Skocz do zawartości
  • 0

renault FT 17 i Renault R 35 oraz coś jeszcze


Landszaft

Pytanie

Napisano

Witam zakładam nowy odświeżony wątek w którym będę wstawiał przywiezione elementy z miejsca rozbicia obu wozów. Z uwagi że w lesie tym elementy są na przestrzeni lasu wymieszane i nakładają się na siebie trudno mi jest rozpoznać co jest z jednej jak i drugiej Renówki. Ciekawostką jest to że na pewno jest tam jeszcze jeden pojazd rozbity lub dwa których nie jestem w stanie rozpoznać co to było. Temat będzie się wlekł bo elementów jest sporo a przeznaczony jest dla naprawdę mających wprawne oko. Poprzedni wątek z nierozpoznanymi elementami jest tu http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=694216#1320746 który zamykam i jeszcze raz powielę podając wymiary i cechy charakterystyczne elementów nie rozpoznanych. A główny temat gdzie będą wklejane rozpoznane elementy jest tu : http://www.odkrywca.pl/moj-pierwszy-czolg-lub-to-co-z-niego-pozostalo,694157.html#694157
Zachęcam do przeglądania obu wątków i uczestniczenia w rozpoznawaniu elementów oraz pojazdów jakie mogą wystąpić w pewnym lesie. Na początek pewna blaszka pancerna widok z obu stron wymiar 10 x 20 cm grubość 5-6 mm

  • Odpowiedzi 206
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tu jest zdjęcie Liberciaka jaki był stosowany w MK III widać takie same kable do świec . Z uwagi że to była przeróbka z lotniczego silnika to wydaje mi się że kadłub silnika powinien być aluminiowy . Masę części aluminiowych konstrukcyjnych silnikowych leży w lesie. Nie wiem jakiej konstrukcji był silnik AEC typ A 179 który był stosowany w A 10 Cruiser MK II , czy aluminiowy był korpus czy stalowy odlewany.

Napisano
takie samo uszko było w wersji MKII, tych parę zostało porzuconych w Grecji, może to jeden z tych ze zdjęcia po wcieleniu do Wehrmachtu zakończył tam żywot?
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Bundesarchiv_Bild_101I-163-0318-14A,_Balkan,_Griechenland,_Beutefahrzeuge.jpg&filetimestamp=20081212203858
Napisano
Stell powiem tak w tym miejscu były rozbite tylko dwa tanki : Renault D1 i Renault AMC 35 . Jest to raczej detal jakiejś amortyzacji . detal ten jest odlewem stalowym lub żelaznym o grubości ścianki co najmniej 5 mm , wydaje się jakimś amortyzatorem albo zewnętrznym albo wewnętrznym . przy czym i D 1 i AMC 35 miały chyba całą amortyzację zewnętrzną lub może jakiś obudowa hydrauliczna. To nie będzie tłumik bo były naprawdę super pancerny.
Napisano

No trochę przypomnienia z tematem i następny detal pancerny
Jakaś klapka z czołgu o wymiarach 30x15 cm . mocowanie na jednym zawiasie z ciekawym dinksem jak korek ale to nie korek i ucho jak do zamknięcia jak w starej szopie na skobel, oczywiście żart

Napisano

a tu odwrocie tej klapy widać zameczek do zamknięcia , przekręcany na dole , jak widać klucz miał kształt klucza do okien , grubość ponad 3 cm . z czego to cudo ??

Napisano
Część z postu 2012-10-22 23:12:58 wygląda jak prosty zawór paliwa ale zamiast linki musiały by tam być podłączone przewody paliwowe. To na pewno jest linka a nie skorodowana rurka?
Napisano

Steell ,właśnie dlatego uznaję że tam były jeszcze z 1-2 rozbite pojazdy ale raczej nie radzieckie ani niemieckie. mogły być to pojazdy pomocnicze, nie sugeruję że musiały być to czołgi, ale taka rączka ?, wajchy? to chyba nic samochodowego, ale mogę się mylić. Jak widać sprzęt raczej międzywojenny, to są naprawdę zagadki dla spostrzegawczych oczu. Wychodzą np takie elementy jak przewody ciśnieniowe . sam przewód zgnił został tylko stalowy nierdzewny drut który oba mosiężne zaciski łączył po przewodzie, dlatego wiem że to było razem co jest na zdjęciu i.. napisy na nich angielskie TESTED dalej w innym miejscu SUPERFLEXIT PATENTED i numer 9420 oraz 135 . I co mam z tym zrobić ?? zakopać z powrotem bo mi nie pasuje do fantów, co tu robią elementy brytyjskie znalazłem brytyjskie łuski"

Napisano

teraz następna część chyba z instalacji napędowej jakiegoś pojazdu długość 14 cm średnica 5 cm, obejmy stalowe są nakręcane na gwint drobnozwojowy . co to może być ?

Napisano
Stel jest to skorodowana rurka ale wewnątrz jest plecionka stalowej linki i z drugiej strony to samo.. Ta wajcha to cięgno do naciągu linki wewnątrz pancerzyka, tylko że dwustronne
Napisano

Następna znajdka to blacha pancerna grubość 7 mm czyli od jakiegoś cienkiego pojazdu , transporter skręcany na śruby . długość 1 metr składa się z dwóch blach skręconych za pomocą 7 śrub , widać też otwory na następne 7 śrub w górnym rzędzie i 7 w dolnym oraz po bokach po 2 małe otwory , pojazd musiał mieć gdzieś łączenie pancerzy gdzie będzie widać 3 rzędy po 7 śrób, malowany był w kolor zielony widać resztki dwóch farb"

Napisano

Następny detal ,kawałek pancerza z małym okienkiem , pancerz cieniutki 8 mm , ramka okienka wspawana i widać jeszcze resztki różnych spawów gdzie coś było dołączone , 4 dziurki chyba po zawiasach lub mocowaniu i jeden zawias lub zamknięcie klapki z boku

Napisano
Element z postu 2012-10-22 21:39:00 możliwe że to element widoczny na dole z tyłu wierzy
http://www.armorama.com/photos/feature/3253/p3290246.jpg
Napisano
lupo55, należy wziąść jeszcze pod uwagę kto projektował silnik S-47 i kto projektował silnik do np. Pzinż. 703. Bo chyba w obu przypadkach projektował je Werner. Pisze to z pamięci więc mogę coś pokręcić. Jeżeli faktycznie tak było, to uszczelki pod głowicę mogą być prawie identyczne.

Pzdr
Napisano

Steell to nie siłownik wycieraczek bo to urwany element z duuużo większej całości. Już przeglądałem różne stare transportery ale brak mi zdjęć wysokiej jakości budowy ich wnętrza oraz oporządzenia wewnętrznego i budowy silników . zdjęcia zewnętrzne stare wojenne i kiepskiej jakości to nie ta zabawa. to co jest na necie to mam dostęp. Jak coś trafisz z tych zdjęć zamontowane w jakimś pojeździe to dawaj znać . tu na zdjęciu następna znajdka bagnet z rozerwanego silnika . korpus silnika lub jego część była aluminiowa . bagnet olejowy wkręcany stalowy

Napisano

a tu jakieś urządzenie znowu w mosiądzu z zębatką, w dodatku koniec stalowy jest zakończony na długości 3 cm na kwadratowo . Czyli musiała być do tego mocowana rączka , wajcha do kręcenia. Wymiary 9 cm x 9 cm długość ośki 13 cm. Coś strasznie lubili w tych pojazdach mosiądz

Napisano

tu druga strona chyba zewnętrzna , wydaje się że była to jakaś klapka rewizyjna lub techniczna bo otwór mały , widać na ułamaniu że klapka już zakręca więc dorysowałem przypuszczalny wielkość prawdopodobnie kwadrat ale może być prostokątny otwór. I jaki to mógł być pojazd pancerny ??

Napisano

tu druga strona chyba zewnętrzna , wydaje się że była to jakaś klapka rewizyjna lub techniczna bo otwór mały , widać na ułamaniu że klapka już zakręca więc dorysowałem przypuszczalny wielkość prawdopodobnie kwadrat ale może być prostokątny otwór. I jaki to mógł być pojazd pancerny ??

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie