Grendel Napisano 28 Czerwiec 2004 Share Napisano 28 Czerwiec 2004 Pierwowzor FN 63 C/4 RM, czyli TAL(Tracteur Artillerie Lourde) firmy Brossel.Zdjecie z Beute..." - Spielberger'a.PozdrowieniaGrendel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 28 Czerwiec 2004 Share Napisano 28 Czerwiec 2004 Zestawienienie podane wyżej może dotyczyć całego okresu międzywojennego. Jeśli chodzi o armaty i haubice to jest bardzo prawdopodobne, że w latach dwudziestych sprowadzono pewną ich ilość przed rozpoczęciem produkcji licencyjnej. W takim układzie te 54 cziagniki to poprostu Citroen-Kegresse (sorry jeśli przekręciłem) z 1 pam. Przyznam się, że nie wiem ile ich dokladnie było w pułku :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 28 Czerwiec 2004 Share Napisano 28 Czerwiec 2004 i stąd moje pytanie o datowanie dokumentu. Bo byl taki zakup, co do szczegolow w tej chwili nie dotre, ktory obejmowal 54 ciagniki, 20 reflektorow i 5 stacji nasluchowych oraz 40 ciagnikow do nich. Ciagniki to Citroeny-Kegresse P17, P19 i P14. Ale to byl zakup ze srodkow IV transzy pozyczki francuskiej (1931) i te zakupy zrealizowano do konca 1933 roku, a nie w 1939! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 28 Czerwiec 2004 Share Napisano 28 Czerwiec 2004 No i nie byly to ciagniki dla art. ciezkiej. 1 Pam mial 75 i 120 mm (dostal najpierw 54 wozy, nieco pozniej jeszcze jeden i , znowu z malym poslizgiem, jeszce dwa do etatu 57 wozow (razem z poj. dow. i telefonicznymi). Baon elektrotechniczny dostal swoje 40 citroenow za jednym zamachem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwiec 2004 Share Napisano 29 Czerwiec 2004 Hipoteza, że te ciągniki to wcześniejszy zakup jest bardzo interesująca. Autor wzmiankowanej pozycji mógł sie po ludzku /czy z premedytacją ?/ pomylić. Choć akurat ten właśnie przypis dotyczy wyraźnie okresu 1937-1939 co wynika z treści tekstu do którego się odnosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 29 Czerwiec 2004 Share Napisano 29 Czerwiec 2004 no dobra, znalazlem te 40 armat 105 mm (25,5 mln frankow),31 haubic 155 mm (31 mln frankow), 500 jaszczy 75 mm (3 mln frankow). Na potrzeby artylerii wydano 59,5 mln frankow - i byla to IV rata kredytu uzyskana w 1931 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jotes Napisano 29 Czerwiec 2004 Share Napisano 29 Czerwiec 2004 Co nie zmienia faktu, że nadal nie wiemy jaki ciągnik jest na tych zdjęciach ;-)Pzdr,jotes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoncaA Napisano 29 Czerwiec 2004 Share Napisano 29 Czerwiec 2004 No to sobie jeszcze pokombinujemy - natomiast temat wątku chyba mamy wyjasniony, przynajmniej +-. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwiec 2004 Share Napisano 29 Czerwiec 2004 Dzięki za weryfikację informacji i sprostowanie ewidentnego błędu. Dalej więc szukam informacji na temat ciągników, gdyż jeśli nawet ich nie zakupiono to o dokonaniu takiego zakupu z pewnością myślano w latach 1937-1939.Tak na marginesie zbieranie informacji o tego sprzęcie jest bardzo ciężkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziu000000 Napisano 29 Czerwiec 2004 Share Napisano 29 Czerwiec 2004 Jeszcze jedno zdjęcie z prób przeprowadzanych w Polsce.Zdjęcie wzięte z MiF nr 3/2003.Wyraźnie widać znaczek charakterystyczny dla samochodów Latil.PzdrBodziu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mi.Der Napisano 29 Czerwiec 2004 Share Napisano 29 Czerwiec 2004 Właśnie o tym mówiłem co do znaczka - było już w wątku o artylerii http://odkrywca-online.com/picsforum5/5027549.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pzl Napisano 19 Styczeń 2005 Share Napisano 19 Styczeń 2005 Może nie w temacie ciągników francuskich, ale w ogóle ciągników.Bogata dokumentacja fotograficzna m.in: Fiatów 508, Fiatów 621, ciągników C4P, i Pzinż 703, autobusu Pzinż 723, pojazdów specjalistycznych budowanych na ich podwoziach zawarta jest w rękopisie książki J.Grodeckiego Historia fabryki samochodów osobowych i półciężarowych Państwowych Zakładów Inżynierii". Czy ktoś pokusił się już o jej wydanie?. Czasu było sporo, gdyż materiały te pochodzą z połowy lat pięćdziesiątych XX wieku.Np. ciagnik Pzinż 703 znany jest powszechnie ze zdjęcia wykonanego z przodu, a w rzeczonej publikacji mają znajdować się zdjęcia tego pojazdu z boku, i z tyłu...Tam też znajdować mają się dokładne zdjęcia wersji specjalistycznych C4P /warsztatowej, sanitarnej/... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polsmol Napisano 19 Styczeń 2005 Share Napisano 19 Styczeń 2005 Czy masz na myśli ciagnik C5P zbudowany z wykorzystaniem elementów ciężarówki PZInż. 703 ?Post został zmieniony ostatnio przez moderatora polsmol 12:50 19-01-2005 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pzl Napisano 20 Styczeń 2005 Share Napisano 20 Styczeń 2005 Przepraszam, zjadło dwa słówka, powinno być a podwoziu Pzinż 703". Generalnie tak to nazywam gdyż trochę męczy mnie ta mnogość nazw C5P, Pzinż. 342. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 17 Styczeń 2008 Share Napisano 17 Styczeń 2008 Przepraszam, że odświeżam takie starocie, ale ..Pzl, czy wiadomo jest Ci coś bliżej o tej pozycji o której pisałeś ?Kto miał to wydawać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.