Skocz do zawartości
  • 0

renault FT 17 i Renault R 35 oraz coś jeszcze


Landszaft

Pytanie

Napisano

Witam zakładam nowy odświeżony wątek w którym będę wstawiał przywiezione elementy z miejsca rozbicia obu wozów. Z uwagi że w lesie tym elementy są na przestrzeni lasu wymieszane i nakładają się na siebie trudno mi jest rozpoznać co jest z jednej jak i drugiej Renówki. Ciekawostką jest to że na pewno jest tam jeszcze jeden pojazd rozbity lub dwa których nie jestem w stanie rozpoznać co to było. Temat będzie się wlekł bo elementów jest sporo a przeznaczony jest dla naprawdę mających wprawne oko. Poprzedni wątek z nierozpoznanymi elementami jest tu http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=694216#1320746 który zamykam i jeszcze raz powielę podając wymiary i cechy charakterystyczne elementów nie rozpoznanych. A główny temat gdzie będą wklejane rozpoznane elementy jest tu : http://www.odkrywca.pl/moj-pierwszy-czolg-lub-to-co-z-niego-pozostalo,694157.html#694157
Zachęcam do przeglądania obu wątków i uczestniczenia w rozpoznawaniu elementów oraz pojazdów jakie mogą wystąpić w pewnym lesie. Na początek pewna blaszka pancerna widok z obu stron wymiar 10 x 20 cm grubość 5-6 mm

  • Odpowiedzi 206
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej Stell . Istotnie ten 2013-10-16 12:54:33 "detal może być od jakiegoś drążka czy wodzika . A drugi element jest nietrafiony. To z przodu D1 też nie wiem od czego jest ale jest za pewnie dużo większe niż to co ja mam . Przy zdjęciach detali masz przymiar linijkę" abyś zobaczył wielkość detalu. jest to element maleńki i niestety blacha do przykręcania podstawa elementu nie jest to trójkąt równoboczny a trójkąt prostokątny . na początku myślałem że to też coś podobnego jak w Panhardzie 178 na zdjęciu. Są to chyba mocowania na magazynki do KM-u ale u mnie na końcu jest śruba z gwintem i zawleczką , więc nijak to mi na to nie pasuje , a z drugiej strony jest otwór prostokątny. Ale dzięki za fajne zdjęcie wnętrza B1 . Jak na razie nie mam potwierdzonego ani jednego detalu z B1 a na pewno 2 były w zbiorze i na pewno gdzieś w lesie leżą farfocle z tych dwóch czołgów bo były i solidnie opancerzone i uzbrojone nawet jak na koniec wojny. Więc jako stałe lub ruchome punkty oporu jak najbardziej się nadawały.

Napisano

Witam. Zaczynamy następną porcję detali pancernych do rozpoznawania oraz eliminacji śmieci z nimi nie związanych. Jednym z detali jest ta oto lampka . znaleziona na pobojowisku w lesie , jest niby mocno zardzewiała ale zrobiona z cienkiej blaszki . widać podstawę mocowania odbłyśnika i odbłyśnik. Pytanie czy to jest II wojenne czy element współczesny z jakiegoś pojazdu ?? i z jakiego

Napisano

i jak to razem było połączone . oczywiście śrubek brak lub nitów , ale mniej więcej tak było ustawione jedno z drugim.
czy ktoś się z tym spotkał , a jak tak to w czym ??

Napisano
Zastanawia mnie element z 2013-10-21 18:04:17
Znalazłem takie zdjęcie, ale niestety nic wyraźniejszego, brak też wymiarów
http://www.chars-francais.net/new/images/stories/galery/1935_amr35/amr35%20zt1b%2022.jpg
Napisano

Witam zakładam nowy odświeżony wątek w którym będę wstawiał przywiezione elementy z miejsca rozbicia obu wozów. Z uwagi że w lesie tym elementy są na przestrzeni lasu wymieszane i nakładają się na siebie trudno mi jest rozpoznać co jest z jednej jak i drugiej Renówki. Ciekawostką jest to że na pewno jest tam jeszcze jeden pojazd rozbity lub dwa których nie jestem w stanie rozpoznać co to było. Temat będzie się wlekł bo elementów jest sporo a przeznaczony jest dla naprawdę mających wprawne oko. Poprzedni wątek z nierozpoznanymi elementami jest tu http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=694216#1320746 który zamykam i jeszcze raz powielę podając wymiary i cechy charakterystyczne elementów nie rozpoznanych. A główny temat gdzie będą wklejane rozpoznane elementy jest tu : http://www.odkrywca.pl/moj-pierwszy-czolg-lub-to-co-z-niego-pozostalo,694157.html#694157
Zachęcam do przeglądania obu wątków i uczestniczenia w rozpoznawaniu elementów oraz pojazdów jakie mogą wystąpić w pewnym lesie. Na początek pewna blaszka pancerna widok z obu stron wymiar 10 x 20 cm grubość 5-6 mm

Napisano

I następny już coraz mniej rozpoznawalne detale z wnętrza czołgów , jakiś kawałek blachy 20 x 12 cm. Jak widać odnaleźć informacje o elementach z czołgów Angielskich czy Francuskich to już praktycznie kolaps informacyjny. Może ktoś zna jakieś forum pancerne Francuskie lub Brytyjskie, bo widzę tu zadawać pytania to powoli mija się z celem z powodu braku planów, informacji oraz dostępu do pojazdów.

Napisano

znalazłem też uszczelkę miedzianą pod głowicę silnika . jak widać uszczelka z silnika co najmniej 6 cylindrowego , widać 4 otwory na tłoki oraz kawałek 5 reszty brak . nie wiem czy po kształcie uszczelki da się rozpoznać do jakich silników była stosowana.

Napisano
Tak to jest monolit , wprawdzie rozbieralny bo skręcany na śruby aby dojść do wewnętrznego łożyska, na zdjęciu dorysowałem jedną łapkę która się urwała . łapki mają dziurki na śruby
Napisano
To nie jest uszczelka do naszych Starów. uszczelki do naszych Starów były miedziane ale częściowo pogrubione masą azbestową aby można je było ścisnąć i aby było dobre uszczelnienie. Ta uszczelka wykonana jest z samej blachy miedzianej , nie ma żadnego pogrubienia , wypełnienia .
Napisano

Zaczynam 3 sezon wykopkowy w miejscu rozbicia francuskich i brytyjskich czołgów. Udało mi się zidentyfikować element z fotografii 2012-11-03 14:25:34 i jest to wizjer wieżowy z czołgu Renault AMR 33. A teraz następna porcja znajdek do identyfikacji . Bardzo ciekawa obudowa do peryskopu stałego lub wizjera wymiar 16x17x10. Detal był przyspawany na stałe , element nieobrotowy

Napisano

zawias nr 2 tym razem dwustronny, był przymocowany do czegoś co jest półokrągłe bo większy element nie jest płaski tylko jak widać lekko wklęsły. wymiary 12 x 16 cm grubość 6-7 mm

Napisano
Co do udziału inż. Wernera w konstruowaniu silników do Stara i pojazdów prod. w PZInż.nie mylisz się, ale chyba nie wziąłeś pod uwagę zasadniczej różnicy w konstrukcji tych silników.
Silnik PZInż.705 stosowany m.in.w sam. PZInż. 703 – bo chyba ten miałeś na myśli – miał napęd rozrządu z prawej strony, zaś S-47 z lewej. O szeregu innych zasadniczych różnic nie będę wspominał – bo już tylko wyprowadzenie drążków popychaczy zaworów z odwrotnej strony zaprzecza „identyczności” uszczelek, które są nieodwracalne.
Zresztą sama głowica (przylgnia głowicy) PZInż.705 nie miała charakterystycznych scięć narożników, (tylko zaokrąglenia) widocznych na uszczelce S-47.
Pozdrawiam.
Napisano

a tu widok z boku. Może być od czołgu ale bardziej prawdopodobne że od samochodu pancernego. jakiś francuz belg lub angol. Coś kiedyś mi przemknęło dawno temu z takim peryskopem ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie i co

Napisano

Część wewnętrznej obudowy chyba dźwigni biegów? napis na dole brzmi MARCHE i na górze literki AM... niestety nie wiem z czego i jak może brzmieć górny napis.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie