Speedy Napisano 13 Czerwiec 2011 Share Napisano 13 Czerwiec 2011 HejNie wiem co masz na myśli, pisząc zabezpieczać przed detonacją". W zbiorniku powietrza nic nie miało detonować, a przed detonacją głowicy V-1, kilkuset kilogramów m.w., żadne owijanie drutem chronić nie mogło (i nie miało, bo po co). Oplot z drutu miał zwiększać wytrzymałość zbiornika na sprężone powietrze w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia. Ale oczywiście nie znaczy to że taki zbiornik stawał się niezniszczalny, a tylko mocniejszy. Zamiast tego drutu można by zrobić po prostu zbiornik o odpowiednio grubszych ściankach - tylko byłby cięższy, a skoro chodziło tu o wyposażenie latającej bomby", no to oczywiście ciężar odgrywał swoją rolę, jak zwykle przy wszelkich statkach powietrznych. A zarazem układ nie musiał być super-trwały, bo wszak był to samolot jednorazowego użytku, cały jego czas eksploatacji wynosił ze 20-30 minut (pewnie policzyli to sobie z jakimś zapasem i tej trwałości było z 5-10 godzin). Co do tego jaki gdzie element był, zapewne trzeba by sięgnąć do dokumentacji fabrycznej Fi 103, pewnie był w niej jakiś wykaz wszystkich części i elementów. Ale gdzie takowej szukać, to nie mam pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 13 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 13 Czerwiec 2011 Strasznie poważnie potraktowałeś moją wypowiedz a ona nie miała tak zabrzmieć :). Ten zbiornik ze zdjęcia wywinęło bardzo mocno a szkoda bo mógłby być w lepszym stanie (cieszył by oko bardziej). Co do dokumentacji fabrycznej to chętnie bym się z nią zapoznał ale jak wszystko związane z tym tematem było ściśle tajne to i ona raczej nie dostępna jest. Dlatego proszę o zdjęcia i wszelkiego typu materiały jakie posiadacie dotyczące V-1 (Fi 103). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 14 Czerwiec 2011 Share Napisano 14 Czerwiec 2011 http://www.zenza.se/vw/gh/gh.pdfhttp://www.zenza.se/vw/V1%20spare%20parts.pdf \"Co do dokumentacji fabrycznej to chętnie bym się z nią zapoznał ale jak wszystko związane z tym tematem było ściśle tajne to i ona raczej nie dostępna jest. Dlatego proszę o zdjęcia i wszelkiego typu materiały jakie posiadacie dotyczące V-1 (Fi 103)\"Wszystko co Ci interesuje masz TU ----> http://www.zenza.se/vw/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nx200 Napisano 14 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2011 No i właśnie nie do końca tak jest. Ta strona jest genialna i bardzo pomocna lecz nie ma w niej wszystkiego. Są szczegóły których nie ma na stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.