pełni wierną odbudowę poczynając od wymiarów kątowników, płaskowników, ich ułożenia, miejsc nitowań i łączeń za pomocą śrub lub spawania etc.

Tu należy nadmienić, że nie są to te same zasobniki, które widać na zdjęciach z 11 marca 2009.
Na zdjęciach z 11.03 są nieudolne wykonane kopie, nie tylko za wąskie w stosunku do oryginału (tak, że nie mieści się w nich zbiornik paliwa), ale także zbudowane z innych kątowników, inaczej ułożonych, inaczej łączonych, bez wykorzystania licznych oryginalnych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za link do gażnika na Allegro.
Szczęśliwie gaźnik taki już mamy.
Poszukuję teraz jedynie aparatu zapłonowego, takiego jak używane w TK-S i C2P (zamiennik o odpowiadających parametrach prod USA z 1942 roku też już jest).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
W zasadzie zachowany i w miarę odrestaurowany jest jeden - ten z USA. Mam jednak pytanie do znawców tematu - na ile pojazd z muzeum w Auburn odpowiada wyglądem zewnętrznym wrześniowemu c2p?

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.weu1918-1939.pl/artyleria/ciagniki/c2p/c2p.jpg&imgrefurl=http://www.weu1918-1939.pl/artyleria/ciagniki/c2p/departament_artylerii_ciagniki_c2p.html&h=329&w=565&sz=64&tbnid=MvkJysGCKSnSmM:&tbnh=78&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Dc2p&usg=__FwnhcaxzxLXiUStWrlCZ_HeMkqE=&ei=KqJoS96KOKGwnQO_o92wBg&sa=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image&ved=0CBcQ9QEwAw
Parę sztuk z 10 BK znalazło się także na Węgrzech, gdzie służyły do obsługi lotnisk. Do dziś przetrwały łącznie 4 sztuki C2P, w tym jeden w muzeum w USA."

W sumie zastanawia ta liczba 4" sztuk. Czy wśród nich jest ten znaleziony podobnie 50 km od Warszawy, zachowany na jednym zdjęciu w jakimś bajorze? Niech ktoś w końcu napisze, czy rzeczywiście dokonano takiego odkrycia i co właściwie obecnie dzieje się z podwarszawskim" wrakiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Dziwne nieco te wymiary zasobnika, Panowie, nawet na oko. Sprawdzam z grubsza i oto por?wnania:

- 290 stanowi ok. 610 x 57 % (widok) - ok. 47.5 % (rachunek)
- 1305 stanowi ok. 610 x 260 % (widok) - ok. 214 % (rachunek)
- 375 stanowi ok. 610 x 85.5 % (widok) - ok. 61 % (rachunek)

Na drugiej fotografii widzimy, jak bardzo inny jest wymiar 375 od wymiaru 350 + 25 (czyli jakoby to samo w sumie). Poza tym ylne" 375 to juz jest tutaj 375 + 25, bo reszta jakby bez mian.
Co tu jest prawdziwe, bo rozrzut cokolwiek zastanawia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie