bodziu000000 Napisano 19 Maj 2005 Share Napisano 19 Maj 2005 Podobno z Polski.Czy nie jest to ten sam co zdjęciach Fortecy?PzdrBodziu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 20 Maj 2005 Share Napisano 20 Maj 2005 A ten nasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 27 Maj 2005 Share Napisano 27 Maj 2005 Panie Adamie, łaskawie przypominam się o dostawach Dionów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 27 Maj 2005 Autor Share Napisano 27 Maj 2005 no i dobrze, ze przypomniales, bom sie calkiem zapracowal i mi wyszlo".Z tym liczeniem de Dionow w WP wcale nie jest tak prosto. Zamowiono je w 19 roku i zapewne przyszly z ostatnimi transportami armii Hallera - ale, w pierwszej sformowanej aterii zenitowej automobilowej" byly tylko dwa dziala i dwa jaszcze de Dion. Co z reszta? i czy byla jaks reszta? Bo ze jakas dostawa lub jej czesc dotarla to pewne - skoro powstala tez bateria polstala i bateria przyczepkowa z dzialami Schneidera. W kazdym razie - na front pojachaly dwa de Dion z dzialami i dwa jaszcze. Do roku 27 nic sie nie zmienia - stale wykazywane sa dwa dziala i dwa jaszcze. W lipcu 1 i 8 bateria 1 paplot dostaly po dwa dziala i dwa jaszcze, a w listopadzie jaszcze 1 baterii wymieniono na inne,a w 8 wymieniono na inne dzialo. Sadze , ze dziala i jaszcze przyjechaly w 20 roku i zostaly postawione na kolki, procz tych dwoch+dwoch, wspomnianych na poczatku. W kazdym razie na stanie pulku jest w 27 roku 7 dzial (po dwa w bateriach, 1 w parku) i 10 jaszczy (6 w bateriach, 4 w parku). wg stanu spisu z natury" w 1928 roku wykazywane jest w calym WP (a wiec w pulku i zapasie poza pulkiem) 12 dzial.W roku 36 po staremu wykazywane jest 12 dzial i 12 jaszczy i pojawia sie pomysl postawienia dzial na podwoziu PF 621, ale to juz inna historia...Na okrase : de Dion'y pod Palacem Rzeczypospolitej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 27 Maj 2005 Share Napisano 27 Maj 2005 Serdeczne dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 28 Maj 2005 Share Napisano 28 Maj 2005 P. Adamie dotarłem do ciekawych dokumentów w CAW o pierwszych francuskich armatach plot w Wojsku Polskim. 12 grudnia 1919 r. w zakladach w Puteaux przedstawiciel Polskiej Wojskowej Misji Zakupów ppor. Stanislaw Mroczkowski dokonal odbioru armat przeciwlotniczych kalibru 75 mm:– dwóch samochodowych – zamontowanych na podwoziu samochodu „De Dion-Bouton”;– dwóch przyczepkowych – holowanych przez ciagniki typu „Latil”).Armaty przyczepkowe oraz dwa ciagniki do ich holowania byly zupelnie nowe, natomiast armaty samochodowe – uzywane, lecz sprawdzone i przemalowane. Na czas transportu armaty zostaly rozmontowane, po czym zapakowane do skrzyn. Niestety, odebrane armaty przeciwlotnicze i amunicja nie zostaly jednak wyslane do Polski przed 31 grudnia 1919 r. ze wzgledu na brak wagonów. Do przewiezienia tego kompletu (dwóch armat samochodowych, dwóch armat przyczepkowych i czterech armat na platformach oraz ciagników, samochodów i amunicji) bylo potrzebnych az 387 wagonów (37 wagonów na sprzet i oprzyrzadowanie artyleryjskie oraz 350 na amu-nicje). Pierwszy pierwszy transport armat przeciwlotniczych (5 wagonów – 4 dziala i lekki samochód ciezarowy) zostal wyslany miedzy 4 a 10 kwietnia 1920 r., a drugi – miedzy 11 a 18 kwietnia (20 wagonów – 4 dziala i samochody). Armaty przeciwlotnicze dotarly przez Szwajcarie i Austrie do Warszawy specjalnymi transportami, a nie z Armia Hallera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 13 Czerwiec 2005 Share Napisano 13 Czerwiec 2005 A co powiecie na nowe zdjęcie deDiona z Lublina?PzdrBodziu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mi.Der Napisano 15 Czerwiec 2005 Share Napisano 15 Czerwiec 2005 Ja powiem, że wspaniałe i chyba nie będę oryginalny :-)Ale to działo nie w Lublinie, a pozostawione 5 września za Mielcem (lub w Mielcu) wskutek uszkodzenia kierownicy i pęknięcia dyferencjału, a wg innej relacji: uszkodzenia układu kierowniczego i pęknięcia resora przedniego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadyk Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Cos dla Adama,z wakacyjnych podrozy. I gory, i goral, i lornetka, i cztery kola..... i klimat tego zdjecia, az sie prosi o pokazanie. (nie wiem gdzie stawic, ale najlepiej chyba tu....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forteca Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 To zdjecie Bodzia jest z Lublina (28 września), z całej serii negatywu z Bundesarchive (BA/13/75) Zgadzaja się i żYDZI I NUMER - 6097. Dwa zdjęcia tego De Diona były zamieszczone w La campagne de Pologne" Lannoya Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Forteco, niestety, 8 wrzesnia w Lublinie pozostawiono dzialo nr rej. 6103 kpr. Franciszka Barana (z 2 baterii 1 Dywizjonu Samochodowego Artylerii Przeciwlotniczej) w warsztatach 9 Batalionu Pancernego w celu zmiany przednich resorow.Natomiast w Mielcu wlasnie pozostawiono dzialo nr rej. 6097 z powodu pekniecia wasów i wycinka zebatego kierownicy oraz resoru przedniego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Forteca Napisano 10 Sierpień 2005 Share Napisano 10 Sierpień 2005 Ale od 5 do 8 wiele zdarzyc się mogło - ktos mógł je ściągnąć i wykorzystać jako stały przeciwlotniczy punkt ogniowy - świadczyła by o tym podniesiona lufa, nie a spocznij" - zdjęcia są na 99% z Lublina, bo na tym samym negatywie uwieczniono raterskie" spotkanie z bratnią RKKA własnie w Lublinie.Nb. zdjęcia RKKA z Lublina AD 1939 są co najmniej tak samo ciekawe jak te z Brześcia, a prawie w ogóle się ich nie pokazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gebhardt Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 A wogole co to za pojazd na ostatnim zdjeciu? Cos niemieckiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2005 armata plot Kruppa, 80 mm L/45, na podwoziu Benz-Gaggenau Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Forteco, to tylko gdybanie. Armata byla bez zamka, bo go wyjeto. Od 5 do 8 wrzesnia na pewno nikt dziala nie sciagnal, bo po co, jesli przy nim nie bylo amunicji. Uszkodzonych dzial wiele zostalo przy drogach, wystarczy spojerzec na fotograf i nikt jakos nie kwapil sie je sciagac ponad 100 km. Podniesiona lufa o niczym nie swiadczy, przeciez na innych zdjeciach widac, ze ogladali je rozni ludzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Panie Adamie, moim zdaniem to samochodowa armata przeciwlotnicza kalibru 77 mm wz. 14 Rheinmetall L/27(7,7 cm leichte Kw.-Flak L/27 M. 1914 Rheinmetall) na podwoziu Ehrhardta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2005 nie bede sie kopal o podwozie, bo wszystkie samochody z tamtych czasow sa jakos tam podobne do siebie, a w koncu w tym ujeciu widzimy tylko naped lancuchowy, szprychy kol i maske taka jak w wiekszosci niemieckich samochodow(i Benza i Daimlera). Ale 4-tonowy Ehrhard mial naped kardanowy. Prosze zwrocic uwage, ze Rh. ma stosunkowo krotka lufe (27 kalibrow) - tu jest tej dlugosci sporo wiecej i chocby to tylko wskazuje, ze jednak to nie Rh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2005 a Kraftwagengeschutz 14 , kalibru 77 mm tak wygladala... i to nie jest to, co na zdjeciu. Ale dosc madralowania na niemieckie tematy - to w koncu watek IIRP! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 11 Sierpień 2005 Share Napisano 11 Sierpień 2005 Polecam Alfred Muther, Das Gerät der leichten Artillerie vor, in und nach dem Weltkrieg, IV Teil, Fehrwaffen, Beiheft, Berlin 1929, s. 109, fot. 30 i s. 110, fot. 31. Tam są takie szczegóły Rheinmetalla, których u Kruppa nie ma.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Oto RH 7,7 cm wz. 15 L/27 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 A to powiekszenie istotnych elementow Rh 7,7 cm wz. 14 L/27 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M-i Napisano 12 Sierpień 2005 Share Napisano 12 Sierpień 2005 Przepraszam w poscie jest blad, powinno byc wz. 14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2005 i tak mam wyrzuty sumienia, ze to sie dzieje w watku IIRP" -ale posypuje siwy leb popiolem. Niech mnie usprawiedliwia to, ze w wiekopomnym dziele Pataja to zdjecie z 6:52 jest podpisane 80 mm Krupp..itd"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 2 Listopad 2005 Share Napisano 2 Listopad 2005 Niestety, ale chyba z Francji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 4 Listopad 2005 Share Napisano 4 Listopad 2005 Pozwolę sobie na jeszcze jedno zaśmiecenie tego wątku zdjęciami francuskich de Dionów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.