TCzapik Napisano 4 Kwiecień 2005 Napisano 4 Kwiecień 2005 C.d.Co jeszcze wynika z numerów taboru rezerwowego 1dpp.A.Przyjrzawszy się numerom wykluczam, iż są to przed po przenumerowaniu. A-w wagony, które ostatecznie otrzymał Śmierć, miały polskie numery [Wd-taka jest seria tej grupy numerów] 390 243, [393 088 taki sam w PP51], artyleryjski jak mi się wydaje 153 ??? [zdjęcie na sronie Dereli i innych] i drugi nn.4. Pruskie węglarki to np. może być ta z Poznańczyka, która jest na stonie Dereli oraz była w tle zdjęcia z nieznanym typem lokomotywy spalinowej, oraz [ale może to pozniej gdy bedziemy moze omawiać typy]B. Problem może być też taki, iż również i inne wagony były nieprzenumerowane. A jeśli stały długi czas zakonserwowane, to numery i serie zaborcze mogły się utrzymać. Tu odpowiedzią są serie literowe [zaborcze były inne niż polskie]. Oprócz tego zakresy numerów pruskie i węgierskie raczej nie wychodziły powyżej 400 000. Austryjackie tak, ale były dzielone kreską, tak: 400-000, w grę wchodzi też pochodzenie rosyjskie.
TCzapik Napisano 4 Kwiecień 2005 Napisano 4 Kwiecień 2005 Odnośnie uściśleńNie wiem czy ma sens rozpisywanie się na forum dlaczego uważam relację Pietrzaka za najbardziej wiarygodną [w końcu to on dowodził pociągiem i powienien najlepiej wiedzieć, chyba że...], bo będziemy się powtarzać. Natomiast Zegan właściwie w ogóle nic nie pisze o składzie pociągu, poza tym, że spotkał artylerzystów którzy ostrzeliwali Niemców z działa 75mm. Co przecież nawet nie wyklucza, że były też inne działa i haubice.Czy ten żołnierz, który mówił o 2 dz. 75mm, walczył w tym pociągu?Gdzie jest ta relacja Koniecznego [też K&O.]Zresztą jeśli nie znajdą się w wykazach dodatkowe wagony 4-osiowe, to dwuosiowe miały tylko po jednym dziale.Wobec tego proponuje przedyskutować kwestie składu i relacji w mniejszym gronie chętnych i zamieścić wnioski.+Grendel i Waldek o jakie materiały i odnośnie jakich węglarek dokładnie wam chodzi?Tu chyba nie ma privów, więc podesłałem Michałowi Dereli pewien materiał z prosbą o udostępnienie Wam mojego maila do dyskusji.Tomasz Czapik
JoncaA Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 Ma ktos lepsza odbitke? Bo nie bardzo jestem pewien co widze.
TCzapik Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 Chyba pisze Piłsudczyk. A jeśli nie to musi być Śmiały.
sadyk Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 Adamie,to co pokazales to Pilsudczyk". Tutaj masz druga czesc tego napisu. Malowal - to jezeli sie niemyle - por. Kaminski. Lora juz z taboru nowego, zdobyczna austriacka nie miala takiego numeru.
sadyk Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 Dla przypomnienia, napis Odsiecz" na napisie Pilsudczyk" - wyraznie widac. Oczywiscie lokomotywa austriacka zdobyczna. Ta Adamowa lokomotywa nie nalezala do zdobycznego i w tym wszystkim to jest najciekawsze.
sadyk Napisano 5 Kwiecień 2005 Napisano 5 Kwiecień 2005 Dodam tylko, ze Adamowe zdjecie podpisywane jest z reguly: czesc pociagu pancernego "Pilsudczyk, ktory oddal wielkie uslugi przy odsieczy Lwowa..."
Grendel Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 TCzapik,Szczerze mowiac bede wdzieczny za wszelkie materialy odnosnie taboru PKP z miedzywojnia.Nie mam nic na ten temat.Wybacz obcesowosc prosby...Odezwe sie na maila.PozdrowieniaGrendel
Grendel Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 Sadyk,W cytowanym przez ciebie podpisie pokutuje rozdzielenie KuK skladu na dwa pociagi - Pilsudczyka" i Smialego"...Stad te stale nieporozumienia.Co to za lokomotywa?73?PozdrowieniaGrendel
Mi.Der Napisano 6 Kwiecień 2005 Autor Napisano 6 Kwiecień 2005 Kształt budki bardziej by mi sugerował 170 lub 80/180, ale rzeczy na kotle nie bardzo się zgadzają (które zresztą są słabo widoczne)
Grendel Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 Takie ladniutkie zdjecie typu 73 w sluzbie CSD znalazlem u siebie.Kabina wyglada nieco inaczej, ale uklad kopulki, piasecznicy i innych szpei" na bojlerze wyglada bardzo podobnie.PozdrowieniaGrendel
Grendel Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 Zas seria 170 wyglada tak...Kabina podobna - reszta odmienna.80/180 poszukam nieco pozniej.PozdrowieniaGrendel
sadyk Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 Wydaje sie, ze Grendel trafil w sedno z ta 73. Czy to nie czasem jedna z wymienianych przez Michala (te grudzien-marzec)?
Grendel Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 Serie 80/180 tez mialy inne ustawienie abojlerowe".Kopula byla w 2/3 dlugosci w strone kabiny.To inna lokomotywa.http://www.dampflok.at/index2.html?/375.htmByla jeszcze podobna klasa IV (a podklasami) linii A.T.E. produkowana we Floridsdorf, ale nie wiem, czy one trafily do Polski.Moim zdaniem to jednak 73.PozdrowieniaGrendel
Mi.Der Napisano 6 Kwiecień 2005 Autor Napisano 6 Kwiecień 2005 Może być i 73. Mówiłem, że reszta mi też nie pasuje :-) Tutaj widoczna jest charakterystyczna piasecznica (siodłowa, na kotle) - ale i coś za nią, czego nie powinno być, a co trochę wygląda na jakąś kopułkę. Ale może to nie jest żaden element konstrukcyjny... Magnuski w Mil.Mod. napisał, że między styczniem a marcem używana była w Piłsudczyku 73.367 only partly armoured". Może to ta. (Albo: 1) opancerzona tak partly", że tego nie widać, 2) opancerzona później, 3) wzmianka o opancerzeniu jest tylko przypuszczeniem)Aha, przy okazji: łaciata pancerna 73 z Mundur i broń" to nie 73.243, jak opisano, bo takiej w Polsce nie było, tylko pewnie 73.348.
Grendel Napisano 7 Kwiecień 2005 Napisano 7 Kwiecień 2005 One tam mialy zbiornik grawitacyjny pre-heater'a(za cholere nie wiem, jak sie to po polsku zwie - wybaczcie).Ale rzeczywiscie wyglada to nieco dziwnie - nie tyle kopulka ile cos bardziej plaskiego - jakis arkusz blachy z prawej strony zbiornika?PozdrowieniaGrendel
TCzapik Napisano 7 Kwiecień 2005 Napisano 7 Kwiecień 2005 A może to jest seria 156 czyli na PKP Tr12.
Grendel Napisano 7 Kwiecień 2005 Napisano 7 Kwiecień 2005 A Tr12 to nie byla seria 270?http://www.dampflok.at/index2.html?/375.htmPozdrowieniaGrendel
TCzapik Napisano 7 Kwiecień 2005 Napisano 7 Kwiecień 2005 Ano była, do Anschlussu w 1938, na kkStB i potem BBO. Po anschlussie dostała klasyfikację DRB - czyli grupę 56, z odpowiednim przedziałem po kropce.A po 45 austryjacy pozostali już przy niemieckim systetemie z małymi modyfikacjami. N.p. odpowiedniki Tr11 były serią 56, a Tr12 serią 156, na OBB.Dziekuję za czujność i pozdrawiam Tomasz Czapik
TCzapik Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 Ad. SadykK&O podają, że z Niepołomnic odjechał 4IX pociąg ewakuacyjny z cześcią kadry i rodzinami, który po uszkodzeniach w Tarnobrzegu 7IX został opuszczony.I pociag Pietrzaka 5IX.Gdzie jest ta relacja Koniecznego? Opublikowana, czy w archiwum?I jaka jest data raportu podającego owe wagony rezerwowe 1dpp. I z miejsca ciśnie się pytanie, jakie wobec tego miał wtedy Śmierć?
sadyk Napisano 12 Kwiecień 2005 Napisano 12 Kwiecień 2005 TCzapik1/4 wrzesnia o godz. 13 Konieczny dostal rozkaz dowodcy dyonu prowadzenia transportu ewakuacyjnego. W calym zestawie wagonow byly tylko weglarki (niekryte) i jedna lora: material sanitarny (izba chorych kompletna)- 1 wagon , zywnosc - 2 wagony, bydlo rzezne - 1 wagon, umundurowanie i material kwaterunkowy - 2 wagony, uzbrojenie i material saperski - 1 wagon, spoldzielnia - 1 wagon (tu kilka rodzin podoficerskich), material techniczny parku - 2 wagony, kancelaria (akta operacyjne, gospodarki zywnosciowej, kwatermistrzostwa i adiutantury) -1 wagon, motocykle i jeden (zepsuty) Fiat Lazik" - 2 wagony, lora z kuchnia + 4 wagony:okolo 30 strzelcow, okolo 100 nie umundurowanych rezerwistow, okolo 20 podchorazych, okolo 15 robotnikow, okolo 10 podoficerow zawodowych. Do transportu dolaczono dwa wagony wegla. Na stacji Podleze doczepiono 4 wagony materialow do budowy toru kolejowego. Dopiero jednak o godzinie 18 parowoz rezerwowy pociagu kapitana Pietrzaka przeciagnal wagony na stacje Podleze. Tu zostal bez lokomotywy. Zdobyl ja dopiero o 5 nad ranem i ruszyl na wschod..... opuszczony zostal 10 wrzesnia pod Jaroslawiem. Pociag Pietraka wyjechal za nim z bazy noca (4/5 IX).2/ Jedna z relacji: Konieczny Bronisław W obronie ojczyzny", Chemik Oświęcimski" nr 16 z 25 VIII 1978.
sadyk Napisano 14 Kwiecień 2005 Napisano 14 Kwiecień 2005 Mi.Der.Czy masz jakies dane na temat Ti4-180?
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.