Landszaft Napisano 25 Maj 2022 Napisano 25 Maj 2022 Francuskie "tramwaje" Amioty 143 to to było brzydactwo i prawdopodobnie na takim cudactwie się wzorowano, ale przynajmniej miał już nowoczesne próby rozwiązania usterzenia . Niesamowite jest to że samolot był używany 2 lata !! od momentu wyprodukowania do momentu złomowania !!, co pokazuje że MDL kompletnie nie był przygotowany do hangarowania tak wielkich samolotów, a zostawienie ich przez dwa lata na wolnym powietrzu spowodowało destrukcję konstrukcji. Trzeba zaznaczyć że przy udźwigu 2 ton to był jedyny samolot którym można było ćwiczyć zrzut torpedy " oczywiście po przebudowie aby nie zmieniał się środek ciężkości" . niestety wywalono projekt który był w stanie uzbroić MDL w sensowne morskie samoloty dalekiego zwiadu i bombardowania . Zastosowanie Żubra jak wiemy skończyło by się kompletnym fiaskiem , Żubr w wersji kołowej ledwie był w stanie zabrać niewielką masę bomb a co za tym idzie wyposażony w pływaki byłby może tylko letadłem rozpoznawczym i niczym więcej , z masą bomb porównywalną z R XIII ter lub Hydro albo Lublinem R VIII czyli dopiero kompletne fiasko . W dodatku Żubr byłby tak samo wielki jak R XX i tez były by problemy z hangarowaniem i taka sama trwałość konstrukcji czyli kratownica stalowa drewno i szmaty. R XX jak na początek lat 30 tych to była i tak udana konstrukcja do dopracowania ale w 39 już moralnie się starzała , na nasz klimat samolot szmaciany w trybie eksploatacji morskiej i ciągłej wilgoci z solą nie miał racji bytu z uwagi na krótką żywotność. O ile małe konstrukcje jeszcze dało się chować w starych hangarach to do dużych konstrukcji MDL musiał by przygotować bazę z nowoczesnymi hangarami. Zresztą wystarczy zobaczyć żywotność samolotów użytkowanych przez MDL w naszych warunkach np Latham 43 " pierwszy skasowany po 3 latach ostatni po 8" czy Leo H 135 " taki sam okres eksploatacji pierwszy skasowany w 1930 po 3 latach eksploatacji a ostatni w 34 po niecałych 7 latach" i tak samo z LeO H 13 b od wprowadzenia do zakończenia eksploatacji 6 lat . W tym czasie masa krajów na świecie w latach 30 budowała samoloty pływakowe jak i łodzie latające metalowe a nie szmaciane . 1
Sedco Express Napisano 26 Maj 2022 Napisano 26 Maj 2022 Słabej jakości zdjęcia ale niezmiernie ciekawe - zrobione przez jednego z członków załogi "pterodaktyla" w trakcie wspomnianej uprzednio parady.
formoza58 Napisano 26 Maj 2022 Autor Napisano 26 Maj 2022 To fakt , zdjęcia ciekawsze niż niejedno o dobrej jakości --------------------------------------- Moje również nie za dobrej jakości.
formoza58 Napisano 26 Maj 2022 Autor Napisano 26 Maj 2022 Środkowy, ten z kopułą, to chyba wersja R XX B?
formoza58 Napisano 26 Maj 2022 Autor Napisano 26 Maj 2022 Jakby to byl koniec Lublin R XX, to Sedco, zaproponuj następny typ. Niech się więcej uzbiera do kolejnego antraktu .
ptasznik Napisano 26 Maj 2022 Napisano 26 Maj 2022 (edytowane) 13 godzin temu, Sedco Express napisał: Słabej jakości zdjęcia ale niezmiernie ciekawe Super ! Musowo dodać do kolekcji z okrętami, bo też na fotce są. Na pierwszej wygląda na kanonierkę ''Komendant Piłsudski'', która prowadziła Dywizjon Minowców. Widać małą rzecz, pomijaną na rysunkach, obrazach i modelu też, wybrzuszenie przed wiatrochronem pilota. Edytowane 26 Maj 2022 przez ptasznik
Sedco Express Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Chyba nie było - LeO jeszcze z francuską numeracją i oznaczeniem lotnictwa morskiego (kotwica).
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 (edytowane) Dobrze, jak antrakt,to antrakt ;-) Tego również nie było... LeO nad Horodyszczem w lipcu 1930 roku. W głębi od lewej " Admirał Sierpinek". Edytowane 27 Maj 2022 przez formoza58
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 19 minut temu, Sedco Express napisał: Latham Tego Lathama z 1 eskadry liniowej na brzegu Wisły w Warszawie , zamieściłem bodaj na stronie nr.1
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 16 godzin temu, formoza58 napisał: Jakby to byl koniec Lublin R XX, to Sedco, zaproponuj następny typ. To ja może zaproponuję... LUBECK TRAVEMUNDE F- 4, jeden z pierwszych samolotów polskiego Lotnictwa Morskiego...
Sedco Express Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Lubeck - Travemunde LT F - 2. Zmieniono nazwę typu po badaniach (dawniej określany był jako LT F - 4)
Sedco Express Napisano 27 Maj 2022 Napisano 27 Maj 2022 Na przedostatnich zdjęciach - zdj. pierwsze LT - F2 - pierwszy z prawej.
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 Warto dodać, ze że zw 1922 roku podczas pokazów, z tego samolotu poleciała bomba, która eksplodując położyła trupem 13 osób, raniąc ponad trzydzieści.
formoza58 Napisano 27 Maj 2022 Autor Napisano 27 Maj 2022 36 minut temu, formoza58 napisał: Warto dodać, ze że zw 1922 roku podczas pokazów, z tego samolotu poleciała bomba, która eksplodując położyła trupem 13 osób, raniąc ponad trzydzieści. Wg. innych danych w tragedii 15 sierpnia 1922 roku zginęło 9 osób. Pilot próbował popełnić samobójstwo, a spory czas po tragedii marynarze mieli " do tyłu" u mieszkańców Pucka. Dwa zdjęcia wraka samolotu pochodzą z 21 sierpnia 1924 roku, kiedy samolot runął w wody zatoki. Zginął wtedy chor. pil. Andrzej Zubrzycki.
Sedco Express Napisano 28 Maj 2022 Napisano 28 Maj 2022 7 godzin temu, formoza58 napisał: Jw. Bardzo interesujące zdjęcie -widać wyraźnie pokrycie dolnych skrzydeł płótnem drukowanym w deseń Lozenge Marine.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się