Landszaft Napisano 25 Maj 2022 Napisano 25 Maj 2022 Francuskie "tramwaje" Amioty 143 to to było brzydactwo i prawdopodobnie na takim cudactwie się wzorowano, ale przynajmniej miał już nowoczesne próby rozwiązania usterzenia . Niesamowite jest to że samolot był używany 2 lata !! od momentu wyprodukowania do momentu złomowania !!, co pokazuje że MDL kompletnie nie był przygotowany do hangarowania tak wielkich samolotów, a zostawienie ich przez dwa lata na wolnym powietrzu spowodowało destrukcję konstrukcji. Trzeba zaznaczyć że przy udźwigu 2 ton to był jedyny samolot którym można było ćwiczyć zrzut torpedy " oczywiście po przebudowie aby nie zmieniał się środek ciężkości" . niestety wywalono projekt który był w stanie uzbroić MDL w sensowne morskie samoloty dalekiego zwiadu i bombardowania . Zastosowanie Żubra jak wiemy skończyło by się kompletnym fiaskiem , Żubr w wersji kołowej ledwie był w stanie zabrać niewielką masę bomb a co za tym idzie wyposażony w pływaki byłby może tylko letadłem rozpoznawczym i niczym więcej , z masą bomb porównywalną z R XIII ter lub Hydro albo Lublinem R VIII czyli dopiero kompletne fiasko . W dodatku Żubr byłby tak samo wielki jak R XX i tez były by problemy z hangarowaniem i taka sama trwałość konstrukcji czyli kratownica stalowa drewno i szmaty. R XX jak na początek lat 30 tych to była i tak udana konstrukcja do dopracowania ale w 39 już moralnie się starzała , na nasz klimat samolot szmaciany w trybie eksploatacji morskiej i ciągłej wilgoci z solą nie miał racji bytu z uwagi na krótką żywotność. O ile małe konstrukcje jeszcze dało się chować w starych hangarach to do dużych konstrukcji MDL musiał by przygotować bazę z nowoczesnymi hangarami. Zresztą wystarczy zobaczyć żywotność samolotów użytkowanych przez MDL w naszych warunkach np Latham 43 " pierwszy skasowany po 3 latach ostatni po 8" czy Leo H 135 " taki sam okres eksploatacji pierwszy skasowany w 1930 po 3 latach eksploatacji a ostatni w 34 po niecałych 7 latach" i tak samo z LeO H 13 b od wprowadzenia do zakończenia eksploatacji 6 lat . W tym czasie masa krajów na świecie w latach 30 budowała samoloty pływakowe jak i łodzie latające metalowe a nie szmaciane . 1 Cytuj
Sedco Express Napisano 26 Maj 2022 Napisano 26 Maj 2022 Słabej jakości zdjęcia ale niezmiernie ciekawe - zrobione przez jednego z członków załogi "pterodaktyla" w trakcie wspomnianej uprzednio parady. Cytuj
formoza58 Napisano 26 Maj 2022 Autor Napisano 26 Maj 2022 To fakt , zdjęcia ciekawsze niż niejedno o dobrej jakości --------------------------------------- Moje również nie za dobrej jakości. Cytuj
formoza58 Napisano 26 Maj 2022 Autor Napisano 26 Maj 2022 Środkowy, ten z kopułą, to chyba wersja R XX B? Cytuj
formoza58 Napisano 26 Maj 2022 Autor Napisano 26 Maj 2022 Jakby to byl koniec Lublin R XX, to Sedco, zaproponuj następny typ. Niech się więcej uzbiera do kolejnego antraktu . Cytuj
ptasznik Napisano 26 Maj 2022 Napisano 26 Maj 2022 (edytowane) 13 godzin temu, Sedco Express napisał: Słabej jakości zdjęcia ale niezmiernie ciekawe Super ! Musowo dodać do kolekcji z okrętami, bo też na fotce są. Na pierwszej wygląda na kanonierkę ''Komendant Piłsudski'', która prowadziła Dywizjon Minowców. Widać małą rzecz, pomijaną na rysunkach, obrazach i modelu też, wybrzuszenie przed wiatrochronem pilota. Edytowane 26 Maj 2022 przez ptasznik Cytuj
Sedco Express Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Chyba nie było - LeO jeszcze z francuską numeracją i oznaczeniem lotnictwa morskiego (kotwica). Cytuj
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 (edytowane) Dobrze, jak antrakt,to antrakt ;-) Tego również nie było... LeO nad Horodyszczem w lipcu 1930 roku. W głębi od lewej " Admirał Sierpinek". Edytowane 27 Maj 2022 przez formoza58 Cytuj
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 19 minut temu, Sedco Express napisał: Latham Tego Lathama z 1 eskadry liniowej na brzegu Wisły w Warszawie , zamieściłem bodaj na stronie nr.1 Cytuj
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 16 godzin temu, formoza58 napisał: Jakby to byl koniec Lublin R XX, to Sedco, zaproponuj następny typ. To ja może zaproponuję... LUBECK TRAVEMUNDE F- 4, jeden z pierwszych samolotów polskiego Lotnictwa Morskiego... Cytuj
Sedco Express Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Lubeck - Travemunde LT F - 2. Zmieniono nazwę typu po badaniach (dawniej określany był jako LT F - 4) Cytuj
Sedco Express Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Na przedostatnich zdjęciach - zdj. pierwsze LT - F2 - pierwszy z prawej. Cytuj
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 Warto dodać, ze że zw 1922 roku podczas pokazów, z tego samolotu poleciała bomba, która eksplodując położyła trupem 13 osób, raniąc ponad trzydzieści. Cytuj
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 36 minut temu, formoza58 napisał: Warto dodać, ze że zw 1922 roku podczas pokazów, z tego samolotu poleciała bomba, która eksplodując położyła trupem 13 osób, raniąc ponad trzydzieści. Wg. innych danych w tragedii 15 sierpnia 1922 roku zginęło 9 osób. Pilot próbował popełnić samobójstwo, a spory czas po tragedii marynarze mieli " do tyłu" u mieszkańców Pucka. Dwa zdjęcia wraka samolotu pochodzą z 21 sierpnia 1924 roku, kiedy samolot runął w wody zatoki. Zginął wtedy chor. pil. Andrzej Zubrzycki. Cytuj
Sedco Express Napisano 28 Maj 2022 Napisano 28 Maj 2022 7 godzin temu, formoza58 napisał: Jw. Bardzo interesujące zdjęcie -widać wyraźnie pokrycie dolnych skrzydeł płótnem drukowanym w deseń Lozenge Marine. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.