lefa Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Stug wyszedł cały i kompletny, a owa Pantera była wysadzonym w powietrze złomem, pustym w środku - znayczy pełnym kawałków złomu. Rozuwiesz Lefa różnicę.... .....wątpię. Ja też wątpię czy Pan Akagi rozumie róznicę.Jeden i drugi egzemplaż był roz....pierducha.Jeden i drugi jest klepany.Tamten 15 lat ten 7 miesięcy.
akagi Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Lefa.... stug jest wysadzony? Jest zniszczony? Trzeba mu odbudowywać kadłub? Trzeba mu rekostruowac kadlub? Układ jezdny? ITD.Przy cały szacunku dla Tomka i chłopaków - Stug to bardzo zaawansowana renowacja. Pantera ... kompletna rekonstrukcja. Różnica? Mówiąc z angielską wstrzemięźliwością - kolosalna.
piterb1 Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 roznica tez jest taka ze pantera to nie rekonstrukcja tylko skaldak . w absolutnie unikalnym egzemplarzu z cycami - po prostu sie ich pozbyto , pewnie nie pasowały do palnów. pozdr
tomignac Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 ciekawe, czy gdyby dzisiaj znaleziono taką panterę ( nawet wysadzoną, zasypaną, itd. ), to też byliby zwolennicy emontu za granicą" ? Śmiem wątpić. Takie były paskudne czasy. Szkoda, moim zdaniem,że 'wyjechała' z Polski. Pozdrawiam
PATRON Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 tak za wczasu przypominam, że jak co poniektórych poniesie w dyskusji to robie djihad i przyklejam plasterki.PATRON - moderator
lefa Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Panie Akagi ogladałem zdjecia w galeriach.Baszta?Kupa pogiętych i rozsadonych blach(moze Pan nie zauważył rozsadzonej baszty?Ten pęknięty spaw to pewnie opcja fabryczna?).Kadłub?Toż to samo.Wanna niby cała a reszta?Też taka fabryczna opcja?Czyli dokładnie to co w Panterce.Owszem tam nie było PRAWIE wieży.Ale na podstawie tego co było dało by sie wieżę odtworzyc.Pantera-kompletna rekonstrukcja?No fakt .Z całym szacunkiem dla tych co ja robili zrekonstruowali zupełnie cos innego niz dostali.Zna Pan Panie Akagi ten dowcip o blachażu i przystanku autobusowym?Moze lepiej gdyby tą Panterę właśnie ten blachaż robił.
PATRON Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 lefa...ja bym tylko chciał zobaczyć twoje oczka jak byś odtwarzał wieżę " na podstawie tego co było... a drugi raz chciał bym je zobaczyć jak byś dostał fakturkę za metr spawu na wieży...a różnica pomiędzy Odbudową a renowacją... no cóż nie posmakujesz jak nie spróbujesz...ja swoje zdanie mam i go nie zmienię , ale już mi się nie chce o tym pisać ...PATRON
PATRON Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 a i jeszcze jedno ....w sprawie tego blacharza i przystanku ...obawiam się że podstawowym problemem był by właśnie w Polsce ten blacharz który by ją robił....PATRON
acer Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 ....i dlatego właśnie lacharz" znalazł się akurat i przypadkiem w USA.....
akagi Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 czy możemy już nie dobijać tego rupa" (tematu) i nie karmić trolli (prawniczych) ???????
yoony Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Panowie podano informacje że dziś rano że dziś rano zmarł Jacques Littlefield
yoony Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 owa Pantera była wysadzonym w powietrze złomem, pustym w środku"Ten jakże pusty złom po zaawansowanym i długo trwałym remoncie jeździ na silniku pochodzącym z tego konkretnego egzemplarza. pozwolę sobie zacytować The engine in this Panther was not a special engine. It uses the same HL230 that most other Panthers have. The engine that you see in my videos is the same engine that was submerged in the river. 130mm bore, 145 mm stroke, standard 6.8: compression. "Autorem jest Dave Marian jedna z 3 osób bezpośrednio pracującą przy PanterzeJak pracuje silnik i jak jeździ można zobaczyć na stronie Tondmana http://www.toadmanstankpictures.com/panther.htmprzeglądając dokładnie zamieszczone zdjęcia widać również co pozostało z wierzy usunięciu oryginalnego jarzma i pierścienia które posłużyły do budowy nowej wierzy http://www.toadmanstankpictures.com/panther_63.jpghttp://www.toadmanstankpictures.com/panther_62.jpgNa zdjęciach pokazano również etapy remontu skrzyni i silnika. Udało się jednoznacznie stwierdzić że Pantera to standardowy pojazd Aufs A a cycki" zostały przyspawane w warunkach polowych zwykły spaw puścił po kilku uderzeniach młotkiem.Prawdopodobnie największe szkody powstały w okresie miedzy wydobyciem a rozpoczęciem prac spowodowane były pozostawieniem pojazdu pod przysłowiową chmurka.
pomsee Napisano 8 Styczeń 2009 Napisano 8 Styczeń 2009 Potwierdzam to co napisał yoony Jacques Littlefield umarł 7 stycznia na raka, z którym walczył przez kilka ostatnich lat.
pomsee Napisano 8 Styczeń 2009 Napisano 8 Styczeń 2009 Oficjalnie kolekcją J. Littlefielda zajmuje się Military Vehicle Technology Foundation ale nie mam wiedzy jak losy tej fundacji ułożą się w obecnej sytuacji.
Marek Jaszczołt Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 http://au.youtube.com/watch?v=KauAxwx-MpU
lefa Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 Ten malunek co na niej uczyniono to jak rozumiem też na jakiejś podstawie?
Trooper85 Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 Szkoda człowieka. Nie doczekał końca prac. To chyba dobry moment na zakończenie już przepychanek wokól tej maszyny. Należy tylko mieć nadzieję, że kolekcja nie zostanie rozproszona.A wszystkim którzy twierdzą, ze w Polsce tą Pantere można było doprowadzić do stanu w jakim jest obecnie i jako argument podają przykład StuG-a proponuję małe porównanie: jak pomimo ograniczonych środków postępuje renowacja w Poznaniu, a jak wyglądała odbudowa pantery, pomimo mozliwości jakimi dysponuje tamta ekipa.Ci ludzie zrobili coś, co w naszych warunkach, z oczywistych względów, nie jest wykonalne (i jeszcze dłuuuugo nie będzie). I proponuje nie traktować ich jak debili, którzy wzięli spawarkę i gumówkę, coś tam poskładali, a na koniec pomazali farbą wedle własnego widzimisię.Na koniec mam rzeczowe pytanie: czy wiadomo co dokładnie było montowane na osławionych cyckach"? Bo widziałem też takie ostrojstwo zamontowane na Tygrysie.Zdrów!
wm71 Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 Czy czasem te cycki" nie były wyrzutniami granatów?
suchy ss Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 A nie byla to przypadkiem wyrzutnia do obienia" zaslony dymnej? czy cos takiego:>
Trooper85 Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 Raczej nie bardzo. Zarówno w Tygrysie, jak i w Panterze osie cycków" były w poziomie - pomimo pionowych płyt w tygrysie i pochyłych w panterze. To wskazuje, że służyły do zamontowania czegoś co musiało mieć określone położenia.Zdrów!
piterb1 Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 witam. twierdzono ze to do nebli ale moze to poprostu monataz do dodatkowych ekranów?pozdr
Trooper85 Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Biorąc pod uwagę, że we wszystkich niemieckich pojazdach ekrany były montowane na prostej konstrukcji z płaskowników i kątowników ta teorię też chyba można odrzucić.Za to wersja z neblami w sumie nie jest głupia.Zdrów!
balans Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 Szkoda tego J. Littlefielda, tak jak szkoda każdego człowieka, ale chyba [życie jest cyniczne] nadarza się okazja aby wystąpić o zwrot tego zabytku. Bo zgodnie z obowiązującą u nas ustawą [czy się to komuś podoba, czy nie] ten zabytek nie powinien się znaleźć za oceanem, ba nie powinien w ogóle nigdy przekroczyć granic naszego kraju. No chyba, że u nas prawo dotyczy tylko tych maluczkich biegających z wykrywaczami po zagajnikach za guzikami i klamerkami...
pomsee Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 balans w końcówce swojego posta ująłeś sedno sprawy :/
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.