Jump to content

Szarubek

Forum members
  • Content Count

    836
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tyr - mam wrażenie, że te alusy" były od Jaka-17. Gratulacje dla całej ekipy. Widzę, że uruchamiał osobiście wykonawca remontu :-) Pozdrawiam - Szarubek
  2. S-70i i UH-60M to, mimo zewnętrznego podobieństwa, dwa różne śmigłowce. Rzecz się ma cały czas o te same dwa egzemplarze S-70i, których nie ma kto odebrać w Mielcu, o których mówił Antoni dwa lata temu. Paradoks polega na tym, że one rzeczywiście nadają się do Policji jako następca starych ósemek", ale politycy, którzy o tym decydują, zdają się o tym nie wiedzieć :-)
  3. F-5 był i jest jeden. Drzwi od hangaru przygniotły Cessnę A-37 Dragonfly.
  4. Catadero - duże uproszczenie logistyki: F-34 - jednolite paliwo pola walki. Pamiętam, jak nim tankowałem Mi-2 i Kanię :-)
  5. Tym bardziej, że to АЧХ. Zwróćcie uwagę, że stoper idzie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara :-) https://meshok.net/pic.php?id=30339572
  6. Witam! Stawiam raczej na masę świecącą, pulpit wygląda mi na pochodzący z pociaka powojennej produkcji - przełom lat 40 i 50 XX wieku. Pozdrawiam - Szarubek
  7. Cyt. Speedy Poniekąd ta tradycja trwa u nich od dziś, nawet współcześnie mają tam na uzbrojeniu podwieszane zasobniki strzeleckie z ruchomymi działkami." I nawet my je mamy: asobnik strzelecki SPPU-22-01 sterowany przy pomocy komputera, o całkowitej masie 290 kg. W przedzie zawiera dwulufowe działko GSz-23 umieszczone na ruchomej lawecie, dzięki czemu może być wychylane w dół o kąt 23 stopnie. Z tyłu mieści się układ sterowania oraz 260 naboi. Cały zasobnik może być podwieszany zarówno lufami do przodu jak i do tyłu. Dane do komputera trzeba wprowadzić jeszcze przed lotem – prędkość i wysokość lotu." Źródło: http://www.samoloty.pl/index.php/lotnictwo-wojskowe-hobby-1058/wyposaienie-polskich-sis-powietrznych-hobby-1103/su-22-fitter-hobby-1967?showall=1 Pozdrawiam - Szarubek
  8. Bodziu! Inne dwa zdjęcia Karasia z Twojego postu z 2009-03-22 20:36:59 (i jak sądzę dwóch kolejnych postów) są zamieszczone w książce Tomasza J. Kopańskiego PZL.23 Karaś", wyd. Stratus z 2004 r. na str. 35 z następującym podpisem: estrzelony w dniu 3 września 1939 r. pod Radomskiem Karaś nr 5 (44.85) z 2 (22) Eskadry Liniowej. Kopański" Z treści tej książki, a także J. Pawlaka Polskie eskadry w Wojnie Obronnej 1939" wynika, że w dniu 3 września 2 (22) Eskadra Bombowa Lekka razem z 1 (21) Eskadrą bombardowała niemieckie kolumny pancerne w rejonie Radomsko-Pławno-Gidle i poniosła ciężkie straty, sięgające połowy jej wyjściowego stanu, trudno więc przypisać samolot do konkretnej załogi. Pozdrawiam!
  9. Witam! TomekSz - Twój post z 2009-03-19 20:25:24 przedstawia najprawdopodobniej samolot Władysława Kozłowskiego WK-3 znak SP-AKO: http://www.airwar.ru/enc/other1/wk3.html Pozdrawiam - Szarubek
  10. Natomiast to, które pojawiło się na forum dwa lata temu, ma w opisie Sokolniki", ale nie widać 10" na usterzeniu i mimo podobieństw, wydaje mi się być innym miejscem i innym samolotem - nieco inny rodzaj zniszczeń i inny kierunek pochylenia drzew.
  11. Witam! Zdjęcie Horneta z dnia 2009-03-02 23:58:59 wydaje mi się być wykonanym w tym samym miejscu, co zdjęcie sprzed dwóch lat (pojawiło się w części 8) - zamieszczam obok. Zwrócił mi na to uwagę kolega Czarek drogą e-mailową. Pierwsza myśl, jaka nam się narzuciła to lotnisko Sokolniki w pasie działania Armii Łódź, gdzie 32 Eskadra Rozpoznawcza w dniu 6 września przed odlotem na lotnisko Piastów k. Radomia spaliła Karasia nr 10 (za: Jerzy Pawlak Polskie eskadry w wojnie obronnej Wrzesień 1939" wyd. drugie rozszerzone WKiŁ Warszawa 1991, str. 289). Co jednak na tym lotnisku robiłaby spalona Czapla, która najwyraźniej postawiła popa" przy lądowaniu? Nigdzie wzmianki o tym nie znalazłem. Porównałem kilka zdjęć oraz poczytałem J. Pawlaka i na tej podstawie sądzę, że może to być lotnisko Brzozów w trójkącie Wyszogród - Sochaczew - Łowicz, gdzie w dniu 16 września, w końcowej fazie bitwy nad Bzurą, spotkały się dwie eskadry lotnictwa Armii Poznań: 33 Obserwacyjna i 34 Rozpoznawcza. Za cytowanym już Pawlakiem: na str. 302 - podczas bombardowania 1 Karaś zniszczony, drugi uszkodzony; na str. 375 - 16 września załoga ppo. Tomaszewski i sierż. Nowak podczas powrotu z rozpoznania w rejonie Gąbina doznała uszkodzeń od własnej OPL i rozbiła samolot przy lądowaniu. Zamieszczam zdjęcia z tegoż forum i z archiwów kolegi Czarka. Szanownych Odkrywców proszę o osąd. Pozdrawiam - Szarubek
  12. Polecam również: http://www.militarium.net/wojska_ladowe/shillelagh.php Pozdrawiam - Szarubek
  13. Pepsijames - To cudo nazywa się General Patton M-60A2 i jest wersją czołgu M-60 uzbrojoną w działo-wyrzutnię 152 mm wystrzeliwujace czołgowe przeciwpancerne pociski kierowane MGM-51 Shillelagh.
×
×
  • Create New...

Important Information