nx200 Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2011 Gdzie w muzeum można zobaczyć V-1 ?Jeżeli macie jakieś ciekawe zdjęcia, rysunki techniczne V1 to miło by było jak byście je w tym temacie umieścili. http://www.youtube.com/watch?v=ffjdgVU_RMQ&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=NXWSQ4clh7k&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=HQccOvNG_ZY&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=-XiRkk4zYtU&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=sfN50qB6h8Q&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=Kcup3W6uy_E&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=iVwBMxItjdg&feature=related Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 26 Kwiecień 2011 Share Napisano 26 Kwiecień 2011 Może by przenieść do lotnictwa" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nadwojciech Napisano 26 Kwiecień 2011 Share Napisano 26 Kwiecień 2011 Najbliżej Polski,rzut beretem od prasłowiańskiego Szczecina jest chyba godne polecenia to muzeum.http://www.peenemuende.de/index.php?id=40&L=3Jakieś elementy są chyba w muzeum w Kołobrzegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ollaff Napisano 26 Kwiecień 2011 Share Napisano 26 Kwiecień 2011 Washington Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2011 W Muzeum Peenemünde można obejrzeć zbudowaną i pomalowaną na wzór oryginału latającą bombę F 103 (V1) oraz rakietę A4 (V2).Czy gdzieś można zobaczyć oryginał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pucha Napisano 26 Kwiecień 2011 Share Napisano 26 Kwiecień 2011 V-1/V-2 to temat rzeka.Dużo źródłowych doku i zdjęć z epoki jest tutaj:http://www.zenza.se/vw/obydwa oryginały można zobaczyć w Imperial War Museum w Londynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2011 Pucha bardzo dziękuję za ten link jest bardzo pomocny , jeżeli masz więcej chętnie się zapoznam . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 27 Kwiecień 2011 Share Napisano 27 Kwiecień 2011 Ja Wam polecam tą pozycję ,tam wszystko znajdziecie V-Missiles of the Third Reich, The V-1 and V-2 V-Missiles of the Third Reich, autor Dieter Holsken wydawnictwo Monogram Polecam warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwd Napisano 28 Kwiecień 2011 Share Napisano 28 Kwiecień 2011 Warto zapoznać się też z tą pozycją:A. Glass, S. Kordaczuk, D. Stępniewska - Wywiad Armii Krajowej w walce z V-1 i V-2. Mirage Hobby Warszawa 2000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
njorl Napisano 28 Kwiecień 2011 Share Napisano 28 Kwiecień 2011 W Deutches Museum w Monachium był (jest?) Fi-103. Nie wiem tylko czy oryginał, czy jakaś kopia/rekonstrukcja. Drugie 'ale' - miałem okazję tam być kilkanaście lat temu, więc mogło się sporo zmienić.Pozdr.,MJU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syndia Napisano 28 Kwiecień 2011 Share Napisano 28 Kwiecień 2011 Londyn.Imperial War Muzeum.Niestety nie wiem czy to oryginał,czy kopia - składak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syndia Napisano 28 Kwiecień 2011 Share Napisano 28 Kwiecień 2011 j.w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 28 Kwiecień 2011 Share Napisano 28 Kwiecień 2011 a nie budowali gdzieś w Polsce repliki? było chyba na forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 29 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 29 Kwiecień 2011 Ciekawy jestem czy te sztuki w Londynie były przystosowane do odpalania z samolotu czy z ziemi. Różnią się budową przedniej części od używanych na terenie Polski . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesio Napisano 29 Kwiecień 2011 Share Napisano 29 Kwiecień 2011 Wykaz zachowanych Fi 103: http://www.preservedaxisaircraft.com/Luftwaffe/fiesler/fi103.htmPzdrGrzesiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 8 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 8 Czerwiec 2011 Mam pytanie do orientujących się w temacie . Dlaczego element ten był owinięty drutem jaką to mogło pełnić funkcje przecież to było od sprężonego powietrza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelbloch Napisano 9 Czerwiec 2011 Share Napisano 9 Czerwiec 2011 Mam na innym kompie jakieś zdjecia V1 i V2 zrobione w angielskich muzeach. Jeśli się nie mylę, to w Imperial War Museum w Duxford i w RAF Museum w Cosford.Jeśli jesteś zainteresowany, to mogę poszukać i wkleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekA Napisano 9 Czerwiec 2011 Share Napisano 9 Czerwiec 2011 osobiście widziałem ją w Overloon w Holandii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 9 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 9 Czerwiec 2011 Interesuje mnie V-1 jeżeli masz jakieś zdjęcia chętnie zobaczę , najciekawsze dla mnie będą elementy małe i wnętrze. Strona http://www.zenza.se/vw/ jest bardzo pomocna i wiele mówi lecz niestety nie wszystko . Może kto wie dlaczego były stosowane różne pojemniki na sprężone powietrze czy były dwa rodzaje użyte w jednej V-1. Na schematach nic takiego nie widziałem tylko okrągłe. I po kiego te druty stalowe nawinięte ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1 Napisano 10 Czerwiec 2011 Share Napisano 10 Czerwiec 2011 WitamOplot z drutu wzmacniał ścianki zbiornika i zabezpieczał przed rozerwaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Speedy Napisano 10 Czerwiec 2011 Share Napisano 10 Czerwiec 2011 HejUczciwie mówiąc pierwszy raz widzę taki cylindryczny zbiornik powietrza, na wszystkich rysunkach Fi 103 (V-1) jakie kojarzę i jakie sobie teraz znalazłem na szybko w necie zbiorniki powietrza są dwa, kuliste. Ale oczywiście pocisk miał kilka wersji, różniących się m.in. zapasem paliwa, a więc zapewne także i zapasem powietrza (w Fi 103 nie było normalnej pompy paliwowej, benzyna była podawana do silnika właśnie pod ciśnieniem sprężonego powietrza; ponadto służyło ono do napędu mechanizmów wykonawczych autopilota). W szczególności wariant półoficjalnie określany jako Fi 103F-1 produkowany od stycznia czy lutego 1945 miał ten zapas paliwa powiększony radykalnie (zasięg wzrósł z 240 do 370 km) więc może i instalację powietrzną trzeba było głęboko przekonstruować...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelbloch Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Szczegółowych zdjęć nie posiadam, bo ten temat aż tak mnie nie interesuje. Jeśli chciałbyś mieć któreś z tych zdjęć w większej rozdzielczości, to wyślę na priva jak podasz adres.V-1 z Duxford Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelbloch Napisano 11 Czerwiec 2011 Share Napisano 11 Czerwiec 2011 V-1 z Cosford Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 12 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2011 Jeżeli druty miały zabezpieczać przed detonacją to szkoda że tego zbiornika nie uchroniły :). Co do zdjęć kolego to zależy mi nie na ogólnym wyglądzie a raczej szczegółowym.Dziękuję za chęć pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 12 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2011 Fajnie by było mieć takie zdjęcia lub rysunki z których dało by się rozpoznać gdzie np. taki element był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.