Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
3 godziny temu, formoza58 napisał:

Jw.

Na jednym z lotnisk lwowskich, w 1920 roku.

LOR S SAMOL LWOW 20R.JPG

Ciekawe zdjęcie bo prócz ogólnie znanych :-) samolotów z lewej, widoczny jest samolot niszczycielski z 21.EN - jeden z dwóch Friedrichshafenów G-IIIa (podwójne stateczniki poziome i pionowe ) - był jeszcze trzeci  F G-III ale ten miał pojedyncze opierzenie.

Napisano

Błędny opis - czyżby w Muzeum Lotnictwa w Krakowie nie mieli speców od identyfikacji typów samolotów ?

Autor a jest nim M.Niestrawski zamieszcza zdjęcia z błędnym opisem a powinien je dokładnie sprawdzić przed przed drukiem.

"Polskie wojska lotnicze...." (str.338) wydanie z 2017 r.) i takie same po dwóch latach w "Lotnictwo w wojnie polsko-ukraińskiej 1918-1919" (Przemyśl 2019) na str. 147.

Nie jest to żaden SPAD S.VIIC.1 a rozbity przez mjr pil.L.Rayskiego w trakcie próbnego lotu Sopwith 1 F.1 Camel - Lwów 01.08.1921 r.

PS - przy obecnie wysokich cenach książek niedopuszczalne są takie omyłki. Jest ich sporo w książkach różnych autorów.

 

 

polskie wojska lotnicze.png

lotnictwo w wojnie.png

Napisano
9 godzin temu, Sedco Express napisał:

PS - przy obecnie wysokich cenach książek niedopuszczalne są takie omyłki. Jest ich sporo w książkach różnych autorów.

niedopuszczalne są takie omyłki przy wysokich jak i niskich cenach książek.

Napisano

Foto przykładowe, jako dowód pokrycia szczelin lotek paskami materiału (prawdopodobnie skóra). To samo było z klapami - ale tu już tylko od góry. Resztę widać na ujęciach od spodu.
Modelarze uparcie 'zapuszczają" szczeliny na czarno.

  • Super 1
Napisano
24 minuty temu, KayFranz napisał:

Foto przykładowe, jako dowód pokrycia szczelin lotek paskami materiału (prawdopodobnie skóra). To samo było z klapami - ale tu już tylko od góry. Resztę widać na ujęciach od spodu.
Modelarze uparcie 'zapuszczają" szczeliny na czarno.

Bardzo cenne spostrzeżenie. Ciekaw jestem w jakim celu - zwiększenia pow. nośnej ?

RWD-6.png

RWD-6 SP-AHN.png

Napisano

Aerodynamika - a dokładniej wygładzenie opływu, czyli polepszenie prędkości maksymalnej podczas wyścigu.
Zauważ, że płat RWD-6 jest idealnie pokryty naciągniętym pokryciem, bez żadnych zapadlisk, charakterystycznych dla większości innych samolotów z tamtych lat. Na dobrych jakościowo fotografiach widać, że wygląda to niemal jak "blacha".

Napisano
2 godziny temu, KayFranz napisał:

Aerodynamika - a dokładniej wygładzenie opływu, czyli polepszenie prędkości maksymalnej podczas wyścigu.
Zauważ, że płat RWD-6 jest idealnie pokryty naciągniętym pokryciem, bez żadnych zapadlisk, charakterystycznych dla większości innych samolotów z tamtych lat. Na dobrych jakościowo fotografiach widać, że wygląda to niemal jak "blacha".

Dziękuję za informacje.

  • 2 weeks later...
Napisano
W dniu 17.03.2022 o 10:34, Sedco Express napisał:

Bardzo cenne spostrzeżenie. Ciekaw jestem w jakim celu - zwiększenia pow. nośnej ?

RWD-6.png

RWD-6 SP-AHN.png

Zwiększenia siły nośnej nie, ale w celu minimalizowania oporu. Każda szczelina to opór. Do dziś w szybowcach zakleja się taśmą klejącą szczelinę między łączeniem skrzydła z kadłubem.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie