wojwoj Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 witamco do ekranów - na tyle z lewej strony był zgnieciony wspornik, to jasne.ekran przynajmniej jeden po lewej burcie też był, bo widziałem jak jakiś kolega stoi na nim stopą odgarniając błotko szpadlem :) na górze nadbudowy nie wiedziałem jednak mocowań do wsporników... poza tym - czytajcie uważnie posty Krzysztofa Muchy (Chrisfly) i Marka Jaszczołta i Duncama, bo się na tym znają. Wojtek
jaca2003 Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 Kol Wojwoj to na baszcie były mocowania do ekranów?Mozesz zapodac jakowes foto lub chocby rysunek?Nie mówię ze to jest niemozliwe mówię ze z takim sposobem się nie spotkałem.Ale cóż człowie rodzi się głupi i całe zycie się uczy...Pozdrawiam
WiśniaPanc Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 Wars czekam na telefon w sprawie sprzątania!!! A pogoda jest chyba odpowiedznia, no chyba że czekamy na zime aż śnieg wszystko przykryje.Pozdrowienia dla Grubasa bez niego nie byłoby o czym pisać i co ogladać. Marcin jeszcze raz dzieki.
Duncam Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 Oczywiście miał być Tomaszów Mazowiecki, ten Lubelski" to pewnie przez zapatrzenie się na ChrisFly ;-)wars98 - Brandenburg, od samego początku mój główny typ, jest pewny na 95%. Tędy właśnie wiali i takie mieli wozy na stanie. To mógł też być StuG z 251 DP, ale jak słusznie zauważył Martin Block zapodany przez Marka Jaszczołta, tamte miały zimerita, a ten nie. No i tamte to produkcja znacznie bardziej wczesna, a tu jest późny StuG IV.StuG IV z Pz.Jg.Abt Brandenburg jak w paszczę strzelił :-)PS.1 Już się o to kiedyś pytałem, nikt nie odpowiedział. Jeszcze przed pierwszym wydobyciem wielu ludzi, w tym także tych związanych z Odkrywcą, wiedziało, że to StuG IV a nie III, jak na przykład sądził wars98. Skąd?PS.2 Najwyraźniej prawie wszystkie wraki znajdowane w tym kraju pochodzą z wielkiej ucieczki Niemców ze stycznia 1945. Przynajmniej te, jakie może zobaczyć zwykły śmiertelnik".
wars98 Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 Wiśnia. Moją odpowiedź masz w skrzynce. Tylką tą drogą załatwiam prywatne sprawy.Wybacz, ale kwestie telefonów załatwiam z kim innym.Pozdr. wars98
wars98 Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 Duncam. Proszę, odezwij się do mnie na priva! Mam do Ciebie sprawę.Pozdr. wars98
jc1234 Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Panowie dla tego kto w 100% ustali pochodzenie sprzętu przewidziana jest mała nagroda. Płyta z mnóstwem zdjeć z wydobycia, jakiś film ( mamy obiecane trzy) i taki mały gadżet na dodatek.Jacek
kris_kutno Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Szanowni koledzy - uczestniczący w akcji wyciągania drania z dziury" - tutaj cytuje Jaca2003. Miałem dzisiaj rano tel. z niemiec z muzeum Panzermuseum w Munster. Namierzają jeszcze numery, które wybite były na nadbudówce. Mają już pewne poszlaki ale jeszcze nie chca określić sie w 100%. Kazali mi jeszcze poczekać. Mają prośbę, czy mogą wykorzystać zdjęcia z wydobycia,które były robione przez innych uczestników akcji, bo chcieli zrobić reportaż na swojej stronie internetowej i gazecie muzealnej o nowym eksponacie polskiego muzeum, który jak to oni określili, ewenemet europejskiej eksploracji pancernej. Pozdrawiam wszystkich.
wojwoj Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Kol Wojwoj to na baszcie były mocowania do ekranów?Mozesz zapodac jakowes foto lub chocby rysunek?Nie mówię ze to jest niemozliwe mówię ze z takim sposobem się nie spotkałem.Ale cóż człowie rodzi się głupi i całe zycie się uczy..."Jaca - wyczuwam tu nutę złosliwości ;)tak, dwa środkowe wsporniki trzymające listwę od schuerzen były przykręcane do kwadracików dospawanych do góry nadbudowy. tak samo jak w stugach III, bo to były identyczne nadbudowy, czego - mam nadzieję - już się nauczyłeś :)tak jak na tym rysuneczku http://aber.net.pl/store/cataloque_parts/_a_series/InA51.pdffotek oryginałów nie pokażę, bo mi sie nie chce otworzyć googlipozdrawiamWojtek
jaca2003 Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Czyli jednak były mocowane.Dzięki za rysunek.Ja jednak (bez złosliwości)po prostu jak do tej pory nie zwróciłem na to uwagi.Skupiałem się na jeżu" jako mocowaniu.Pozdrawiam
jotes Napisano 6 Październik 2006 Napisano 6 Październik 2006 Pokazałem ten znak ze StuGa paru osobom. Odpowiedzi nie ma, ale są dość ciekawe (dla mnie) skojarzenia. A to z Bramą Brandenburską (!), a to z żaglem drakkaru Wikingów rozpiętym na maszcie :)
yoony Napisano 7 Październik 2006 Napisano 7 Październik 2006 ducan sprawa banalna został on odnaleziony w archiwach niemieckich przez poprzednich pochodzączych z tym ze ich raczej mało iteresowały takie rzeczy jak czas produkcji czy przynaleznosc
Marek Jaszczołt Napisano 8 Październik 2006 Napisano 8 Październik 2006 Tak przy okazji ekranów. Oceniając zdjęcia można rzec że były 2 sposoby mocowania ekranów na Stugach IV wcześniejszy" i pózniejszy" różniące się poprowadzeniem wsparcia z przodu.Tutaj na zdjęciu tym póżniejszy - zapewne użyte w tym przypadku (i w tym ze Skarżyska też).Marek
Marek Jaszczołt Napisano 8 Październik 2006 Napisano 8 Październik 2006 A tu przykła mocowania wcześniejszego" ekranów.
Marek Jaszczołt Napisano 8 Październik 2006 Napisano 8 Październik 2006 A tu z bliska mocowanie do nadbudówki.
ChrisFly Napisano 8 Październik 2006 Napisano 8 Październik 2006 Miałem w piątek okazję zerknąć na basztę. Ślady po kostkach oraz spawy są ale wygląda na to, że kostki zostały zerwane przez wsporniki gdy pojazd wpadł do rzeczki.jotes, StuG będzie miał prawdopodobnie jeszcze jeden numer podwozia, typowy dla StuG IV z zakładów Krupp-Gruson tzn. z zakresu 100001-100650 lub powyżej 110001.W Spielbergerze jest informacja, że dokumenty z produkcji zakładów Krupp-Gruson i Heereswaffenamt zachowały się tak więc z pewnością uda się do nich dotrzeć.Wszystkie nadbudówki, czy baszty jak kto woli, do StuG-ów IV wykonywały zakłady Brandenburger Eisenwerke GmbH, Brandenburg/Havel, zakład Kirchmöser. Mniemam, że tam należy szukać źródeł numerów i owego ajemniczego" znaku.
ChrisFly Napisano 8 Październik 2006 Napisano 8 Październik 2006 Aha, bym zapomniał jeszcze odpowiedzieć Krzyśkowi.To co zostało w rzeczce to kompletna wanna ze wszystkim co jest w środku oraz z podwoziem. Wszystko to stanowi jedną całość i trzeba będzie to jako całość wyciągać. Wanna była spawana i z pewnością wytrzyma.
krzysiek Napisano 8 Październik 2006 Napisano 8 Październik 2006 To świetna wiadomość ChrisFly. Trzeba tylko czekać na ostateczne wydobycie! PozdrawiamKrzysiek
@ndrew Napisano 9 Październik 2006 Napisano 9 Październik 2006 WitamTen numer 981-to nie jest przypadkiem numer seryjny produktu? I te symbol obok niego to moze nie godło jednostki a np. jakiś symbol techniczny(sposób zaczepienia elementu) gołdo powinno być powtórzone z tyłu (to na nadbudówce jest z boku a powinno byc z raczejz przodu)Godła malowano z większą pieczołowitością i czesto od szablonika.Numery tez były większe(chociaz w wojennej zawierusze i małe wychodziły z pod pędzla)Tak sobie gdybam...Pzdr.@ndrew
marecki z nad rgilewki Napisano 9 Październik 2006 Napisano 9 Październik 2006 jestem miejscowy koledzy i się zastanawiam kiedy bedzie miala miejsce trzecia próba i ostatnia wydobycia wanienki???prosze o przyblizony termin...jak to mówi stare porzekadło DO TRZECHA RAZY SZTUKA...a tutaj ma cos dla tych spragnionych zdjęc z wydobycia!!http://www.grzegorzew.nowoczesnagmina.pl/gener_ug_stara/aktual.php?par=1&tek=
wars98 Napisano 10 Październik 2006 Napisano 10 Październik 2006 Marecki z nad Rgilewki. Na razie termin nie będzie ogłaszany, nawet w przybliżeniu. Trwają prace przy pozyskanych przedmiotach. Musimy też wykonać dokumentację konserwatorską. Pracy mamy co najmniej na pół roku.Dla większości to jest tylko zabawa. Pojechać i wykopać. Tymczasem to jest ciężka harówa. Pół roku papierologii przed wydobyciem i pół roku papierologii po wydobyciu. Wydobycie to ciężka praca, tyle że fizyczna, wielu ludzi. A teraz prace konserwatorskie.Zapewne kiedyś podejmiemy się wydobycia reszty StuG-a IV, ale niepodejmujemy się podawania terminu.Pozdrawiamwars98
balans Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Ja wiem, że jest bardzo ciężko-pisałem już w innym wątku, że gdyby było łatwo to ten Stug już dawno byłby w kraju przodków, albo jako prywatny eksport", albo jako wymiana między muzealna", lub jeszcze za czasów Bieruta byłby w hutniczym piecu. Ale jak się powiedziało A to należy powiedzieć B, tym bardziej że w tym błocie pozostał najbardziej wartościowy fragment pojazdu, a jeżeli dobrze zrozumiałem to zezwolenie jest ważne do końca roku. Jeszcze raz życzę powodzenia, a na papierologię [z wyjątkiem tej najbardziej niezbędnej] zawsze można przeznaczyć długie zimowe wieczory.Pozdrawiam balans
Cronos Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Wars powiem ci coś szczerze (niech mnie zkrytykują). Dla dobra Stuga, Ciebie i tego Forum, pod żadnym pozorem nie podawaj nawet przybliżego czasu wydobycia tylko rób co tylko możesz. Szkoda ze sam nie mogę zabardzo pomóc z powodu całkowitego braku czasu:/
wars98 Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Cronos. Uspokoję Cię. Nie zamierzam :] Będę trzymał w niepewności.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.