Spirit of Warsaw Napisano 10 Styczeń 2021 Napisano 10 Styczeń 2021 1 godzinę temu, bodziu000000 napisał: Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 5 Marzec 2021 Napisano 5 Marzec 2021 Czyżby to …Woodhaven? A piwko b. ...zacne... 1 Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 2 Maj 2021 Napisano 2 Maj 2021 SP-GEO, Vulcanair P.68TC Observer w akcji. 28 kwietnia z pokładu maszyny fotografowano Warszawę, aby stworzyć tegoroczny fotoplan dla Ratusza. Cytuj
les05 Napisano 2 Maj 2021 Napisano 2 Maj 2021 Na pasie startowym pierwszeństwo zawsze ma pociąg:) Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 24 Maj 2021 Napisano 24 Maj 2021 - Ach ta globalizacja czyli zrozumieć Herberta M. McLuhana… Cytuj
les05 Napisano 24 Maj 2021 Napisano 24 Maj 2021 Gdyby pilotował Polak, to samolot doleciałby do Wilna do granicy miał kilkanaście kilometrów. Cytuj
Spirit of Warsaw Napisano 14 Lipiec 2021 Napisano 14 Lipiec 2021 Ciekawostka z Brześcia Kujawskiego… https://www.targikielce.pl/o-firmie/aktualnosci/unikatowa-replika-na-aviation-expo-,20409 Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 14 Lipiec 2021 Napisano 14 Lipiec 2021 (edytowane) W dniu 8.06.2021 o 21:57, les05 napisał: Samolot-nielot. Nie był do latania. Miał urzędowy status CL-26, co oznaczało samolot-pomoc dydaktyczną tylko do szkolenia personelu albo do jakichś badań, eksperymentów itp. Transportują go do Spokane Army Air Depot. Edytowane 14 Lipiec 2021 przez Jedburgh_Ops Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 14 Lipiec 2021 Napisano 14 Lipiec 2021 PS On nawet nie ma silników, tylko ma wały śmigieł na podporach. Air depot to air depot - każdy amerykański air depot miał swoje mniejsze lub większe lotnisko. Gdyby ten RP-38 mógł latać to by do tego air depotu sam doleciał. Ale to tylko półmakieta, że tak powiem. Samolot jest z roku budżetowego (nie kalendarzowego) 1940 i program YP-38/XP-38 wciąż jeszcze był supertajny. Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 14 Lipiec 2021 Napisano 14 Lipiec 2021 W dniu 5.03.2021 o 02:10, Woodhaven napisał: Świetna inicjatywa. Święta racja płynąca z tych filmów - ludzie boją się silników, brzydzą się silników, nie interesują się silnikami. Ludzie patrzą na samoloty jak na psy - liczy się tylko eksterier. Nie policzyłbym, ile razy młodsi fani lotnictwa pytają mnie jak takie silniki lotnicze działają, a głównie jak wygląda rozruch silnika lotniczego. Albo mam czas wytłumaczyć, albo nie mam, ale zawsze mówię - ludzie czytajcie. Nawet współczesne podręczniki dla pilotów general aviation mówią o takich rozruchach silników, jakie jeszcze były podczas II wojny. Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 14 Lipiec 2021 Napisano 14 Lipiec 2021 Kiedyś już widziałem ten filmik, jest super! Stara dobra Ameryka - pironabój z II wojny a działajet. Ja to najbardziej lubię korbę, iskrownik i sprzęgło zrywkowe. Czy to będzie Bf 109, czy to będzie StuG albo inna panzerna gadzina - korba załatwia sprawę, żaden pironabój się nie zgubi, nie zamoknie itp. Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 14 Lipiec 2021 Napisano 14 Lipiec 2021 Ano Ludzkość nakręciła się tymi korbami, a nakręciła, żeby trochę polatać. Nawet marynarze musieli kręcić. Poniżej odrestaurowany drugowojenny N3N-3 US Navy. Cytuj
Jedburgh_Ops Napisano 14 Lipiec 2021 Napisano 14 Lipiec 2021 Dużo latadeł drugowojennych lubi korbę do dziś. Cytuj
les05 Napisano 20 Lipiec 2021 Napisano 20 Lipiec 2021 Godzinę temu, Spirit of Warsaw napisał: 11 minut które wstrząsnęły światem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.