Skocz do zawartości

Pociąg z diamentami znaleziony pod Wałbrzychem? Niewykluczone! vol. 4


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 261
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Oho - Yeti wstał prawą nogą... :D Proszę jednak o poprawienie tytułu wątku na poprawny.


________________________

Sonic- tytuł jest poprawny...
Św. Grala szukają kilkaset lat, Bursztynowej Komnaty kilkadziesiąt, pociągu też... Taki tytuł na wyrost...


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 09:53 05-09-2015
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'Andreas Richter i Piotr Koper twierdzą, że znaleźli w wałbrzyskich podziemiach pancerny pociąg z czasów II wojny światowej. Wczoraj ujawnili się w mediach i internecie, prezentując materiał z georadaru. Wg eksperta to fotomontaż'


http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35751,18712808,fotomontaz-specjalisci-krytykuja-odkrywcow-pociagu.html#MT


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 10:03 05-09-2015
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35751,18712808,fotomontaz-specjalisci-krytykuja-odkrywcow-pociagu.html

Złoty pociąg? Gołym okiem widać fałsz

Polak i Niemiec założyli też stronę internetową xyz-spolkacywilna.pl, na której opublikowali rzekome zdjęcia z georadaru firmy KS-Analysis model KS-700. Twierdzą, że widać na nich przekrój gruntu, a w nim tunel i prowadzący do niego 50-metrowy szyb.

Pokazaliśmy to zdjęcie Wiesławowi Nawrockiemu z Zakładu Badań Nieniszczących w Krakowie, który pracuje na georadarach od ponad 30 lat. - To zdjęcie to fotomontaż, złożony z dwóch obrazów o innej rozdzielczości. Widać to gołym okiem, wystarczy je powiększyć i porównać piksele. Nawrocki dodaje, że zdjęcia z georadaru wyglądają inaczej. - Sprawiają wrażenie bardziej skanu laserowego, wręcz rentgenowskiego. Tu widać po zdjęciu, że mamy do czynienia z nową, ale dość tanią aparaturą. Nie chce mi się wierzyć, że potrafi takie cuda - komentuje ekspert.

Zadzwoniliśmy do jednego z rzekomych odkrywców, ale odmówił rozmowy. - Po weekendzie planujemy konferencję prasową. Do tej pory nie będziemy udzielać informacji, wszystko jest w naszym oświadczeniu - powiedział nam przez telefon Koper.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego marecki, pomyśl nad tym co piszesz, bo piszesz jakbyś wiedział, że żadnego pociągu niema ( skąd ta wiedza :)
Idąc twoim tokiem myślenia, to można pomyśleć, że zgłaszający to masochiści i cytując twoje słowa pragną być ciężko ukarani"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marecki, za co na tym etapie żądasz krwi"? Trochę wcześnie - tak bez dowodów przestępstwa"!

Przeglądałem poglądowe zdjęcia-wizualizacje (przekroje gruntu) zamieszczone na stronie producenta urządzenia KS-700.

Nie dopatrzyłem się tam tak mocno zróżnicowanych pod względem rozdzielczości obrazów jakie zaprezentowali odkrywcy pociągu. Prezentowane na stronach KS ANALYSIS wizualizacje pozbawione są pikselozy" wynikającej z małej rozdzielczości. Wizualizacje widm (przejścia tonalne barw) poszczególnych warstw geologicznych/ośrodków są płynne".

Odkrywcy powinni opisać metodologię badań/powstania tych obrazów bo to jest niejasne. Tak samo jak nie jasne są dla mnie pokazane obrazy szybu" / unelu" w kontekście stwierdzenia o zakopanym" pociągu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2015-08-29 20:39:02 @marecki napisal: o tumany nie odkrywcy pociagu , mysleli ze zalapia sie na 10% znaleznego i oszukaja wszystkich , dzis w poplochu staraja sie wycowac swoje pisma w sprawie wskazania ukrytego skladu..."

Na moje zapytanie skad posiada takie informacje nie uzyskalem odpowiedzi do dnia dzisiejszego...

Dodatkowo chcialbym wiedziec jak sie ma to stwierdzenie do faktu, iz obydwaj panowie sie ujawnili oraz zadeklarowali, ze sa gotowi podjecia sie wydobycia tego pociagu?

--------------------------------------------------------------------------

Proponowalbym, zeby kolega marecki" zaprzestal rzucania falszywych oskarzen oraz siania zametu na tym forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując zdjęcie georadarowe można pokusić się o zrobienie przekroju poprzecznego miejsca w którym stoi pociąg. Kolory odwzorowują wysokość terenu adekwatnie do zdjęcia georadaru, oczywiście w przybliżeniu. Wygląda to jak nasyp kolejowy i może się znajdować jedynie w okolicach urzędu skarbowego, być może nasyp dawnej wąskotorówki skręcającej do urzędu skarbowego.

W tym momencie jednak nie pasuje tu informacja o głębokości 70m i szybie wentylacyjnym.

Wracając do zdjęcia to jest to złożenie dwóch zdjęć w jedno. Pierwsze zdjęcie to ukształtowanie terenu oznaczone kolorami w niskiej rozdzielczości wykonane nad nasypem. Drugie zdjęcie w wyższej rozdzielczości, to przekrój wzdłużny na wysokości np. warstwy czerwonej czyli tej w której stoi pociąg i nałożenie samego pociągu na zdjęcie pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czwarta strona wątku więc pora na jakieś konkrety, wersja z zasypanym pociągiem wydaje mi się najmniej prawdopodobna - ilość ludzi która musiałaby być zaprzęgnięta do takiego zadania musiała być znaczna - ktoś coś by pamiętał - takie jest moje zdanie.

Zrobiłem trochę dokładniejsze zestawienie dostępnych zdjęć lotniczych dla rejonu 65 km.

Niebieska ramka - zdjęcie z kwietnia 1945 - rejon niestety łapie się w rogu zdjęcia więc mogą być spore przekłamania ale jako materiał porównawczy dla wcześniejszych zobrazowań zdjęcie wydaje się wystarczające.

Żółta ramka - przelot z połowy grudnia 1944 - co ciekawe przy zakresach jest adnotacja o pełnej pokrywie śnieżnej na kadrach - więc raczej nie był to sprzyjający czas do prac ziemnych - ale kto wie jak był wysoki priorytet ...

No i najciekawszy przelot - zaznaczony na czerwono - z początku października 1944 - nad Wałbrzychem wykonano wtedy 3 okrążenia - nie był to priorytetowy cel tego dnia - ale jak widać coś mocno zainteresowało obserwatora i pilota - warto zwrócić uwagę, że tzw. Pinpoint - czyli wykonanie zdjęć określonego punktu na ziemi wypada właśnie w rejonie obecnej ul. Uczniowskiej - czy właśnie wzmożone prace ziemne zainteresowały wtedy lotników ? Raczej gdyby zupełnie nic nie było na ziemi pilot nie marnował by 2-krotnie więcej kliszy.

Podsumowując jedno lub dwa zdjęcia mogą z łatwością zweryfikować pozytywnie lub negatywnie lokalizację na 65 km - prace ziemne powinny być doskonale widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie