Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 11.06.2022 o 12:09, formoza58 napisał:

I jeszcze jedna z lat trzydziestych...

motorowka mdlot.JPG

motorowka mdlot4.JPG

Uzupełnienie.

Domniemane oznaczenia L-2 (III) i L-3 (II) przejęte po wycofanych jednostkach. Pierwszy L-3 to motorówka typu ''Linz'' M.3. Poprzednie L-2 ???

Podana poniżej wyporność 7 t. jest błędna, powinno być więcej, a znaleziona w zapiskach wielkość 17,96 t. jest raczej orientacyjna i powinna być różna z uwagi na różne napędy.

''L-2'' miała jeden silnik o mocy 72 KM pochodzący z wycofanej ''L-7''.

Przejęte przez Niemców i wcielone do służby, podobno jako Fl.D. 215 i Fl.D. 211.

100_1730 (3).JPG

Napisano

Z zapisków

L-4 eks Meduza, z Gdańska, 1932 rok. Około 3,4 t, 8,0x1,7x0,5 m silnik 106 KM, 23 w. Przejęta przez Niemców jako FL.D. 228.

M 4 (II) motorówka z kontrtorpedowca ''Burza'', 12.05.1939. 2,4 t, 6,93x2,11x0,64 m, silnik 10 KM, 5 w. Przejęta przez Niemców jako Fl.D. 221.

L-5 eks Chris Craft ?, 1936 rok, 0,8 t, 6,75x1,85x0,3 m, silnik 125 KM, 28 w. Przejęta i wcielona jako Fl.D. 217.

L-6 motorówka z transportowca ''Wilja'', 1936 rok, około 2,5 t, 8,5x2,0x0,5 m, silnik 20 KM, 10 w. Przejęta jako Fl.D. 229.

L-7 z hulku szkolnego ''Bałtyk'', 1936 rok. Wycofana w 1938 z powodu zużycia, silnik 72 KM wmontowano w nowej L-2.

Napisano

W temacie taboru żeglugi "szuwarowej" MDLotu to wyszperałem taką informację:

12.07.1939 r. dotarła do Pucka pierwsza motorówka (jednośrubowa) "L 2"

25.08.1939 r. druga motorówka (dwuśrubowa) "L 3"

Obie miały być taborem pływającym do obsługi wodnosamolotów CANT Z-506 B "Airone".

Napisano
5 godzin temu, Sedco Express napisał:

Artystyczna wizja  LWS - 5 "Żubr" drugiego prócz RWD-22 niezrealizowanego projektu wodnosamolotu dla MDLotu

LWS-5 Żubr.png

No i były by dwie " paskudy" ;-) 

Napisano
42 minuty temu, ptasznik napisał:

Lubeck Travemunde F-4, numer 7, wypadek 21 sierpnia 1924.

Lubeck Travemunde F4 nr 7 21.08.1924.png

F-2 nr "7" (dawniej określany jako F-4)

Warto zwrócić uwagę na końcówkę prawego dolnego skrzydła - za szachownica widoczny (słabo) biały pas po zamalowanym krzyżu patee.

Na górnych powierzchniach górnych skrzydeł nie było szachownic tylko czarne pasy (zamalowane krzyże).

Napisano
4 godziny temu, Sedco Express napisał:

F-2 nr "7" (dawniej określany jako F-4)

Warto zwrócić uwagę na końcówkę prawego dolnego skrzydła - za szachownica widoczny (słabo) biały pas po zamalowanym krzyżu patee.

Na górnych powierzchniach górnych skrzydeł nie było szachownic tylko czarne pasy (zamalowane krzyże).

Tutaj może lepsze.

lubeck 23e.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie