Jump to content
  • 0

me 109


goldfinger

Question

Witam .Chciałbym dowiedzieć od Was coś na temat budowy i ogólnie konstrukcji silnika od me 109.chodzi mi głównie o jakieś sprawdzone linki z dużą ilością zdjęć poszczególnych części .dodaje zdjęcie przykładowego podzespołu który znalazłem. Z góry dzięki
pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • Answers 141
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Witam , być może zidentyfikowałem ten samolot , natknąłem się w necie na zdjęcia kokpitu od me 109 gdzie wyraźnie widać podobieństwa kompasu oraz przycisków od podwozia flug" i landung" na zdjęciach zamieszczonych poniżej .To najwyraźniej wyklucza inne typy samolotów ,czekam na wasze opinie ,bo mogę się mylić
pozdr.

http://hkkk.fi/~yrjola/photo/planes/bf109/cockpit.html
Link to comment
Share on other sites

Znalazłem kilka chwil aby sięgnąc opiniu Pana JAna Hofmana z MLP.
Pierwotnie myslałem że pole poszukiwań zawezi mi Zyroskopowy wskaźnik kursu (u ciebie opisany jako sztuczny horyzont) Ale to dość kiepska wskazówka ponieważ stosowany był na wszystkich modelach począwszy od F do końca. Kaształt goleni na fotkach z lasu wskazuje na ME 109 ale dopiero działko MK-108 pozwala na dośc dokładną identyfikację. Na wycinku twojego zdjęcie zaznaczyłem strzałką charakterystyczny kształt komory zamkowej tego działka. Widać także elementy jażma mocującego działko do silnika. W tę artyleryję" były uzbrojone wersje G-6, G-10 i G-14 oraz wersja K-4.
Podeślij mi na priv fotki z lasu w wiekszej rozdzielczości to może uda się znaleźć jakieś elementy które jeszcze dokładniej określą model płatowca.

pzdrwm
bombel

ps. Raz jeszcze specjalne podziękowania dla Pana Janka z MLP

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to Messerschmitt, to raczej Bf 108 Taifun [Me 108], bo to na tym typie samolotów używano silników Argus. A na fot. 3 mogą być właśnie resztki specyficznego dla Argusów mechanizmu przestawiania skoku śmigła ???
pozdr. balans
Link to comment
Share on other sites

Witam.
Na zdjęciu oznaczonym ???" jest chyba wałek z zębatką od przekładni kątowej napędu sprężarki,natomiast na następnym chyba dysk sprężarki z łopatkami choć nie wyraźnie widać.Natomiast KUHLERKLAPPE to będzie przypuszczalnie sterowanie klapkami od chłodzenia chłodnicy olejowej lub wodnej.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information