maciek_zagroba Napisano 1 Marzec 2008 Autor Share Napisano 1 Marzec 2008 Mam dość dziwne pytanie. Czy Rosjanie rzucali się pociskami?Jestem początkujący, ale znalazłem już ok.15 łusek od mosinów i tylko jedna ze zbitą spłonką. O co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AK77 Napisano 1 Marzec 2008 Share Napisano 1 Marzec 2008 Przez 70 lat różne rzeczy mogły sie dziać z tymi nabojami. Może był potrzebny proch tylko ? Może ktoś po wojnie się bawił tymi nabojami i je rozcalił ? Tego już nikt się nie dowie.Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ravfal Napisano 1 Marzec 2008 Share Napisano 1 Marzec 2008 Haha Miałem to samo, łuski z mosina z niezbitymi spłonkami a w niektorych był jeszcze proch.Ktoś mi powiedział że gdy jedna ze stron zaczeła przegrywać to niszczyła swoją broń i amunicje aby ta druga jej nie wykorzystała.Niewiem czy to prawda ale to bardzo mozliwe..Pozdrawiam Ravfal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekk Napisano 1 Marzec 2008 Share Napisano 1 Marzec 2008 Miałem podobne doświadczenia, same łuski a spłonki nie zbite, na dodatek trafiały mi się łuski nie zbite a kula wsadzona odwrotnie z powrotem , najpierw myślałem że to jakieś dum dum, ale jak obruszałem kule to się okazało że prochu nie ma w środku. Łuski były dość głęboko i wydaje mi się że proch był potrzebny soldatom np do rozpalenia ogniska.pozdrOtomekk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loszo_ZCH Napisano 1 Marzec 2008 Share Napisano 1 Marzec 2008 z procy nimi stzrelali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...