Jump to content

Szarubek

Forum members
  • Content Count

    836
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tyr - mam wrażenie, że te alusy" były od Jaka-17. Gratulacje dla całej ekipy. Widzę, że uruchamiał osobiście wykonawca remontu :-) Pozdrawiam - Szarubek
  2. S-70i i UH-60M to, mimo zewnętrznego podobieństwa, dwa różne śmigłowce. Rzecz się ma cały czas o te same dwa egzemplarze S-70i, których nie ma kto odebrać w Mielcu, o których mówił Antoni dwa lata temu. Paradoks polega na tym, że one rzeczywiście nadają się do Policji jako następca starych ósemek", ale politycy, którzy o tym decydują, zdają się o tym nie wiedzieć :-)
  3. F-5 był i jest jeden. Drzwi od hangaru przygniotły Cessnę A-37 Dragonfly.
  4. Catadero - duże uproszczenie logistyki: F-34 - jednolite paliwo pola walki. Pamiętam, jak nim tankowałem Mi-2 i Kanię :-)
  5. Rury żarowe podlegały przeglądom co 50 godzin pracy silnika. Nikt nie myślał wtedy o boroskopii. W praktyce wyglądało to tak, że samolot w ramach prac 50-godzinnych podlegał rozstykówce - miał demontowaną całą tylną część kadłuba wraz z usterzeniem po to, aby dostać się do silnika. Demontowało się z niego komory spalania i wyciągało się z nich rury żarowe do przeglądu wzrokowego. Karty technologiczne opisywały, jaki rodzaj pęknięć jest niedopuszczalny - wtedy zakładało się nowe rury, a stare szły na złom. Na lotniskach stały zrobione z nich kosze na śmieci, grille (dobra blacha żaroodporna - sam taki miałem :-) i temu podobne. Pozdrawiam - Szarubek
  6. Poszukałem, znalazłem. Silnik WK‑1F wyposażony w dopalacz. Produkowany był w WSK-Rzeszów pod oznaczeniem Lis‑5 (licencyjny silnik 5) do roku 1984. Silniki Lis‑5 były stosowane w samolotach Lim‑5 (MiG‑17F), Lim‑5P (MiG‑17PF), Lim‑6M, Lim‑6bis. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/KLIMOW_WK1F_engine_used_in_MiG17,_pic3.JPG https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/KLIMOW_WK1F_engine_used_in_MiG17,_pic1.JPG Pozdrawiam - Szarubek
  7. Zespawane ze sobą rury żarowe z komór spalania silnika LiM-a https://www.flickr.com/photos/theadventurouseye/5470384044 W każdym silniku było ich 9. Na polskim niebie swego czasu pracowały tysiące takich silników :-) Pozdrawiam - Szarubek
  8. Tym bardziej, że to АЧХ. Zwróćcie uwagę, że stoper idzie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara :-) https://meshok.net/pic.php?id=30339572
  9. SB-2M-100 miał dwułopatowe, SB-2M-100A i późniejsze - trójłopatowe. Pozdrawiam - Szarubek
  10. Smutna wiadomość :-) Tak mi się skojarzyło...
  11. SM-1 lub SM-2 Pozdrawiam - Szarubek
  12. Hornet, mam wrażenie, że SB-2 nie miał gwiazdowych motorów. Kształt usterzenia i silniki wskazywałyby raczej na Blenheima. Pozdrawiam - Szarubek
  13. Witam! Stawiam raczej na masę świecącą, pulpit wygląda mi na pochodzący z pociaka powojennej produkcji - przełom lat 40 i 50 XX wieku. Pozdrawiam - Szarubek
  14. Cyt. Speedy Poniekąd ta tradycja trwa u nich od dziś, nawet współcześnie mają tam na uzbrojeniu podwieszane zasobniki strzeleckie z ruchomymi działkami." I nawet my je mamy: asobnik strzelecki SPPU-22-01 sterowany przy pomocy komputera, o całkowitej masie 290 kg. W przedzie zawiera dwulufowe działko GSz-23 umieszczone na ruchomej lawecie, dzięki czemu może być wychylane w dół o kąt 23 stopnie. Z tyłu mieści się układ sterowania oraz 260 naboi. Cały zasobnik może być podwieszany zarówno lufami do przodu jak i do tyłu. Dane do komputera trzeba wprowadzić jeszcze przed lotem – prędkość i wysokość lotu." Źródło: http://www.samoloty.pl/index.php/lotnictwo-wojskowe-hobby-1058/wyposaienie-polskich-sis-powietrznych-hobby-1103/su-22-fitter-hobby-1967?showall=1 Pozdrawiam - Szarubek
  15. Chodzi oczywiście o Pratulin. Zubiked i Aloszak mogliby pokręcić się po okolicach ;-) Pozdrawiam - Szarubek
×
×
  • Create New...

Important Information