Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na "wrotkach" armatę można było holować w terenie, na drodze, nawet gruntowej, było więc łatwiej. "Wrotki" umożliwiały jazdę z większą prędkością. Może było tak, że transport odbywał się na niewielką odległość i obsłudze nie chciało się posadzić na nich armaty albo "wrotki" były uszkodzone?

Napisano (edytowane)

Albo to testy holowania armaty bez wrotek, tu możemy gdybać ale fotografia bardzo ciekawa (chyba "wypłynęła" po raz pierwszy) , proszę zwrócić uwagę na gogle na rogatywkach żołnierzy siedzących na pace Citroena, niby nic ale jednak.

Edytowane przez Edmundo
Napisano

Owszem  na wrotkach można było  holować i w terenie jednak z uwagi na  szerokość kół i ich małą średnicę  było to raczej mało efektywne (spore naciski jednostkowe na podłoże - co było  m.in powodem zarzucenia stosowania wrotek w późniejszych latach). Zasadniczym powodem powstania wrotek było umożliwienie  holowania armat z kołami drewniano-metalowymi po drogach z prędkościami  rzędu około 20 km/h, w odróżnieniu od dopuszczalnych dotąd prędkości  marszowych 7-8 km/h (chwilowo dopuszczano nawet i 12km/h). Takie ograniczenie  wynikało z faktu nie resorowania zawieszenia armaty  a tym samym  destrukcyjnego wpływu drgań i wstrząsów powstających podczas jazdy na koła, oś oraz przyrządy działa. Na drogach gruntowych  (zwłaszcza piaszczystych) drgania i wstrząsy były  siłą rzeczy nieco mniejsze niż na drogach  o twardej nawierzchni. Czas nakładania wrotek też  troszkę wynosił i przy zwykłej zmianie  stanowiska w terenie nie musiały być one zakładane ( być może  zdjęcie przedstawia  działon właśnie w trakcie zmiany stanowiska).

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie