Skocz do zawartości

PROJEKT 7TP - 2009


akagi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Tak mi sie wydaje, że z nowym rokiem nowy temat trzeba załozyć.

Likn do poprzedniego: http://www.odkrywca-online.pl/projekt-7tp-2008,569238.html#569238

pozdrawiam

JaH - FWP
  • Odpowiedzi 306
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 weeks later...
Napisano
Zadam pytanie nurtujące pewno wielu forumowiczów;) Może wyda się dziwne dla znawców tematu ale osobiście nie wiem ile trwa taka rekonstrukcja. Pytanie brzmi:Czy czołg będzie gotowy na rekonstrukcje Września 2009?";)
Z góry dziękuje!
Napisano
Armata to jest mały miki".
ale odtworzenie kompletnego środka" .....
Tylko przy pancerce" poszliśmy na skróty. Teraz odtwarzamy maxymalnie dokładnie.
Napisano
np mechanizm obrotu wieży ... którego jest pół obudowy i nic więcej ...
np, reanimacja pedaliery działonowego, np wieszaki skrzynek , instalacja elektr,chłodzenia, itp, itd...
armata to akurat jest jeden z mniejszych problemów.


PATRON - FWP
Napisano

Z tą Armatą" to był oczywiście żart.
Nurtuje mnie od jakiegoś czasu właśnie sprawa wnętrza siódemki". Czy są jakieś dane jak wyposażony był czołg i w ogóle jak wyglądał od środka?
Obserwując jakie problemy mają rekonstruktorzy Stuga z Rgilewki z pracami we wnętrzu pojazdu rekonstrukcja wewnętrzna" 7tp to chyba całkowita enigma a przecież Stug to był calak"
Drugie pytanie czy uniesiona z tyłu blacha na wieży z tyłu radiostacji to niemiecka poprawka czołgu czy też jeszcze polskie rozwiązanie?
Bo z tego co widziałem w odbudowanej przez Was siódemce trudno to wywnioskować.
Doklejam fotkę tej uniesionej klapy.

Napisano
Może są jakieś analogie z wieżami boforsa projektowanymi dla finów?
Czy Bofors projektował także mechanizm obrotu wieży czy też tylko skupił się na adaptacji działka 37 mm do użytku czołgowego?
Napisano
uniesiona blacha - klapa wykuszu wieży w odbudowywanym 7TP jest również uchylna, tylko jak na razie nie były montowane zawiasy.
z tym wnętrzem to jest tak że ogólne pojęcie to jest , jest sporo oryginałów, ale niestety jak zwykle zapewne diabeł będzie w szczegółach.

koła napinające są w odlewni,
gąsienice są w toku :-)
analogie do wież boforsa produkowanych dla finów są tylko z odległości 10 metrów, im bliżej tym jest mniej analogii...tak zresztą jak padł mit wymienności części pomiędzy Vikersem, t26 i 7TP ...to po prostu są kompletnie inne pojazdy.


PATRON - FWP

ps. na dzień dzisiejszy sprawa wnętrza jest baaardzo odległa, bo ważą się w tej chwili losy silnika, skrzyni, sprzęgieł itp ...więc sami Państwo rozumiecie ;-)
Napisano
Witam!

W odpowiedzi na wasze pytaniaTak będzie jeżdził!
Koła podtrzynujące jest komplet trzeba nalac nowe gumki!
Koła napinające aktualnie się robią dzięki wielkiej pomocy
Adama Rudnickiego!!
W kwesti wnętrza mamy tylko opisy gdzie co było umieszczone!
Wieża,klapa tylnia org.otwierana.

pozdrowienia
Napisano
Dziękuję za informacje :)
Szkoda, że nie znalazł się jednak żaden nawet zrujnowany calak" 7tp tak jak c2p mielibyście kilka zagadek rozwiązanych :(
Napisano
PATRON, wyslalem Tobie maila z fotkami mojego wskaznika cisnienia oleju Gerlacha, juz calkiem dawno. Nie wiem czy doszly wiec pisze na forum. Pozdrawiam
Napisano
Serwus. Mam do Szaleńców Bożych którzy z takim zapałem realizują to wspaniałe przedsięwzięcie pytanie nieco podchwytliwe. Otóż zastanawia mnie to jak uszczelnicie siódemkę"? Chodzi mi o tak prozaiczny problem jak zabezpieczenie wnętrza przed deszczem. Konstrukcja składająca się z ramy i przykręconych do niej blach nie gwarantuje szczelności. Silikon? I czy wiadomo jak ten problem rozwiązano w czasie produkcji seryjnej? Pozdrawiam i trzymam kciuki. Butch.
Napisano
Witam, mam takie detaliczne pytanie.Interesuje mnie skrzynka narzędziowa" w 7TP - jak wyglądała(o ile istniała)i jaka była jej zawartość. Czy była produkowana specjalnie dla 7TP czy może była to kompilacja narzędzi które składano z tych które były pod ręką?pzdr
Napisano
Skrzynki narzędziowe były przewożone na błotnikach. W środku znajdowały się wsuwane od góry przegródki, na których były umieszczone narzędzia. Widać to szczegółowo na kilku zdjęciach splądrowanych" wozów, gdzie leżą porozrzucane.
Napisano
częścią składową (jedną z ) tych skrzynek był zestaw naprawczy do armaty wraz z kompletem kluczy oraz dodatkową ( w stosunku do zestawu standardowego dla wz 36)zapasową spręzyną

PATRON

ps jak sie dokopię do zdjęć to wstawię zdjęcia oryginalnych drewienek...
Napisano
Na skrzynce przekładniowej;teczka na narzedzia,klucze,wkrętaki i młotek miedziany
na osłonie wału kardanowego;niezbędnik do ckm wz.30 i wąż gumowy do nalewania wody do chłodnicy
na lewych dzwiach przegrody środkowej,w uchwycie;-tłocznica do smaru 1kg ITD!!!!

Wieczorem podam skład pudełka na częsci zapasowe i przybory
W skrzynkach zewnętrznych niemogły byc przewożone zestawy naprawcze do armatki, miejsce narażone na uszkodzenia!!!
pozdrawiam
Napisano
częścią składową (jedną z ) tych skrzynek był zestaw naprawczy do armaty wraz z kompletem kluczy oraz dodatkową ( w stosunku do zestawu standardowego dla wz 36)zapasową sprężyną"

Jesteś przekonany, że tak witalne dla życia czołgu elementy pakowano by do zewnętrznej skrzynki z cienkiej blaszki? A co jeśli w trakcie walki armata się zatnie?albo uszkodzi? Pod obstrzałem będą wyłazić i szukać narzędzi w pudle na błotniku ? Albo jeśli na wertepach część narzędzi wypadnie z niedomkniętej skrzynki ? a rdza ? chyba części do armaty muszą być zawsze gotowe i pod ręką, prawda ?
Używając śladowych ilości mózgu i elementarnych umiejętności analitycznego myślenia, można uznać takie rozumowanie za błędne. Co jak co ale osprzęt do armaty musieli mieć pod ręką, vide Ruscy czy Niemcy.
Skoro tak jak pisze panzergrześ2 wewnątrz wozu był niezbędnik do ckm, to niezbędnik do działa miał być na zewnątrz ? Przecież nawet zestaw narzędzi mechanika był wewnątrz wozu, w skórzanej torbie - już to padłu tutaj.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie