maciek_zagroba Posted March 1, 2008 Author Posted March 1, 2008 Mam dość dziwne pytanie. Czy Rosjanie rzucali się pociskami?Jestem początkujący, ale znalazłem już ok.15 łusek od mosinów i tylko jedna ze zbitą spłonką. O co chodzi?
AK77 Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Przez 70 lat różne rzeczy mogły sie dziać z tymi nabojami. Może był potrzebny proch tylko ? Może ktoś po wojnie się bawił tymi nabojami i je rozcalił ? Tego już nikt się nie dowie.Pzdr
Ravfal Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Haha Miałem to samo, łuski z mosina z niezbitymi spłonkami a w niektorych był jeszcze proch.Ktoś mi powiedział że gdy jedna ze stron zaczeła przegrywać to niszczyła swoją broń i amunicje aby ta druga jej nie wykorzystała.Niewiem czy to prawda ale to bardzo mozliwe..Pozdrawiam Ravfal
tomekk Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Miałem podobne doświadczenia, same łuski a spłonki nie zbite, na dodatek trafiały mi się łuski nie zbite a kula wsadzona odwrotnie z powrotem , najpierw myślałem że to jakieś dum dum, ale jak obruszałem kule to się okazało że prochu nie ma w środku. Łuski były dość głęboko i wydaje mi się że proch był potrzebny soldatom np do rozpalenia ogniska.pozdrOtomekk
mjut Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 z moich doświadczeń wynika, że jest to pozostałość po wysadzonej amunicji nieprzyjaciela. mam kilka miejsc, gdzie amunicji i iezbitych łusek" uzbierałbyś wiadra.
8total4 Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 dokladnie taką regułę zauważyłem i ja, ale przy starych szlakach komunikacyjnych.wniosek: wozy niedaleko od drogi stac musiały.90% lusek od mosina ktore wychodzą, nie jest wystrzelone.pozdro!
AK77 Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Raflar w jaki sposób Austriacy mieli wykorzystać amunicje mosina do swoich karabinów ?